کد خبر : 41299
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰

فرمانده سپاه عاشورا مطرح کرد:

کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی روز پنجشنبه برگزار می شود

کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی روز پنجشنبه برگزار می شود
فرمانده سپاه عاشورا گفت: اجلاسیه نهایی کنگره 10 هزار شهید آذربایجان شرقی، روز پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۲ با حضور مهمانان لشکری و کشوری برگزار خواهد شد.

به گزارش نگاه، سردار اصغر عباسقلی‌زاده، در نشست خبری خود به مناسبت برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه اجلاسیه نهایی روز پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۲ با حضور مهمانان لشکری و کشوری برگزار خواهد شد گفت: سرلشگر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران اجلاسیه نهایی کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی در ۲۳ آذر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در برگزاری این یادواره، تمامی دستگاه‌ها و اقشار مردم دخیل بودند ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه‌ها خدمت به رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و لبخند رضایت ایشان از این کنگره نشان دهنده رسیدن به اهداف ما است.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه پیام رسان اصلی تمامی این امور رسانه‌ها هستند، افزود: سخنرانی سردار حسین سلامی، برگزاری نمایشی از اقدامات استان در راستای انقلاب اسلامی و برگزاری نمایش یک ساعته از جمله برنامه‌های اصلی این کنگره است.

عباسقلی‌زاده عنوان کرد: تاریخ شفاهی، کتبی و همچنین فیلم های زیادی در خصوص زندگی شهدا در دست داریم که همه آنها نیاز به بازآفرینی دارند که با تولید محتوی هایی همچون انیمیشن و تیزر می‌توانیم در پیشبرد رسالت آنها گام برداریم.

وی در خصوص نمایش نامیرا بیان کرد: اجرای این نمایش به مدت ۵ روز در سالن پورشریفی در معرض دید عموم خواهد بود.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی این کنگره از طریق فضای مجازی نیز صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: فضاسازی شهر از هفته پیش تکمیل شده و طرح اجلاسیه نهایی چاپ و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

عباسقلی زاده با عنوان اینکه قرار بر این است تا در ۵ هزار مدرسه یادواره شهدا برگزار شود، ادامه داد: تاکنون ۳۰۰۰ مدرسه این یادواره را برگزار کرده‌اند و مابقی نیز در حال برگزاری هستند.

وی تشریح کرد: در حوزه جمع آوری اسناد و سرگذشت شهدا،  زندگی نامه ۸ هزار و ۱۱۲ شهید جمع‌آوری و ۴ هزار برگ سند دفاع مقدس ، ۵۳۱۲ آرشیو فاخر، ۵ هزار و ۳۱تاریخ شفاهی، ۳۵۰ هزار فریم و قطعه عکس و ۱۱۰ هزار ساعت مکالمات بی سیمی و همچنین دیدار با ۸۰۰۰ خانواده شهید در قالب مراسمات تعریف شده‌اند.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: یادواره شهدا در ۷۰۰ روستا برگزار شده و ۳۰۰۰ قطعه تصاویر شهدا نصب شده است. نصب ۲۰ المان شهری، افزایش ۱۵۰ لایت باکس تصاویر شهدا، ۱۰ قطعه نقاشی دیواری، ۲۰۰ قطعه دیوار نویسی جهاد و شهادت، هزار و ۵۰۰ بیلبورد، ۹۵ جلد کتاب تالیف شده و ترجمه ۵ کتاب به زبان آذری و استانبولی از جمله اقدامات است.

عباسقلی‌زاده در خصوص اعتراضاتی که به برگزاری این مراسم در سالن پورشریفی شده است اظهار کرد: با توجه به اینکه در استان یک سالن سرپوشیده ۱۲ هزار نفری برای برگزاری چنین کنگره‌هایی وجود ندارد، استفاده از این سالن گزینه مناسبی برای این امر است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + 13 =