کد خبر : 6628
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۷:۵۸

گوزل تبریزیم زیر ذره بین اعضای شورای شهر/تبعیض میان پرسپولیس و تبریز ۲۰۱۸ از سوی دولت!/ تهدیدهایی به نام پلاسکو و گجیل دوم در تبریز!!

گوزل تبریزیم زیر ذره بین اعضای شورای شهر/تبعیض میان پرسپولیس و تبریز ۲۰۱۸ از سوی دولت!/ تهدیدهایی به نام پلاسکو و گجیل دوم در تبریز!!

جلسه امروز شورای شهر تبریز راس ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح امروز با حضور همه اعضای شورای شهر برگزار شد.      به گزارش نگاه جلسه امروز شورای شهر تبریز راس ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح امروز با حضور همه اعضای شورای شهر برگزار شد. شکور اکبرنژاد بدون اشاره به مناسبت های این هفته از جمله حماسه ۹ دی، ابراز داشت:

جلسه امروز شورای شهر تبریز راس ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح امروز با حضور همه اعضای شورای شهر برگزار شد.

 گوزل تبریزیم زیر ذره بین اعضای شورای شهر/تبعیض میان پرسپولیس و تبریز 2018 از سوی دولت!/ تهدیدهایی به نام پلاسکو و گجیل دوم در تبریز!!
    

به گزارش نگاه جلسه امروز شورای شهر تبریز راس ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح امروز با حضور همه اعضای شورای شهر برگزار شد.

شکور اکبرنژاد بدون اشاره به مناسبت های این هفته از جمله حماسه ۹ دی، ابراز داشت: خوشبختانه آقای دکتر نیکوخصلت گزارش ۱۰۰ روز کمیسیون ها را تدوین کرده و امیدوارم از طریق روابط عمومی شورای شهر، اقدامات ۱۰۰ روزه شورای شهر را به صورت مناسب اطلاع رسانی کنیم.

وی افزود: در روزهای اخیر تعدادی از کارگران شهرداری با ما تماس گرفته اند که بیمه های آنان پرداخت نشده است و از سوی دیگر نیز متاسفانه پیمانکاران نتوانسته اند مطالبات خرد خود با ارقامی چون ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون تومان را اخذ کنند، به نظر می رسد که شهرداری از دادن بخشی از بدهی عاجر هستند یا نمی خواهند این مسئله را محقق کنند.

رئیس شورای شهر تبریز در پایان ابراز داشت: از دوستان شهرداری خواهش می کنم اصولی برای تبدیل وضعیت نیروها تعریف کنند و در موضوع انتصاب مدیران شهرداری، لزوم استفاده از نیروهای شهرداری در پست های مدیریتی نیز مورد توجه قرار گیرد تا از افرادی که احیانا خلافی را امضا نکرده و کناری نشسته اند استفاده گردد.

علی آجودان زاده، اولین دستور بیست و سومین جلسه امروز شورای شهر را ارائه گزارش از طرح گوزل تبریزیم توسط شهرداری دانست و رسول موسایی در غیاب شهردار تبریز به ارائه توضیحاتی در این باره پرداخت.

قائم مقام شهردار تبریز، با اشاره به اینکه در سنوات گذشته طرح هایی همچون گوزل تبریزیم در شکل های مختلف اجرا شده است، گفت: هدف از اجرای این طرح، ساماندهی سیمای بصری شهر تبریز در اقدامی ضربتی است تا زوائد بصری مختلف در سطح شهر که چهره نازیبایی به شهر بخشیده است، ساماندهی شود.

موسایی افزود: در مدت اجرای طرح گوزل تبریزیم از اول آذرماه، تاکنون ۵۵۶۰ مورد پل بتنی و غیراصولی و غیرضروری از سطح شهر جمع آوری شده است و در موضوع لکه گیری آسفالت درون شهری، نیز اقدامات خوبی با توجه به فصل زمستان انجام شده است.

وی درخصوص وضعیت سرویس های بهداشتی عمومی سطح شهر تبریز گفت:  با توجه به بررسی نواقصات موجود، با خرید تجهیزات، اقدامات پیمانکاری و … این سرویس ها برای فصل بهار و گردشگران آماده می شود و در کنار آن کف سازی و کف پوشی معابر شهری که در قالب طرح های عمرانی تعریف شده، از جمله مباحث مربوط به اجرای طرح است.

موسایی ادامه داد: در این مدت زمان، ۳۱۵۰ مورد تعویض چراغ، ۷۴۴ مورد اصلاح دریچه های سطح شهر و ۱۱۵۶۱ مورد موانع فیزیکی، تابوهای زائد و نیمکت زاید برچیده شده و اقدامات خوبی نسبت به رنگ آمیزی جداول، نرده ها و پل ها، تشخیص مزاحمت و سد معبر و جمع آوری مصالح ساختمانی و نخاله های احتمالی اقدام شده است.

وی همچنین با اشاره  ۳۶۵۰ تن  لایروبی و جمع آوری لجن از معابر و آب روهای سطح شهر گفت:  در زمینه لباس کارگران عزیز نیز اعلام کرده ایم که ضروری است کارگران از شبرنگ استفاده کنند تا خطرات را کاهش دهیم. همچنین تعمیرات احتمالی و شستشو و رنگ میزی باکس های زباله، شتسشوی جداول و پای چراغ ها از دیگر اقدامات انجام شده است,۱۸۳ مورد درباره دیوارهای پرخطر مربوط به شکست، شناسایی شده و پس از اخطار قانونی از طریق قضایی پیگیر برطرف ساختن آنها هستیم. همچنین عملیات سم پاشی در کانال ها انجام شده و رسیدگی به وضعیت آب خوری ها و سقاخانه ها با توجه به شرایط جوی اقدام خواهد شد.

پس از اظهارات موسایی، سونیا اندیش، ضرورت اجرای طرح گوزل تبریزیم را مداوم بودن آن دانست و نکاتی در اجرای این طرح را پیشنهاد کرد که با توجه به طولانی بودن نطق اندیش، بهشتی به شوخی گفت نطق خانم اندیش را به عنوان نطق میان دستور لحاظ کنید!

بابایی اقدم  نیز گفت: در ورودی های شهر تبریز اقدامات خوبی انجام شده است و امیدوارم اعضای شوراهای شهرستان شبستر و سردرود در این باره مقاومت نکنند. همچنین در رابطه با بیمه تکمیلی کارکنان، برای پنجمین بار در این باره تذکر می دهم و همچنین ۹ ماه است که جیره غیرنقدی بازنشستگان پرداخت نشده است و از شهرداری می خواهم این مسئله را پیگیری کنند.

در ادامه جلسه دستگیر زاده، نماینده نابینایان با تبریک حماسه نهم دی، به ارائه توضیحاتی در رابطه با مشکلات روشن دلان در شهر پرداخت.

شهرام دبیری نیز با اشاره به اینکه در بازی تراکتورسازی و پرسپولیی شاهد توهین تماشاگرنمای پرسپولیسی بودیم، گفت: متاسفانه بخشی از این توهین ها از سوی لیدرهای پرسپولیس هدایت شده بود و این دست شعارها به جای وحدت ملی میان اقوام، سبب تنش خواهد شد و بنده از سعه صدر هواداران تراکتور در این باره تشکر می کنم و  از کمیته انضباطی فوتبال می خواهم با توهین کنندگان با قاطعیت برخورد کنند.عمده افتخارات پرسپولیس توسط بازیکنان تبریزی و آذربایجانی کسب شده است و توهین به مردم آذربایجان، توهین به تیم خود، ارکان آنان و افرادی است که برای آن تیم افتخار کسب کرده اند. امیدوارم مسئولین در قبال این حادثه با قاطعیت برخورد کنند.

فرج قلیزاده نیز نسبت به پیگیری پیگیری تذکرات اعضای شورا و محقق شدن آنها، عملیاتی ساختن پله های برقی پل های هوایی، لزوم انعکاس تمام قراردادها در سایت شهرداری و متن مذاکرات صحن و مصوبات شورای شهر در سایت و اعلام معیارها و چارچوب تعیین مدیران تذکر داد.

وی همچنین نسبت به ایمن سازی پاساژهای سطح شهر تبریز تذکر داده و نسبت به وقوع پلاسکوی جدید در تبریز تذکر داد.

مسعودی ریحان نیز با بیان اینکه در شورای شهر به روزمرگی دچار شده ایم، گفت: تاکنون نتوانسته ایم به مردم اعلام کنیم استراتژی ما در شورای شهر چیست و از برادر ارجمند و عزیز روشن دل تشکر می کنم که یادآوری کردند فردا روز آغاز تبریز ۲۰۱۸ است، خودم بنده نمی دانم و اگر از رئیس شورا نیز بپرسید ایشان نیز نمی داند چه استراتژی و سین برنامه ای در رابطه با رخداد تبریز ۲۰۱۸ وجود دارد.همان تیم پرسپولیس که به تراکتورسازی اهانت می کند، دولت به آن کمک می نماید ولی به تبریز ۲۰۱۸ کمک نمی کند و ما نیز جزیره ای عمل می کنیم، با این شرایط که تبریز ۲۰۱۸ را آغاز کرده ایم این رخداد پیش نخواهد رفت.

اکبرنژاد نیز در این رابطه ابراز داشت که توطئه گرانی هستند که درصددند تفرقه ایجاد کرده و هزینه بتراشند! در بحث ۲۰۱۸ نیز امکانات دولت و شهرداری محدود است و قرار است این هفته چندین سفیر خارجی به تبریز بیایند و سال ۲۰۱۸ آغازی برای گردشگری شهری تبریز است.

محمد زاده نیز از اینکه باغ گلستان به محل قمارگران و گجیل دوم تبدیل شده و هیچ کس نیز نظارتی برای برخورد با این مسائل ندارند. درباره اخذ رشوه در دستگاه های ذیل شهرداری امیدوارم مصوبه ای تهیه کنیم تا هرکس که حتی ۵ هزار تومان رشوه بگیرد، از سمت خود عزل شود، چگونه ممکن است فردی رشوه می دهد و کارش حل می شود؟!!

در ادامه جلسه لایحه ای در خصوص واگذاری ۱۶۴ دستگاه اتوبوس ملکی موجود در شهرداری تبریز و خرید و واگذاری ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بدون کمک دولت از طریق شهرداری و با شرایط به بهره‌برداران و همچنین لایحه خرید یک سال نمایش طرح تجسمی بشیر صلح مطرح شد که اعضا با آنها موافقت کردند.

در دقایق پایانی جلسه پیشین در حالی نامگذاری شهر تبریز زمان جلسه پیشین به نام “سال خدمات شهری و توسعه پایدار فضای سبز” مطرح شد که عدم مطرح شدن آن در جلسه پیشین به دلیل پایان زمان جلسه سبب شد تا بهشتی بار دیگر بر غیرقانونی بودن اعلام وصول لایحه در جلسه پیشین به ریاست سونیا اندیش تاکید کند که اندیش نیز انتقاد کرد که در حالی که هنوز جلسه پایان نیافته شما شروع می کنید. به گفتن اینکه جلسه تمام شد، تمام شد!

همچنین مصوب شد که قیمت سرویس مدارس شهر تبریز در سال ۹۸، ۱۰ درصد بیشتر شود. در جلسه امروز شورای شهر پس از تذکرات متعدد محمدباقر بهشتی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نسبت به مدت زمان تذکر سونیا اندیش و نحوه اداره جلسه پیشین در نامگذاری سال ۹۷ به عنوان “سال خدمات شهری و توسعه پایدار فضای سبز”، سونیا اندیش با اعتراض نسبت به اظهارنظرهای بهشتی بلند شده و گویی قصد ترک جلسه را داشت که با اصرار غلامحسین مسعودی ریحان، شکور اکبرنژاد و فریدون بابایی اقدم، به صندلی خود بازگشت

بهشتی در ادامه جلسه با انتقاد از عدم راه اندازی کمیته تخصیص ابراز داشت در صورتی که در این باره اقدام جدی انجام نشود، بنده از رئیس شورا سوال پرسیده و در صورت عدم اقناع استیضاح را مطرح خواهم کرد. یک سوم ساختمان های شهرداری زائد است و باید نسبت به مهندسی فضای اداری اقدام شود.

عبدالله تقی پور نیز در نطق میان دستور، با اشاره به اینکه هر روز شاهد زلزله در شهرهای ایران هستیم. راهکار شورای شهر برای مقابله با این بلا چیست؟ درباره بحث آلودگی هوا چکار خواهیم کرد؟ متاسفانه دچار روزمرگی شده ایم و هر هفته یک جلسه نمی تواند مشکلات شهری تبریز را حل کنیم. قبول کنیم در سال ۲۰۱۸ هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد بلکه فرصتی برای توسعه گردشگری شهر تبریز است. مشکل تبریز، سال ۲۰۱۸ نیست بلکه عدم پویایی اقتصاد شهری است و مردم ما از نبود اشتغال گلایه می کنند

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 18 =