کد خبر : 6906
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۸:۲۳

کلید پیشرفت کشور در دست فیلمسازان است

کلید پیشرفت کشور در دست فیلمسازان است

 امام جمعه تبریز گفت: ما خیلی وقتها نمی توانیم مستقیم تبلیغات کنیم اما می توانیم از اهرم هنر استفاده کنیم و به آن چیزی که هدف ما است را تبلیغ کنیم. به گزارش نگاه: “حجت الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم” در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اظهار کرد: قرآن استفاده

 امام جمعه تبریز گفت: ما خیلی وقتها نمی توانیم مستقیم تبلیغات کنیم اما می توانیم از اهرم هنر استفاده کنیم و به آن چیزی که هدف ما است را تبلیغ کنیم.

به گزارش نگاه: “حجت الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم” در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اظهار کرد: قرآن استفاده از زیبایی ‌ها و مصنوعات هنری را منع نکرده بلکه در مواردی به هنر نیز سفارش کرده است.

امام جمعه تبریز به اثرات خوشنویسان اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) در رابطه با خط و تذهیب و استادی در این حوزه از هنر حدیثی دارند که در این حدیث می فرماید: خط نیکو به روشن شدن حق و حقیقت می افزاید و آنکس که بمیرد و دفاتر و دوات‌ها از خود به جای گذارد به بهشت وارد می شود.

وی افزود: حضرت علی (ع) نیز بیان کرده اند که به خوشنویسی بپردازید که از کلید های روزی است و در بخش دیگری از فرایض حضرت علی (ع) آمده است؛ نیکویی خط را بیاموزید زیراکه زیبایی خط برای اهل ادب و دانش زینت است.

آل هاشم ادامه داد: هنر، عزیز، والا، جاودانه، عمومی و جهانی است و به قطعه ای از زمین و زمان منحصر نمی شود.

وی در توصیف هنر تصریح کرد: هنر حقیقتی فاخر و عطیهای از جانب پرودگار متعال که مانند هر موهبت دیگر الهی مسئولیت ها و تکالیفی را برای صاحبان هنر به همراه می آورد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اذعان کرد: هنر و هنرمند متعهد علاوه بر تکالیف ذاتی انسان به علت ویژگی های بسیار ممتازی که دارد باید در خصوص قالب و مضمون آثار خود احساس تعهد بیشتر کند.

آل هاشم تاکید کرد: هنر دینی آن است که معارفی را که ادیان الهی و کامل تر از همه دین مبین اسلام با هدف سعادت حقیقی بشر در جوامع انسانی به دنبال ترویج آن بوده اند منتشر و در افکار بشر ماندگار و جاودانه کند.

وی اظهار کرد: در هنر دینی الزامی به استفاده از واژگان و نمادهای مذهبی نیست بلکه ترویج هنرمندانه نظیر عدالت، حقوق انسانی و پرهیز از رذائل و ابتذال می تواند نمونه ای از شاخص های خوب هنر دینی باشد.

آل هاشم به ارتباط هنر و اخلاق اشاره کرد و افزود: هر قدر یک هنرمند به مرتبه بالاتری از فکر، اندیشه و عقلانیت برسد جوهره کارهای هنری او قطعا کیفیت و ارتقای بیشتری پیدا خواهد کرد و درک هنری او از پشتوانه بیشتری برخوردار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: نمی توانیم در وادی هنر با انگیزه های سطحی و یا ناسالم حرکت کنیم و سرافراز شویم بلکه باید با اندیشه های دقیق به مسأله هنر بیندیشیم.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: فیلم و سینما وسیله ای بلیغ و تعیین کننده و رسا برای ارائه برترین حقایق عالم یعنی حقیقت دین به شمار می‌رود به قول امام خمینی (ره) که فرمودند:« ما با سینما مخالف نیستیم بلکه با محتوی سینما مخالفت داریم و برای این که دوستداران هنر بتوانند در امر سینما فعالیت های هنری خوبی داشته باشند باید برمحتوی فیلم ها بیفزایند.»

وی ادامه داد: کلید پیشرفت و پسرفت هر کشوری به میزان زیادی دست کسانی است که فیلم می‌سازند چراکه فیلمسازان فاخر سینما با توجه به تأثیرگذاری‌هایشان و جهت‌دهی این هنر می توانند روح امید و شوق پیشرفت، انگیزه کار و تلاش و اعتماد به نفس و اعتقاد به ارزشهای انقلاب اسلامی را در کشور افزایش داده و یا با تولید فیلم هایی نسل نا امید و متکی به بیگانه را ناامید تر و متکی تر به بیگانگان کنند.

آل هاشم اعتلا و ارتقای سینما در کشور را امری محسوس برشمرد و اذعان کرد: همه ما باید این حقیقت را دریابیم که امروز هنر مهم و بسیار برجسته سینما یک نیاز و ضرورت محسوب می شود.

آل هاشم تاکید کرد: هنر تنها مختص به سینما نیست بلکه اشعار حماسی حاج حسن قاسمی در دوران دفاع مقدس هرگز از ذهن رزمندگان ما فراموش نخواهد شد و فراموش نمی شود.

امام جمعه تبریز با توجه به حاج پروین قدس دیگر میهمان برنامه، بیان کرد: عکس‌های وی یک مرکز اسناد دفاع مقدس است و افتخاری برای استان ما به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خبرنگاران، طنزنویسان، شاعران و نویسندگان و گویندگان همگی هنرمند برشمرد و گفت: ما باید قدردان این هنرمندان کشور باشیم.
وی افزود: ما خیلی وقتها نمی توانیم مستقیم تبلیغات کنیم اما می توانیم از اهرم هنر استفاده کنیم و به آن چیزی که هدف ما است را تبلیغ کنیم.

آل هاشم در پایان با توجه به فیلم به وقت شام حاتمی کیا، گفت: در نماز جمعه تبلیغ این فیلم را کردم و به سینما رفته و فیلم را مشاهده کرده ام و بخاطر تبلیغ این فیلم در نماز جمعه مورد اعتراض برخی ها قرار گرفتیم که چرا در نماز جمعه تبلیغ فیلم کرده ایم مگر نماز جمعه جای تبلیغ فیلم است که در جواب آنها گفتم بله اگر فیلم ارزشی باشد می توان تبلیغ کرد.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 19 =