کد خبر : 6304
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۸:۱۰

پیدا و پنهان طرح L.E.Z در تبریز/ از استقبال مردم تبریز از طرح زوج و فرد تا اعمال قانون روزانه ۱۵۰ خودروی فاقد معاینه فنی

پیدا و پنهان طرح L.E.Z در تبریز/ از استقبال مردم تبریز از طرح زوج و فرد تا اعمال قانون روزانه ۱۵۰ خودروی فاقد معاینه فنی

اجرای طرح L.E.Z و تشدید آلودگی هوای تبریز بهانه ای شد تا سری به سازمان ترافیک شهرداری تبریز بزنیم. در این سازمان که مرکز کنترل ترافیک شهرداری و پلیس راهور تبریز نیز واقع شده موجبات آشنایی بیشتر با تلاش مردان و زنانی که بی سر و صدا در گوشه ای از این شهر برای ایجاد

اجرای طرح L.E.Z و تشدید آلودگی هوای تبریز بهانه ای شد تا سری به سازمان ترافیک شهرداری تبریز بزنیم. در این سازمان که مرکز کنترل ترافیک شهرداری و پلیس راهور تبریز نیز واقع شده موجبات آشنایی بیشتر با تلاش مردان و زنانی که بی سر و صدا در گوشه ای از این شهر برای ایجاد نظم و آرامش شهروندان تلاش می کنند آشنا شویم.

پیدا و پنهان طرح L.E.Z در تبریز/ از استقبال مردم تبریز از طرح زوج و فرد تا اعمال قانون روزانه 150 خودروی فاقد معاینه فنی
    

به گزارش نگاه بنقل از تبریز بیدار ، جرای طرح L.E.Z و تشدید آلودگی هوای تبریز بهانه ای شد تا سری به سازمان ترافیک شهرداری تبریز بزنیم. در این سازمان که مرکز کنترل ترافیک شهرداری و پلیس راهور تبریز نیز واقع شده موجبات آشنایی بیشتر با مردان و زنانی  شد که بی سر و صدا در گوشه ای از این شهر برای ایجاد نظم و آرامش شهروندان تلاش می کنند آشنا شویم.

مرکز کنترل ترافیک شهرداری تبریز محل مانیتورینگ دوربین های نظارتی و ثبت تخلفات و شهری تبریز است که بسیاری از نحوه کارکرد آنها بی اطلاع هستند اما در سایه تلاشهای کارکنان این مرکز بسیاری از اتفاقات شهری تبریز رصد می شود برای اقدامات لازم و به موقع به دستگاه مربوطه ارجاع داده می شود.

Image title

در ابتدا مهدی یوسفی رئیس سازمان ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به تلاشهای شبانه روزی همکاران خود در مجموعه مرکز کنترل ترافیک گفت: افراد حاضر در این مجموعه گمنام و پر تلاش برای ایجاد آسایش شهروندان تلاش می کنند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت های اجرای طرح L.E.Z اظهار  داشت: واقعیت این است که اهمیت L.E.Z با توجه افزایش آلودگی ها در تبریز از مدت ها پیش احساس می شد اما با این وجود اگر سال گذشته این طرح اجرا می شد به جایی نمی رسید چرا که همکاری مردم و مسئولین سال گذشته به این اندازه نبود به نظر من زمان اجرا طرح در طول امسال بهترین زمان بودجا دارد اینجا  تشکر می کنم از مردم شریف تبریز که با قانون مداری و رعایت در جهت کاهش آلودگی هوا و ترافیک قدم برداشته اند.

Image title

سپس صدرایی مدیر ستاد معاینه فنی سازمان ترفیک شهرداری تبریز با اشاره به ضرورت های اجرای طرح های همچون L.E.Z برای کاهش آلودگی هوا  گفت: آلودگی هوا امروز مساله ای فراملی و جهانی است و برای کاهش آن خصوصا در شهرهای صنعتی باید به استفاده از تجربیات کشورهای صنعتی روی بیاوریم. بر همین اساس طرح L.E.Z تو سط شهرداری ها  با الزام داشتن معاینه فنی در کشور اجرایی شده و در تبریز هم به لحاظ شرایط خاصی که وجود داشت در دستور کار قرار گرفت.

Image title

صدرایی با بیان اینکه متاسفانه خودرو سازان استانداردهای لازم محیط زیستی را رعایت نمی کنند گفت: نزدیک به ۳۵ الی ۴۰ دردصد خودرو های دوگانه سوز در تست معاینه فنی رد شدند.

جعفری مند مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تبریز در ادامه با بیان اینکه تعداد عبور و مروها در محدوده طرح L.E.Z خصوصا در مناطق مرکزی شهری تبریز کاهش یافته اظهار داشت: مرکز کنترل ترافیک شهرداری تبریز به صورت سه شیفته فعالیت دارد و همکاران ما با رصد وضعیت ترافیک، حوادث و اجرای طرح  L.E.Z مشغول به فعالیت هستند که بر این اساس اپراتورها پلاک های خودروهای عبوری را به سامانه استعلام معاینه فنی کشور ارسال می کنند در صورت عدم داشتن معاینه فنی برای اعمال قانون به سامانه پلیس معرفی می شوند.

Image title

وی افزود: دوربین های این سازمان از سه نوع نظارتی، مکانیزه و سیار هستند و در تلاش هستیم که تعداد دوربین ها رو خصوصا  در محدوده های ورودی طرح L.E.Z افزایش دهیم.

وی همچنین با اشاره موثر بودن طرح آزمایشی زوج و فرد در کاهش ترافیک محدوده مرکزی تبریز اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم فهیم تبریز همکاری قابل توجهی در این زمینه داشته اند اجرای طرح زوج و فرد در تبریز در سه ماه آذر، دی و بهمن ضروری به نظر می سد.

سروان اسکندری رئیس مرکز کنترل نامحسوس پلیس راهور تبریز هم با اشاره به اجرای L.E.Z در تبریز اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح روزانه نزدیک به ۱۵۰ مورد خودورهایی که فاقد معاینه فنی بودند اعمال قانون شدند. همچنین دوربین های سیار پلیس راهور در محدوه اجرای طرح L.E.Z به اعمل قانون برای خودروهای متخلف اقدام می کنند.

Image title

وی با اشاره به آزمایشی بودن طرح زوج و فرد در تبریز گفت: همکاری مردم در این راستا موجب کاهش ترافیک در مناطق محدوه طرح L.E.Z شده است البته همکاران ما هم در دامنه اجرای طرح به خودروهای متخلف در انجام طرح زوج و فرد تذکرات لازم را ارائه دادند.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =