کد خبر : 5240
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۳۰

گروه ماشین سازی تبریز به هیچ شخص حقیقی و حقوقی واگذار نشده است

گروه ماشین سازی تبریز به هیچ شخص حقیقی و حقوقی واگذار نشده است

مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز هر گونه ادعا در خصوص واگذاری سهام این شرکت به افراد حقیقی و یا حقوقی را مردود و فاقد وجاهت قانونی اعلام کرد.   به گزارش نگاه ، “حابل زادبود” در پی انتشار برخی اخبار در خصوص واگذاری سهام گروه ماشین سازی تبریز به برخی افراد حقیقی، به خبرنگار «نصر»

مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز هر گونه ادعا در خصوص واگذاری سهام این شرکت به افراد حقیقی و یا حقوقی را مردود و فاقد وجاهت قانونی اعلام کرد.

 

به گزارش نگاه ، “حابل زادبود” در پی انتشار برخی اخبار در خصوص واگذاری سهام گروه ماشین سازی تبریز به برخی افراد حقیقی، به خبرنگار «نصر» گفت: گروه ماشین سازی تبریز برابر اصل ۴۴ قانون اساسی و بر اساس مصوبه هیات وزیران در اسفند سال ۹۴ به صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد ایران واگذار شده است.

وی افزود: سازمان خصوصی سازی از سوی این صندوق وکالت فروش سهام گروه ماشین سازی را بر عهده گرفته است و تا این لحظه هیچ گونه فروش سهام از سوی این سازمان انجام نگرفته است.

زادبود به انتشار برخی اخبار در خصوص مالکیت برخی افراد حقیقی در کارخانه ماشین سازی تبریز اشاره کرد و گفت: تا این تاریخ هیچ گونه واگذاری سهام به هیچ شخص حقیقی و یا حقوقی انجام نپذیرفته است و هر گونه ادعایی مبنی بر خرید سهام و مالکیت فردی در گروه کارخانجات ماشین سازی تبریز مردود و فاقد وجاهت قانونی است.

وی در پایان گفت: در صورت هر گونه تغییر و تحولی در گروه ماشین سازی تبریز، مراتب توسط اداره روابط عمومی و امور بین الملل این شرکت و از طریق رسانه ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

گفتنی است در هفته های گذشته برخی اخبار غیر دقیق و نادرست مبنی بر واگذاری سهام گروه ماشین سازی به شخص حقیقی در تعدادی از رسانه ها منتشر شد که موجب نگرانی فعالان صنعتی، کارگران این مجموعه و مردم آذربایجان شرقی شده بود.

گزارش «نصر» حاکی است، پایه گذاری کارخانجات گروه ماشین‌سازی تبریز بر اساس موافقت‌نامه همکاری‌های فنی و اقتصادی دولتی ایران و چکسلواکی سابق با هدف تولید انواع ماشین‌افزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ‌های آب، الکتروموتور، لیفت‌تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین‌آلات نساجی منعقد و به مرحله اجرا گذاشته و از سال ۱۳۵۱ بهره‌برداری از این طرح عظیم آغاز شد.

گروه ماشین‌سازی تبریز با پنجاه سال سابقه تولید انواع ماشین‌های ابزار و ارائه مستمر خدمات پس از فروش در سطح کشور در حال حاضر، به سبب بلاتکلیفی ۱۴ ساله در سازمان خصوصی سازی از حضور موثر در عرصه تولید و رقابت انواع ماشین‌ افزارهای صنعتی باز مانده و عرصه برای رقبای خارجی از جمله چین و تایوان فراخ تر شده است.

گروه ماشین‌سازی تبریز به عنوان یکی از شرکت‌های صنعتی عمده در تولید ماشین افزارهای صنعتی نقشی محوری در توسعه زیرساخت های صنعتی کشور داشته است، اما این ظرفیت بزرگ صنعتی کشورمان سال هاست در پیچ و خم واگذاری در سازمان خصوصی سازی و در کما به سر می‌برد.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + 14 =