کد خبر : 170
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

افزايش اشتهاي زمين خواري در استان آذربايجان شرقي/سومين رتبه كلاهبرداري در كشور

افزايش اشتهاي زمين خواري در استان آذربايجان شرقي/سومين رتبه كلاهبرداري در كشور

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه تشکیل پرونده‌های جرائم اقتصادی در استان ۸۵ درصد افزایش یافته است افزود: بیش از ۸۰ درصد پرونده های جرائم اقتصادی مربوط به پرونده‌های زمین خواری است. به گزارش نگاه،سرهنگ صابر عباس زاده در نشست خبری با خبرنگاران آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حوزه مبارزه با

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه تشکیل پرونده‌های جرائم اقتصادی در استان ۸۵ درصد افزایش یافته است افزود: بیش از ۸۰ درصد پرونده های جرائم اقتصادی مربوط به پرونده‌های زمین خواری است.

به گزارش نگاه،سرهنگ صابر عباس زاده در نشست خبری با خبرنگاران آذربایجان شرقی با بیان اینکه در حوزه مبارزه با قاچاق کالا، ارزش ریالی پرونده‌های ۷ ماهه امسال، ۷۶ درصد افزایش یافته است افزود: در ۸ ماهه نخست امسال،  ۵ مورد پرونده بالای ۱ میلیاردی و۳۸ پرونده بالای ۱۰۰ میلیون تومان داشتیم در حالی که در سال گذشته تعداد این پرونده ها خیلی کم بود.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حوزه پرونده های کلاهبرداری در استان رتبه سوم کشوری را داریم  گفت: بیشتر کلاهبرداری‌ها از طریق مراکز کاریابی، استخدام، موضوع کارت به کارت و خرید و فروش زمین، چک تقلبی، قولنامه، چک پول جعلی، جعل آرم شرکت‌ها و… رخ داده است.
وی افزود: پرونده‌های کلاهبرداری در استان نسبت به ۸ ماهه سال ۹۴، ۷ درصد در وقوع و ۲۲ درصد در کشف افزایش داشته است.
۲۰ درصد از قتل‌های آذربایجان شرقی به دلیل اختلافات خانوادگی است
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه در وقوع قتل هم در ۸ ماهه نخست امسال ۵ درصد کاهش داشتیم ولی در میزان کشف، شاهد بیش از ۷۰ درصد افزایش هستیم، گفت: حدود ۲۰ درصد از قتل‌هایی که در استان رخ داده است، به دلیل اختلافات خانوادگی،۲۵ درصد به دلیل نزاع و درگیری و ۸ درصد به دلیل مشکلات روانی است که ۶۰ درصد قتل‌ها با سلاح سرد و ۱۰ درصد هم با سلاح گرم و بقیه با ابزارهای دیگر رخ داده است.۴۳۵۰۴۴۷_۷۹۵
۶۵ درصد سرقت منزل از آپارتمان‌ها صورت می‌گیرد
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی در حوزه مبارزه با سرقت دایره آگاهی استان نیز گفت: در ۸ ماهه امسال ۴ درصد کاهش وقوع سرقت داریم، در حالی که در حوزه کشفِ وقوع، ۸۵ درصد کل سرقت‌ها کشف شدند.
عباسزاده با تاکید به اینکه سرقت از منزل جزء اولویتهای پلیس آگاهی استان است افزود: ۶۵ درصد سرقت منزل از آپارتمان‌ها صورت می‌گیرد و بیش از ۸۰ درصد اقلام سرقتی ، بدلیل کم حجم بودن و حمل راحت پول و جواهرات می باشد که باید خانواده ها از نگهداری اشیاء قیمتی زیاد و پول بیش از نیاز در منزل خودداری کنند.
وی با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد کل سرقت‌های استان را وسایل نقلیه تشکیل می‌دهد افزود: ۸۰ درصد سرقت‌های وسایل نقلیه استان به دلیل  پراید است چراکه از نظر امنیت خیلی ضعیف بوده و با یک سویچ در باز شده و هم روشن می‌شود.
سرهنگ عباس زاده با اشاره به اینکه باید امنیت خودروها جدی گرفته شده تاکید کرد:استفاده از پارکینگ و قفل فرمان و پدال باید مورد توجه همشهریان عزیز قرار بگیرد زیرا سارقان سیار هستند و نمی‌توان محله ای را کاملاً امن از دست سارقان تلقی کرد.
وی در ادامه بااشاره به بر اینکه۱۰۰ درصد پرونده‌های سرقت به عنف استان کشف شده است  تصریح کرد: سرقت به عنف و زور در استان بسیار کم است ولی باید همین مقدار را هم در استانی امنی مانند آذربایجان شرقی نداشته باشیم.
آمار چشمگیر در مبارزه با قاچاق کالا در آذربایجان شرقی

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی در ادامه موضوع قاچاق در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: ع%d9%82%d8%a7%da%86%d8%a7%d9%82مده ورود قاچاق به استان از مبادی آذربایجان غربی و کردستان است، ضمن اینکه از جلفا هم قاچاق داریم و اخیراً دو تریلی به دلیل حمل کالای قاچاق کریستال به ارزش ۲ میلیارد تومان توقیف شد.
وی با اشاره به اینکه اکثر قاچاق صورت گرفته به استان و مکشوفه، البسه است، گفت: در حوزه گوشی موبایل و سوخت و سلاح مهمات، لوازم آرایشی بهداشتی و… هم کشفیات عمده ای داشتیم که افزایش چشمگیری داشته است.
سرهنگ عباس زاده، ادامه داد: افزایش ۳۸۰ درصدی کشف قاچاق دارو، افزایش ۷۵۳ درصدی کشف قاچاق لوازم خانگی،‌افزایش بیش از ۱۰۰۰ درصدی و به عبارتی ده برابری قاچاق لوازم رایانه ای، افزایش ۷۸۲ درصدی کشف قاچاق البسه، کاهش ۴۳ درصدی کشف قاچاق تجهیزات پزشکی، کاهش ۹۶ درصدی فرآورده‌های نفتی، افزایش ۱۰۱ درصدی کشف عتیقه جات و افزایش ۷۶ درصدی قاچاق مواد خوراکی از جمله اقدامات مؤثر در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در آذربایجان شرقی است.
در پرونده «پزشک تبریزی» مظنون دیگری جز خود دکتر نداریم
وی، در ادامه با اشاره به  وضعیت پرونده دکتر صلحی «پزشک تبریزی» ابراز داشت: در این پرونده مظنون دیگری غیر از دکتر وجود ندارد و در این مورد دلایل و مدارک کافی به مقام قضایی ارائه شده است .
استان آذربایجان شرقی رتبه هشتم در وقوع سرقت بین کلانشهرهای کشور را داراست
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی با تاکید به اینکه استان آذربایجان شرقی در جرائم خشن از جمله سرقت مسلحانه،‌آدم ربایی و…، استانی بسیار امن نسبت به سایر استان‌ها است گفت: در حوزه سرقت استان هشتم هستیم و در حوزه کشف، رتبه هفتمین استان کشور را به خود اختصاص داده‌ایم، به عبارتی در بین کلانشهرهای کشور، رتبه آخر وقوع سرقت را داریم.
سرهنگ عباس زاده در پایان سخنان گفت: مردم استان می توانند اطلاعات و گزارشات خود را با شماره تلفن‌های ۲۱۸۴۲۰۵، ۲۱۸۴۲۰۰ و ۲۱۸۴۲۰۷ با پلیس آگاهی استان در میان بگذارند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − نه =