کد خبر : 39838
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

باغمیشه به شبکه آبرسانی جدید وصل شد

باغمیشه به شبکه آبرسانی جدید وصل شد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: آخرین بخش مرتفع باغمیشه به شبکه آبرسانی جدید وصل شد.

به گزارش نگاه، ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در جریان بازدید از آخرین مرحله اجرای خط انتقال آبرسانی به مناطق مرتفع شمال منطقه باغمیشه تبریز گفت: با توجه به نبود آب در سد نهند که آب قسمتی از مناطق و محلات شمال شهر تبریز از آن منبع تامین میشد ،شرکت آب و فاضلاب نسبت به پیش بینی و مطالعه و اجرای خط جدید آبرسانی از سمت شرق و جنوب شرق اقدام نمود.

وی با اشاره به مشکلات فنی در مسیر اجرای این پروژه گفت: پیش بینی میشد این پروژه در اواسط مرداد پایان پذیرد اما مشکلات فنی و موانع فنی موجود باعث کندی اجرای پروژه شد.لیکن با همت و تلاش متعهدانه و کار شبانه روزی مجموعه کارکنان شرکت آب و فاضلاب موجب شد در نهایت این خط آبرسانی به سرانجام برسد و تمامی شهرکها و مناطق متاثر از نبود آب سد نهند از آب پایدار بهر مند شوند.

وی افزود:خوشبختانه مشکل تامین آب نداریم لیکن در مناطق مورد اشاره تا پایان تنظیمات شبکه توزیع احتمال بروز افت فشار وجود دارد که با اتمام تنظیمات فشار که در حال اعمال بر روی شبکه توزیع میباشد در چند روز آتی آب شرب این مناطق نیز بطور کل پایدار خواهد شد.

امینی معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این بازدید گفت:خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران شرکت آب وفاضلاب استان در هفته های گذشته بخشی از شمال و شمال شرق شهر تبریز که متاثر از آب سد نهند بود متصل به آب پایدار شد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح انتقال آب گفت: آبرسانی به بخشی از شهرکهای باقیمانده امشب با بسیج بیش از یکصد نفر از عوامل آب و فاضلاب استان در قالب چندین تیم کاری، بقیه شهرک بخصوص ونک ، ولیپور و چند محله در شهرک ولی امر به شبکه جدید توزیع آب متصل و در این محلات نیز آب شرب بصورت پایدار توزیع خواهد شد.

وی افزود: این طرح با تلاش مجموعه عوامل استان آقای استاندار ،وزارت نیرو و عوامل شرکت آب و فاضلاب استان که در چندماه گذشته بصورت شبانه روزی مشغولند تا آب پایدار را برای مردم شریف تامین کنند حاصل شد. و این نکته تمکایز مجموعه خدماتی هست که سختی میکشند تا آرامش را به خانواده مردم به ارمغان بیاورند.

وی گفت: این طرح آبرسانی بزرگ در چند ماه گذشته با تلاش مجموعه آب و فاضلاب استان و هماهنگی استانداری محترم و اقدامات بسیار خوبی که اگر در شریط عادی چندسال زمان میبد در بازه زمانی چندماهه به سرانجام رسید.

محمد خانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز با اشاره به فعالیت شبانه روزی کارکنان شرکت آب و فاضلاب برای اجرای طرح تامین آب جایگزین سد نهند گفت:بدنبال کاهش بارندگی و نبود آب در سد نهند بعنوان یکی از منابع تولید آب مناطق شمالی تبریز،بناچار این خط آبرسانی از مدار تولید خارج و توزیع آب ۶ شهرک باغمیشه، نصر، رشدیه، ولی امر، فرشته و ارم و ۵۰ درصد ولیعصر با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت از طریق پمپاژ آب از داخل شهر تامین آب شدند.

خانی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح تامین آب جایگزین اقدامات موثر و همزمان بصورت شبانه روزی از چند جبهه کاری آغاز شد افزود: طرحهای مختلف همزمان آغاز شد که از جمله آن اقدامات میتوان به ۱- افزایش ظرفیت انتقال آب چاههای شرق کلانشهر تبریزبه مناطق تحت پوشش سد نهند شامل احداث خط انتقال در سایزهای ۶۰۰و ۴۰۰ میلیمتری به طول ۲۷ کیلومتر،بهسازی و اسید شویی چاهها و احداث سیستم کنارگذر (بایپس) خطوط انتقال چاهای شرق تبریزدر محل فشار شکن باسمنج ۲- ایجاد ایستگاه پمپاژجهت انتقال آب زرینه رود از مخازن مادر به مناطق تحت پوشش ولی عصر و باغمیشه با ظرفیت ۳۰۰ لیتر در ثانیه ۳- تامین آب از چاهها ی تازه احداث شده در منطقه فن آوران و دره مارالان اشاره نمود.

وی گفت:با اتصال خطوط لوله شمال تبریز به خطوط لوله جنوب شهر و تکمیل رینک داخلی شهر از طریق پمپاژ، آب وارد مدار توزیع شده ، و بدین ترتیب آب زرینه رود و چاههای شرق تبریز به مناطق مرتفع کلانشهر تبریز وصل شد. اجرای این عملیات در شرایط بحرانی و مدت زمان اجرا شده که در کمتر از ۳ماه تکمیل شد در نوع خود بی نظیر بود، که در واقع با کار جهادی و متعهدانه همکاران شرکت آب و فاضلاب پروژه سه ساله ظرف مدت کمتر از سه ماه آماده بهره برداری شد و اهالی این مناطق از آب سبک و گوارای این خط انتقال بهره مند شدند .

وی افزود : طرح تامین آب‌ مناطق شمال شرق تبریز در آخرین مراحل اجرایی خود قرار داشته و با اتصال آب محلات مرتفع واقع در شهرک باغمیشه و ولی امر به شبکه توزیع جدید ، آب شرب تمام مناطق متاثر از آب سد نهند پایدار خواهد شد.

وی در خاتمه افزود: بعد از اتمام این طرح آبرسانی تنظیم فشار هیدرولیکی و فشار اتمسفر شبکه توزیع باقی مانده که این امر در کمترین زمان ممکن اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 12 =