کد خبر : 6093
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۸:۴۹

استاندار : برنامه ریزی برای اوقات جوانان باید متفاوت و با محوریت تربیتی باشد

استاندار : برنامه ریزی برای اوقات جوانان باید متفاوت و با محوریت تربیتی باشد

استاندار آذربایجان شرقی گفت : برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان باید متفاوت تر از  فعالیت های اصلی ان ها و به عنوان موضوع تربیتی مورد توجه قرار گیرد. به گزارش نگاه ، مجید خدا بخش در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان بر بهره گیری از دانش و تخصص کارشناسان علوم تربیتی در برنامه ریزی

استاندار آذربایجان شرقی گفت : برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان باید متفاوت تر از  فعالیت های اصلی ان ها و به عنوان موضوع تربیتی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش نگاه ، مجید خدا بخش در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان بر بهره گیری از دانش و تخصص کارشناسان علوم تربیتی در برنامه ریزی برای پر کردن اوقات جوانان تاکید کرد.

وی گفت : فرزندان ما در طول سال تحصیلی، به تحصیل مشغول باشند و اینکه بیایم   به نام اوقات فراغت دوباره آن ها را مشغول کارهای مشابه کنیم ، پسندیده نیست و اوقات فراغت، باید متفاوت از فعالیت اصلی باشد

استاندار آذربایجان شرقی  با تاکید بر اهمیت  و نقش مراکز آموزشی در تربیت جوانان گفت :  آموزش و پرورش و دانشگاه ها  باید  فارغ التحصیلانی کاربلد و ماهر تربیت کرده و به تربیت افرادی با دانش تئوری محض اکتفا نکنند.
وی اظهار کرد: تفکر اشتغال دولتی باید جای خود را به تفکر کارآفرینی و بنگاهاهی خصوصی بدهد و ما جوانان را به سمت تولید و اشتغال ترغیب کنیم .

مدیر کل ورزش و امور جوانان استان نیز گفت : جمعیت هدف ما در آذربایجان شرقی ۹۱۷ هزار و ۸۱۷ نفر است و با همکاری ۵۰ دستگاه برای اوقات فراغت آنان برنامه ریزی می شود که فقط یک سوم آنهااز برنامه های ما استفاده می کنند و برخی نیز از این برنامه ها بی اطلاع هستند.
نظمی افزود : یکی از برنامه های ما هویت سنجی جوانان در رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال است که بر اساس پژوهش مرکز مطالعات و تحقیقات وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۵ به برش استانی این هویت سنجی در ابعاد مختلف دست یافته ایم.
وی گفت: بر اساس این تحقیق ۸۹ درصد از جوانان ما پیروی از اولیای الهی را وظیفه ی شرعی می دانند،۸۸ درصد جوانان معتقدند افراد دیندار کمتر دچار انحراف می شوند،۸۴ درصد می گویند برگزاری مراسم مذهبی باعث آرامش روحی و روانی جامعه می شود.
نظمی ادامه داد : ۶۹ درصد جوانان بیان کرده اند اعتقادات دینی بدون انجام دادن آداب و رسوم دینی ارزشی ندارد و ۶۵ درصد مقید به نماز خواندن هستند.
مدیر کل ورزش و امور جوانان استان همچنین درخواست کرد همایش بین المللی جوانان برتر جهان اسلام به میزبانی جوانان استان در تبریز ۲۰۱۸ برگزار شود که استاندار آذربایجان شرقی با آن موافقت کرد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − چهارده =