کد خبر : 42586
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱

۱۹ واحد جدید صنایع غذایی در منطقه آزاد ارس در حال احداث است

۱۹ واحد جدید صنایع غذایی در منطقه آزاد ارس در حال احداث است
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به ظرفیت های تولیدی این منطقه گفت:۱۹ واحد جدید صنایع غذایی در حال احداث است.

به گزارش نگاه، علی نوید در نشست جهش تولید با حضور تولیدکنندگان حوزه صنایع غذایی منطقه، اظهار داشت: هدف از برگزاری این رویداد آسیب شناسی مشکلات موجود در خوشه مواد غذایی منطقه آزاد ارس و ارائه راهکار جهت افزایش حجم تولید برای نقش‌آفرینی در تحقق فرمان سال است.

وی یادآور شد: ظرفیت تولید اسمی ۱۷ واحد تولیدی فعال منطقه آزاد ارس در این خوشه ۲۹۸ هزار تن است اما درحال حاضر این واحدها با تمامی ظرفیت‌شان فعالیت ندارند و هدف ما در سال ۱۴۰۳ کمک به افزایش میزان تولید این واحدهاست.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس ارزش ریالی تولیدات واحدهای صنعتی منطقه آزاد ارس را ۱۵۰ هزار میلیارد ریال خواند و گفت: از این مقدار۱۳/۳۷ درصد معادل ۲۰ هزار میلیارد ریال مربوط به تولیدات خوشه مواد غذایی است.

وی تصریح کرد: میزان اشتغال اسمی واحدهای تولیدی منطقه آزاد ارس در خوشه مواد غذایی ۴۳۵ نفر می‌باشد که میزان اشتغال واقعی در این واحدها ۲۵۷ نفر بوده و میزان اراضی واگذار شده به ۱۷ خوشه مواد غذایی ۶.۶ هکتار با زیربنای ۳.۲ هکتار است.

علی نوید در پایان یادآور شد: ظرفیت تولید ۱۹ واحد تولیدی در حال ساخت این خوشه ۴۹ هزار تن به‌علاوه ۳ میلیون عدد می‌باشد که با بهره‌برداری از این واحدها برای ۵۳۶ اشتغال‌زایی خواهد شد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − سیزده =