کد خبر : 20171
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

پیاده‌روی عاشقان اباعبدالله (ع) از مصلی تا گلزار شهدای وادی رحمت/ حضور مهمانانی از جبهه مقاومت یمن

پیاده‌روی عاشقان اباعبدالله (ع) از مصلی تا گلزار شهدای وادی رحمت/ حضور مهمانانی از جبهه مقاومت یمن

بایرامی گفت: برنامه جاماندگان اربعین، بزرگترین مراسم اربعین در تبریز به شمار می‌رود که حضور در این برنامه به صورت خانوادگی نیز امکان‌پذیر است. به گزارش سهند، همه ساله با برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین در مسیر کربلا، مراسمی تحت عنوان جاماندگان اربعین در تبریز برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان به نیت پیاده روی اربعین مسیر مصلی

بایرامی گفت: برنامه جاماندگان اربعین، بزرگترین مراسم اربعین در تبریز به شمار می‌رود که حضور در این برنامه به صورت خانوادگی نیز امکان‌پذیر است.

به گزارش سهند، همه ساله با برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین در مسیر کربلا، مراسمی تحت عنوان جاماندگان اربعین در تبریز برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان به نیت پیاده روی اربعین مسیر مصلی تا گلزار شهدای وادی رحمت تبریز را با پای پیاده طی می کنند.

بایرامی، مسئول برگزاری این مراسم به خبرنگار آناج، گفت: این برنامه تقریبا بزرگترین برنامه اربعین در تبریز تلقی می‌شود.  نماز ظهر و عصر در مصلی تبریز به امام حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار خواهد شد و پس از نماز، حرکت دسته جمعی خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله از مصلی تبریز به سمت وادی رحمت آغاز می‌شود.

وی گفت: حضور در این مراسم، حتی به صورت خانوادگی نیز امکان‌پذیر است، مسیر های این راهپیمایی از مصلی آغاز شده و با عبور از نصف‌راه، میدان قونقا، میدان رسالت و میدان امام حسین(ع) به سمت وادی رحمت تبریز ادامه خواهد داشت. در بین این مسیر ۱۱ کیلومتری ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌هایی برای پذیرایی از این زائران در نظر گرفته شده است.

مسئول برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در تبریز خاطر نشان کرد: خواندن زیارت اربعین و انجام سخنرانی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز خواهد بود. برای اولین بار با همکاری نیروهای محور مقاومت، میهمانانی از کشورهای لبنان و یمن در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به همکاری نزدیک هیئات حسنی گفت: این مراسم از پیشینه تاریخی در تبریز برخوردار است، در سال‌های قبل هیئات حسینی به صورت مستقل برگزار می‌کردند و برای اینکه این مراسم به صورت همگانی و با شرکت عموم مردم باشد، جاماندگان اربعین نام گرفت، این برنامه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و هیئات حسینی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 10 =