کد خبر : 16969
تاریخ انتشار : جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴

آغاز سمینار ملی درمان‌های نوین دیابت در تبریز

آغاز سمینار ملی درمان‌های نوین دیابت در تبریز

سمینار سه روزه «اصول مراقبت، کنترل و درمان های نوین دیابت» با حضور نمایندگانی از انجمن غدد درون‌ریز ایران، پزشکان و دانشجویان و انجمن دیابت در تالار شهید شایان مهر دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز آغاز شد.برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید به گزارش سهند

سمینار سه روزه «اصول مراقبت، کنترل و درمان های نوین دیابت» با حضور نمایندگانی از انجمن غدد درون‌ریز ایران، پزشکان و دانشجویان و انجمن دیابت در تالار شهید شایان مهر دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز آغاز شد.برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی ، بر علامت ذره بین روی تصویر کلیک نمایید

به گزارش سهند به نقل از  ایرنا، دکتر امیر بهرامی ، دبیر علمی همایش در آیین افتتاح آن گفت: اولین دوره از این سمینار در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ در دانشگاه شهید بهشتی و دومین دوره آن در اسفند ماه ۱۳۹۵ با همکاری اساتید انجمن دیابت اروپا در شیراز برگزار شد. 
وی افزود: سومین دوره این سمینار نیز قرار بود در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ در تبریز برگزار شود، اما به دلیل عدم تمایل نمایندگان انجمن اروپا برای شرکت در این دوره، با مذاکرات انجام گرفته و با توجه به ظرفیت های بالای اساتید کشور، این سمینار با حضور اساتید داخل کشور در تبریز برگزار می شود. 
دکتر بهرامی با اشاره به اهداف برگزاری سمینار اصول مراقبت، کنترل و درمان های نوین دیابت، گفت: هدف از برگزاری این دوره ها که عمدتا به طور کارگاهی اجرا می شوند، آشنا کردن پزشکان شاغل در منطقه با اصول مراقبت و پیشگیری از عوارض دیابت است. 
وی افزود: با توجه به اهمیت این بیماری و تاثیرات مخرب آن،  برگزاری چنین آموزش هایی به عنوان استانداردهای مراقبت از بیماران دیابتی جایگاه بالایی دارد. 
بهرامی با اشاره به معیارهای تعیین اهمیت بیماری‌ها، اظهار کرد: اهمیت هر بیماری بر اساس بار آن بیماری تعیین شده و بار هر بیماری بستگی به دو شاخصه شیوع بیماری، عوارض و مرگ و میر آن دارد؛ با افزایش مقدار این شاخص ها بار آن بیماری نیز بیشتر می شود. 

وی اضافه کرد: حدس زده می شود در کشور ما ۵ تا ۶ میلیون نفر مبتلا به دیابت باشند.

وی یادآوری کرد: آسیب دیدن  چشم، عوارض کلیوی و قطع عضو غیرضربه ای از جمله مهم ترین عواض ابتلا به دیابت هستند. 

دکتر فرجی، فوق تخصص غدد و متابولیسم نیز در افتتاحیه این همایش سه روزه علمی – تخصصی از تغییر سبک زندگی، عدم تحرک، افزایش آمار چاق ها، وجود استرس های روحی روانی و روش های غلط غذا خوردن به عنوان برخی از دلایل افززایش شمار مبتلایان به دیابت نوع ۲ یاد کرد.

وی افزود: از هر سه مورد مرگ دیابتی ۲ مورد آن به دلیل بیماری های قلبی – عروقی، سکته مغزی و قلبی، روی می دهد.

وی ادامه داد: ۱۵ درصد بودجه درمانی کشورهای پیشرفته صرف نگهداری از بیماران دیابتی می شود.

 فوق تخصص غدد و متابولیسم تشریح کرد: تشنگی، گرسنگی و خستگی شدید، تکرر ادرار، کاهش وزن، تاری دید، کبودی های دیر بهبود یابنده و احساس سوزن سوزن شدن در دست ها  و  پاها از جمله علایم بالینی ابتلا به دیابت  است.
وی با اشاره به بیماری دیابت به عنوان یک مشکل جهانی بیان کرد: بیماری دیابت بیماری کشنده بوده، طول عمر انسان را کاهش داده و در هر ۵ ثانیه یک نفر در جهان به همین علت جان خود را از دست می‌دهد. 
در این سمینار سه روزه اعلام شد که امروزه در دنیا ۴۰۰ میلیون نفر بیمار مبتلا به دیابت وجود داشته و بر اساس پیش بینی ها، این مقدار در سال ۲۰۴۰ به بیش از ۶۰۰ میلیون نفر خواهد رسید.؛ با این همه، این بیماری در بسیاری از موارد قابل پیشگیری بوده و می توان با انجام مراقبت های لازم عمر طبیعی و سالمی داشت.   

در مدت برگزاری سمینار سه روزه «اصول مراقبت، کنترل و درمان های نوین دیابت»، ۳۰ سخنرانی و ۶ کارگاه آموزشی برای شرکت کنندگان  برگزار می شود.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 9 =