کد خبر : 15709
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۶:۴۹

گورستان متروکه ستارخان تبریز احیا می‌شود

گورستان متروکه ستارخان تبریز احیا می‌شود

به گزارش آوای سهند به نقل از ایرنا، ایرج شهین باهر در حاشیه بازدید از پروژه ساماندهی گلزار شهدا و احداث بوستان ستارخان افزود: این گورستان دارای بیش از ۳۵ هزار متر مربع وسعت بوده که پس از ساماندهی به فضای سبز و فضاهای فرهنگی و ورزشی تبدیل می شود.   وی اظهار داشت: این

به گزارش آوای سهند به نقل از ایرنا، ایرج شهین باهر در حاشیه بازدید از پروژه ساماندهی گلزار شهدا و احداث بوستان ستارخان افزود: این گورستان دارای بیش از ۳۵ هزار متر مربع وسعت بوده که پس از ساماندهی به فضای سبز و فضاهای فرهنگی و ورزشی تبدیل می شود.

 

وی اظهار داشت: این اقدام در راستای تحقق سیاست های توزیع عادلانه خدمات در مناطق مختلف شهر به خصوص مناطق محروم و کم برخوردار و به منظور ایجاد تغییر و تحول در چهره محلات انجام می شود.

شهین باهر، با اشاره به اینکه با اتمام و بهره برداری از این پروژه آرزوی دیرینه ساکنان اطراف آرامستان برآورده می شود، ادامه داد: پس از آرامستان وادی رحمت، این مجموعه بیشترین شهدای تبریز را در خود جای داده و به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند نیازمند ساماندهی و حفاظت است.

شهردار تبریز به همراه تعدادی از اعضای شورای اسلامی این شهر و شهردار منطقه ۱۰ از این پروژه بازدید کرده و در جریان امور قرار گرفتند.

بر اساس اسناد تاریخی، در کهن شهر تبریز گورستان‌های مختلفی وجود داشته که بسیاری از آنان همراه با توسعه شهری تغییر کاربری یافته و به پارک یا فضاهای عمومی تبدیل شده است.

‘گجیل’ نخستین گورستان تاریخی تبریز بود که به سال ۱۳۰۸ شمسی و در زمان شهرداری «محمدعلی تربیت» از پیشروان بنام انقلاب مشروطه ایران و ادبا و نویسندگان پرآوازه آن سالها، به بوستانی به نام «باغ گلستان» تبدیل شد.
کلانشهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری برای ارایه خدمات مطلوب به شهروندان است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × سه =