کد خبر : 4974
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۴۶

کاهش ۳۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در استان/ تردد ۹۰۱هزار خودرو در شهر تبریز

کاهش ۳۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در استان/ تردد ۹۰۱هزار خودرو در شهر تبریز

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی گفت: در چهار ماهه اول سال ۹۵ ، ۶۸ نفر در درون شهرهای استان بر اساس تصادف فوت کردند که این تعداد در چهار ماهه اول سال ۹۶ ، ۴۸ نفر است.   به گزارش نگاه ، ناصر میکائیلی در جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل استان با اعلام کاهش ۳۰

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی گفت: در چهار ماهه اول سال ۹۵ ، ۶۸ نفر در درون شهرهای استان بر اساس تصادف فوت کردند که این تعداد در چهار ماهه اول سال ۹۶ ، ۴۸ نفر است.

 

به گزارش نگاه ، ناصر میکائیلی در جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل استان با اعلام کاهش ۳۰ درصدی تصادفات منجر به فوت درون شهری در چهار ماهه ۹۶ نسبت به چهار ماهه اول ۹۵ خواستار استفاده از فناوریهای نوین برای کاهش تلفات و اولویت گذاری برای نصب دوربینهای متعدد در سطح استان شد.

سرهنگ میکائیلی در ادامه تعداد خودرو فعال استان را یک میلیون و ۴۳۰ هزار و ۸۸۳ دستگاه اعلام کرد که ۹۰۱ هزار دستگاه مربوط به شهر تبریز است. همچنین از ۳۴۵ هزار دستگاه موتور سیکلت درحال تردد استان،  ۱۴۵ هزار دستگاه مربوط به شهر تبریز است.

وی همچنین گفت: جمعا هشت مرکز اسقاط خودرو در استان وجود دارد که هفت مرکز در تبریز و یک مرکز برای شهرستانهاست.

سرهنگ میکائیلی، آذربایجان شرقی را دارای پیرترین ناوگان کشوری دانست و از افتتاح مرکز اسقاط جدید در شهرک سلیمی در طی دو ماه آینده خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: قبلا ۶۰۰۰ دستگاه  فرسوده وجود داشت که این تعداد هم اکنون به ۳۵۰۰دستگاه کاهش یافته و در واقع بعد از  استان تهران بیشترین جابجایی و تعویض را آذربایجان شرقی داشته است.

۱۸۹ کشته در تصادفات درون شهری استان

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی درمورد آمار فوت شدگان تصادفات نیز گفت: در سال ۹۰ در درون شهرهای استان ۲۸۹ نفر در جریان تصادفات رانندگی فوت شد اما این رقم در سال ۹۵، به ۱۸۹ فوتی کاهش یافت.

وی در مورد تلفات رانندگی درون شهری تبریز هم گفت: در سال ۹۰ در تصادفات رانندگی درون شهری تبریز ۱۷۸ نفر فوت شد و در سال ۹۵، این رقم به ۱۱۵ فوتی رسید..

میکائیلی با بیان اینکه این ارقام نشان  از کاهش ۱۰۰ نفری در طول پنج سال در استان دارد کاهش ۶۳ درصدی آمار فوت شده ها در تبریز امیدوارکننده است.

وی بیشترین علت فوت در تصادفات چهار ماهه اخیر در سطح استان و درون شهرهای استان را ۴۴ درصد عدم توجه به جلو و عدم استفاده از کمربند ایمنی، صحبت کردن و حواس پرتی در داخل خودرو بر شمرد.

سرهنگ میکائیلی در ادامه گزارشش بیشترین متوفیان در سال ۹۵ را موتورسواران و راکبان اعلام کرد و گفت: در سال ۹۶ ، ۴۱  درصد یعنی ۲۰ نفر از متوفیان را عابرین پیاده تشکیل می دهند.

سرهنگ میکائیلی توضیح داد: این آمار نشان می دهد در بحث ایمن سازی مخصوصا ارام سازی محل عبور عابر پیاده به ویژه پلهای عابر پیاده مکانیزه باید جدی باشیم.

وی اکثر فوت شدگان عابر پیاده را افراد بالای  ۵۰ سال و یا زیر ۱۲ سال اعلام کرد که در واقع نمی توانند براحتی از پلهای عابر پیاده غیر مکانیزه استفاده کنند.

سرهنگ میکائیلی بیشترین تصادفات فوتی در شهر تبریز و استان را بین ساعات ۱۸ تا ۲۱ یعنی ساعات پرترافیک که بیشتر نیروها ی انتظامی  معطوف به قسمت پر ترافیک هستند ؛ اعلام کرد.

بزرگراه پاسداران و پراید؛ قتلگاه اصلی تبریزی ها

بیشترین تصادفات فوتی مخصوصا در شهر تبریز پاسداران ، جاده تهران از پل توانیر تا سه راهی اهر، جاده سنتو و روبروی پتروشیمی تا راه آهن بوده که باید کاملا ایمن سازی شوند.

به گزارش آذرقلم، رئیس پلیس راهور استان ۸۱ درصد تصادفات فوتی درون شهری را مربوط به سواره ها دانست که پراید با توجه به نوع خودرو و میزان استفاده در سطح شهر ، بیشترین سواری تاثیرگذار در تصادفات فوتی است. مقصرترین راننده ها در تصادفات درون شهری هم اعم از جرحی و یا فوتی رانندگان بین ۲۵ – ۳۴ سال بوده اند.

۱۷۳ دوربین تخلفات رانندگان تبریزی را رصد می کنند!

میکائیلی تعداد دوربینهای نصب شده در سطح تبریز را ۱۷۳ دوربین و در مجموع دوربینهای استان را ۲۳۸ عدد معرفی کرد.

پلیس راهور استان اقدامات سلبی و برخورد انتظامی با عوامل حادثه ساز در کنار آموزشهای فرهنگی را ضروری دانست و جهت تاکید خواستار مجدد افزایش تعداد دوربینها شد.

سرهنگ میکائیلی شهرهای بناب ،کلیبر و بستان اباد را فاقد نقاط حادثه خیز اعلام کرد اما در عین حال بزرگراه پاسداران ، جاده سنتو و سه راهی اهر را نقاط حادثه خیز تبریز دانست.

وی در عین حال، وضعیت شهر تبریز را با وجود جمعیت بالا از نظر زیر ساختها نسبت به کلانشهرهای دیگر مثل اصفهان نامطلوب توصیف کرد.

گزارش چهار ماهه رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی

دکتر فرزاد رحمانی تعداد  ماموریت چهار ماهه اخیر را ۲۹ هزار و ۹۵۶ اعلام کرد که ۲۰ درصد ان یعنی شش هزار و ۲۷۸ مورد تصادفی بوده است.

وی گفت: تعداد مصدومین شهر تبریز در تصادفات را دو هزار و ۳۸۹ بوده که ۱۱ نفر فوت در سر صحنه ، دو هزار و ۱۰۳ نفر به بیمارستان منتقل و ۲۷۵ نفر درمان سر پائی شده اند.

در تصادفات جاده ای و برون شهری هم از  یک هزار و ۸۹۸ مورد مصدوم ۳۵ نفر فوت سر صحنه و یک هزار و ۷۷۲ نفر انتقال به بیمارستان و ۹۱ نفر درمان سر پایی گزارش شده است.

دکتر رحمانی رسیدن به سر صحنه حادثه را در ساعات پر ترافیک دیر دانست و اعلام کرد: هم اکنون ۲۲ پایگاه در تبریز و ۸۰ پایگاه در سطح جاده ها، روستاها و شهرستان ها فعالیت می کنند اما از نظر استاندارد به ازای هر ۵۰ هزار نفر باید یک پایگاه داشته باشیم  و این نشان از کمبود ۱۱ پایگاه در خود تبریز است.

در این جلسه معاون امور عمرانی استانداری مهندس پورمهدی، نقش رسانه ها و مخصوصا صدا و سیما را در فرهنگ سازی برای ایمنی در حمل و نقل ضروری بر شمرد و افزودن دوربینهای ترافیکی را از اولویتهای شهرداری دانست.

گزارش از: نفیسه انصاری

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + دوازده =