کد خبر : 39260
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲

شهردار منطقه ۷ تبریز خبر داد:

کاشت ۲۲۰ هزار گل نشائی در سه ماه نخست سال جاری

کاشت ۲۲۰ هزار گل نشائی در سه ماه نخست سال جاری
شهردار منطقه ۷ تبریز گزارشی از عملکرد حوزه فضای سبز منطقه ۷ در سه ماهه اول سال جاری جهت اطلاع شهروندان ارائه کرد.

به گزارش نگاه ، محمد رشتبری با اعلام این خبر گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی و بهبود سیمای بصری فضای شهری در مبادی ورودی جنوب غرب شهر، واحد فضای سبز منطقه نسبت به کاشت گل‌های دائمی ( رز، نسترن ، درختچه ) متناسب با تمامی فصول در ورودی جنوب غرب شهر اقدام کرده است.

رشتبری درباره اهمیت افزایش سرانه فضای سبز مخصوصا در حاشیه بزرگراه‌ها و ورودی‌های شهر افزود: با کاشت هزار و ۵۰ اصله درخت و کاشت گلهای نشایی به تعداد ۲۲۰ هزار بوته تمام تلاش و توان خود را در راستای زیباسازی و گسترش فضای سبز شهری انجام می‌دهیم و امیدواریم شهروندان نیز با همکاری بیشتر در ایجاد محیطی سبز و زیبا شهرداری را یاری کنند.

وی ادامه داد: اتوبان غرب جهت ایجاد فضای سبز به طول ۳ کیلومتر و مساحت ۱۲ هکتار آماده شده است.

شهردار منطقه با تاکید بر انتخاب گونه‌های مقاوم در مقابل کم آبی و متناسب و دائمی اظهار کرد: ۱۳ هزار گلهای دائمی( رز و نسترن ) جهت ساماندهی ورودی جنوب غربی شهر کاشته‌ایم.

وی اظهار کرد: طی اوایل امسال بخشی از این روند اجرایی در زمینه کاشت درختان با گونه‌های مختلف در بلوارها و دیگر نقاط عمومی، و در راستای ایجاد نمای بصری و ایجاد محیطی با نشاط در حاشیه معابر، با انجام فرم‌دهی و هرس به صورت روزانه صورت گرفته است.

رشتبری با بیان اینکه به منظور پیشگیری از بروز آفت زدگی و نگهداشت درختان و فضاهای سبز موجود در سطح پارک‌ها و منطقه طرح اجرای سمپاشی تمامی درختان را در دستور کار خود قرار داده و عملیاتی کرده است، افزود: در همین راستا چند اکیپ فضای سبزدر حال انجام امورات سمپاشی درختان سطح این حوزه (نوبت اول) هستند.

شهردار منطقه گفت: با هدف تامین امنیت روانی و رفاه حال شهروندان، رسیدگی به روشنایی پارک های سطح حوزه ( پارک نیلوفر، کریمی مراغه ای ، شقایق ) در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

وی همچنین از حذف درختان خشکیده و هرس شاخه های خشک و مزاحم و آماده سازی بستر این محدوده جهت کاشت و زیباسازی خبر داد.

رشتتبری افزود: رنگ آمیزی جداول ، نیمکت‌ها و سطل زباله‌های بوستان قرآن، فرم دهی ارقام ردیفی سطح منطقه، لکه گیری چمن، تعمیر پمپ آبنمای چشم انداز، تعمیر پمپ شناور پمپ جهاد و پارک صفا و راه اندازی مجدد پمپ دیزل آباد، رنگ‌آمیزی آبنماهای سطح حوزه و ادامه فاز دوم تولیدات گلخانه از دیگر اقدامات شهرداری منطقه ۷ تبریز است.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =