کد خبر : 29990
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰

گاز نیروگاه تبریز مجدد وصل شد/ توقف مازوت سوزی در تبریز

گاز نیروگاه تبریز مجدد وصل شد/ توقف مازوت سوزی در تبریز

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو از سرگیری استفاده از گاز در نیروگاه تبریز و توقف استفاده از مازوت خبر داد.

روح الله متفکرآزاد در گفتگو با خبرنگار با اشاره به تداوم آلودگی هوا در کلانشهر تبریز، اظهار داشت: با رایزنی هایی که با مسوولین وزارت نفت صورت گرفت، از دقایقی قبل، مجدداً گاز به نیروگاه تبریز وصل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیش از این نیز با برگزاری جلسات مختلف و پیگیری هایی که از سوی مسوولین استانی و نماینده ولی فقیه در استان صورت گرفته بود، گاز به عنوان سوخت جایگزین شده بود، ولی در ادامه به دلیل برودت هوا و کمبود سوخت گاز، مازوت دوباره در نیروگاه مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: امروز هفتمین روز متوالی است که هوای کلانشهر تبریز آلوده است و افکار عمومی‌نیز مازوت سوزی را مزید بر علت آلودگی هوا می‌دانستند، در ادامه با پیگیری‌‌‌های صورت گرفته توانستیم وزارت نفت را ملزم به استفاده از گاز در نیروگاه تبریز نماییم.

بر اساس این گزارش، استفاده از مازوت، آلودگی هوا در روزهای گذشته تبریز را تشدید کرده و میزان اکسیدهای گوگرد در هوای این شهر افزایش قابل توجهی یافته بود.

امید است که استفاده از گاز در نیروگاه تبریز تداوم یافته و در ادامه با توجیهات مسوولین مازوت دوباره جایگزین این سوخت نشود.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =