کد خبر : 9623
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

گرفتن پول زور و غیرقانونی برای ثبت نام مدارس

گرفتن پول زور و غیرقانونی برای ثبت نام مدارس

کافی است به مدارس مراجعه و خود را اولیاء یک دانش‌آموز معرفی کنید تا ببینید چند هزار تومان از شما جهت نام‌نویسی فرزندتان طلب می‌کنند. به گزارش آوای سهند، صبح دیروز انتشار صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش در رسانه‌ها مبنی بر ممنوعیت اخذ وجه از اولیاء دانش‌آموزان هنگام ثبت‌نام فرزندان‌شان در مدارس دولتی، موجی از

کافی است به مدارس مراجعه و خود را اولیاء یک دانش‌آموز معرفی کنید تا ببینید چند هزار تومان از شما جهت نام‌نویسی فرزندتان طلب می‌کنند.

به گزارش آوای سهند، صبح دیروز انتشار صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش در رسانه‌ها مبنی بر ممنوعیت اخذ وجه از اولیاء دانش‌آموزان هنگام ثبت‌نام فرزندان‌شان در مدارس دولتی، موجی از اعتراضات را به دنبال داشت و شهروندان زیادی طی تماس با تحریریه‌ی این پایگاه خبری چنین رویه‌ای را عوام‌فریبی خواندند.

یکی از شهروندان تبریزی با بیان اینکه درست بعد از رسانه‌ای شدن اظهارات بطحایی به مدرسه‌ای در شهرک ارم جهت نام‌نویسی فرزند خود مراجعه کرده است، ابراز داشت: پیش‌تر نیز به این مدرسه رفته بودم اما از من ۲۰۰ هزار تومان خواستند و امروز نیز هنگام مراجعه و بعد از کلی گفت‌وگو در نهایت با ۵۰ هزار تومان تخفیف خواهان پرداخت مبلغ ۱۵۰ هزار تومان شدند.

وی افزود: نه‌تنها مسئولان مدرسه به دستورات وزیر ارزشی قائل نبودند، بلکه متولیان نظارتی نیز به این روند غیرقانونی صحه گذاشتند و وقتی جهت شکایت با آموزش و پرورش استان تماس گرفتم، گفتند ۲۰۰ هزار تومان مبلغ زیادی نیست و آن را بپردازید!

این اولیاء شاکی از اخذ هزینه‌های اجباری در مدارس تبریز تحت عنوان «کمک به مدرسه»، تصریح کرد: برادر زاده‌ام به دلیل مشکلات مالی تاکنون نتوانسته است در مدرسه‌ای ثبت‌نام کند، آنان در خانه‌ای ۳۰ متری در منطقه خلیل‌آباد ساکن هستند و توان پرداخت ۱۰۰ هزار تومان را هم ندارند اما در نظر مسئولین این مبالغ چیزی نیست.

گفتنی است؛  بر اساس آخرین آمار بالغ بر ۷۰۰ هزار دانش‌آموزان در مدارس آذربایجان‌شرقی تحصیل می‌کنند و چنانچه از نصف آنان به صورت میانگین ۲۰۰ هزار تومان جهت ثبت‌نام دریافت شود، بودجه‌ای ۷۰ میلیارد تومانی برای آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد!

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 13 =