کد خبر : 40999
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

استاندار آذربایجان‌شرقی:

یکی از قطب‌های صنعت داروسازی کشور هستیم

یکی از قطب‌های صنعت داروسازی کشور هستیم
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که همه همت جهادی کرده‌ بودند تا خط تولید داروسازی دانا افتتاح شود، ابرازداشت: یکی از استان‌هایی هستیم که قطب تولید دارو را داریم و در توسعه داروسازی از جمله استان‌های پیش‌رو هستیم.

به گزارش «نگاه»، عابدین خرّم، صبح امروز در آئین افتتاح خط تولید سِرُم دانا، با اشاره به این‌که داروسازی یکی‌ از صنایع پیش‌رو در استان است، به خاطراتی از ایام کرونا اشاره کرد و اظهارداشت: آن روزها من بازدیدهایی داشتم از شرکت‌های داروسازی؛ یادم می‌آید که خط یک و دو شرکت قاضی تعطیل شده بود.

وی ادامه داد: من تاکید کردم که الان وقت تعطیلی نیست، آن‌ها هم نبود نقدینگی را علت تعطیلی عنوان کردند؛ شرکت‌های زهراوی و دانا نیز چنین وضعیت مشابهی را داشتند که دولت ورود کرده و کمک خوبی را بانک رفاه، نزدیک به ۲۰۰ میلیارد برای زهراوی و قاضی تزریق کردند. باتوجه به سخت بودن بازگشت سرمایه در شرکت‌های داروسازی با توجهاتی نگذاشتند تا کشور به مشکل برخورد کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که همه همت جهادی کرده‌ بودند تا این خط تولید افتتاح شود، ابرازداشت: یکی از استان‌هایی هستیم که قطب تولید دارو را داریم و در توسعه داروسازی از جمله استان‌های پیش‌رو هستیم.

وی با تاکید بر این‌که نیازها و خلأها با اراده مسئولین در استان قابل حل است، تصریح کرد: چنین مجموعه‌هایی را (شرکت داروسازی) نمی‌شود منتظر بروکراسی‌های اداری گذاشت و باید سریع مشکلات‌شان را حل کرد.

خرم ادامه داد: دارو جزو نیازهای روزمره مردم است و وقتی مراجعه می‌کنیم به مراکز درمانی و بیمارستانی، شاهد مشکلات جدی هستیم که بخشی از آن با عزم چنین کارخانجاتی قابل حل است.

 

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =