کد خبر : 19609
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

۱۷۰ هزار سالمند و شهروند بالای ۶۰ سال در تبریز

۱۷۰ هزار سالمند و شهروند بالای ۶۰ سال در تبریز

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز گفت: بر اساس آخرین سرشماری انجام یافته، ۱۷۰ هزار سالمند و شهروند بالای ۶۰ سال در تبریز زندگی می کنند. به گزارش سهند، محمدحسین حسن زاده در گفتگویی با تبریک ۹ مهر روز جهانی سالمندان، اظهار داشت: هم اکنون ۱۱ درصد از جمعیت کشور بالای ۶۰ سال داشته

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز گفت: بر اساس آخرین سرشماری انجام یافته، ۱۷۰ هزار سالمند و شهروند بالای ۶۰ سال در تبریز زندگی می کنند.

به گزارش سهند، محمدحسین حسن زاده در گفتگویی با تبریک ۹ مهر روز جهانی سالمندان، اظهار داشت: هم اکنون ۱۱ درصد از جمعیت کشور بالای ۶۰ سال داشته و سالمند هستند که پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۲۵ جمعیت سالمندی به ۲۵ درصد از کل جمعیت کشور افزایش یابد.

حسن زاده با اشاره به برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری برای سالمندان، تصریح کرد: برای توسعه شهر نمی توان در حوزه مسائلی همچون عمران، خدمات، جوانان و… برنامه ریزی کرد ولی برا سالمندان برنامه ای نداشت.

او ادامه داد: سالمندان گاهی نیازهایی دارند که فراتر از نیازهایی است که به فکر ما می‌رسد. نیازهایی مثل مناسب سازی محیط، حمل و نقل، دسترسی به امکانات و رفاه و…از جمله این موارد محسوب می شود.

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی شعب مختلف بنیاد فرزانگان (سالمندان) در سطح شهر تبریز اشاره کرده و افزود: نخستین شعبه از این بنیاد طی روزهای اخیر در فرهنگسرای الغدیر افتتاح شده و بزودی در منطقه هشت و منطقه دو نیز شعباتی دیگر از این بنیاد راه انداری خواهد شد.

حسن زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر  ۱۷ خانه سلامت در مناطق دهگانه سطح تبریز در زمینه‌هایی مثل غربالگری، آگاهی، اطلاع رسانی و… فعالیت می‌کنند. همچنین  در این بین دو درمانگاه مستقل شهرداری تبریز برای شهروندان تبریزی خدمات رسانی می کنند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =