کد خبر : 21303
تاریخ انتشار : شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰

پروانه رایگان دراختیار نوسازی بافت‌های فرسوده

پروانه رایگان دراختیار نوسازی بافت‌های فرسوده

شهین باهر گفت: هم اکنون حدود ۲هزار و ۴۰۰ هکتار بافت حاشیه نشین و دو هزار هکتار بافت فرسوده داریم که تقریبا یک سوم شهر ما را این بافت ناکارآمد شکل می دهد. به گزارش سهند، ایرج شهین باهر شهردار تبریز گفت: هم اکنون حدود ۵۰۰ هزار نفر از شهروندان تبریزی در بافت ناکارآمد زندگی می

شهین باهر گفت: هم اکنون حدود ۲هزار و ۴۰۰ هکتار بافت حاشیه نشین و دو هزار هکتار بافت فرسوده داریم که تقریبا یک سوم شهر ما را این بافت ناکارآمد شکل می دهد.

به گزارش سهند، ایرج شهین باهر شهردار تبریز گفت: هم اکنون حدود ۵۰۰ هزار نفر از شهروندان تبریزی در بافت ناکارآمد زندگی می کنند که مقداری از آنها در بافت حاشیه نشین و بخشی در بافت های فرسوده مستقر هستند.

وی افزود: متاسفانه هر دو بافت از نظر استحکام ساختمان مشکل دارند چون به شکل فنی احداث نشده اند.

شهردار تبریز عنوان کرد: بافت فرسوده در گذشته بدون لحاظ کردن آئین نامه های امروزی زلزله احداث شده اند و از این بابت مشکل دارند و مشکل بافت حاشیه نشینی نیز غیرمجاز و بدون مجوز احداث شدن آنها است.

شهین‌باهر ادامه داد: هم اکنون حدود ۲هزار و ۴۰۰ هکتار بافت حاشیه نشین و دو هزار هکتار بافت فرسوده داریم که تقریبا یک سوم شهر ما را این بافت ناکارآمد شکل می دهد.

ایرج شهین باهر در خصوص راه های برطرف کردن مشکل بافت ناکارآمد در تبریز، گفت: برنامه ریزی در راستای نوسازی بافت ناکارآمد ضروری است و در سال های اخیر شهرداری تسهیلاتی برای نوسازی بافت ها و پروانه هایی که خود مردم می گیرند و احداث می کنند، در نظر گرفته است.

شهین باهر خاطرنشان کرد: صدور پروانه در این بافت ها تا تراکم مجاز صد درصد رایگان است و هیچ هزینه ای برای پروانه دریافت نمی شود و از طرفی وام هایی که دولت پیش بینی کرده است، کمک کرده تا بخشی از این بافت ها نوسازی شوند.

وی اعلام کرد: اخیرا فقط در مناطق شیب دار حاشیه نشین، بخاطر دسترسی راحت بیش از چهار کیلومتر پله گذاری انجام داده ایم و سعی می کنیم نفوذپذیری بافت ها را بیشتر کنیم تا شهروندان خودشان بافت فرسوده را نوسازی کنند.

شهردار تبریز اظهار کرد: تا زمانی که خود شهروندان برای نوسازی بافت ناکارآمد اقدام نکنند، کار چندانی از دست شهرداری و دولت برنمی آید و باید خود شهروندان همت کنند و در این راستا از تسهیلات دولت و شهرداری استفاده کنند.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =