کد خبر : 23539
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲

پالایشگاه تبریز در آستانه‌ی عرضه‌ی سهام

پالایشگاه تبریز در آستانه‌ی عرضه‌ی سهام

علیرضا صالح با بیان اینکه در این راستا نامه‌ای خطاب به وزیر نفت ارسال کرده‌ایم که پذیره‌نویسی را آغاز کنند، گفت: جلسات در این راستا در وزارت نفت در حال برگزاری است. به گزارش نگاه، علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد ۱۸ شرکت دولتی که قرار است سهام آنها در بورس عرضه شود اینگونه

علیرضا صالح با بیان اینکه در این راستا نامه‌ای خطاب به وزیر نفت ارسال کرده‌ایم که پذیره‌نویسی را آغاز کنند، گفت: جلسات در این راستا در وزارت نفت در حال برگزاری است.

به گزارش نگاه، علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد ۱۸ شرکت دولتی که قرار است سهام آنها در بورس عرضه شود اینگونه توضیح داد: ۱۸ شرکت که دارای پرتفوی خوب و بلوک مدیریتی هستند در قالب سه صندوق ETF قرار دارند.

صالح افزود: در این راستا نامه‌ای خطاب به وزیر اقتصاد نوشته‌ایم و این وزارت خانه قرار است واسطه‌گری مالی انجام دهند و باقی مانده سهام سه بانک صادرات، تجارت و ملت و دو بیمه البرز و اتکایی امین را عرضه کنند.

به گفته او، سهم دولت در برخی از موارد ذکر شده ۱۷ و در برخی ۱۸ درصد است و وزارت اقتصاد نماینده خود را درنامه‌ای معرفی کرده است.

رئیس ساطمان خصوصی‌سازی ادامه داد: همچنین یک صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله پالایشی وجود دارد که شامل پالایشگاه‌های بندرعباس، تبریز، تهران و اصفهان می‌شود که بلوک مدیریتی هم در آنها اعمال می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه در این راستا نامه‌ای خطاب به وزیر نفت ارسال کرده‌ایم که پذیره‌نویسی را آغاز کنند، گفت: جلسات در این راستا در وزارت نفت در حال برگزاری است.

صالح اظهار داشت: یک صندوق دیگر نیز فلزات و خودرو است که شامل سهام دو خودروسازی سایپا و ایران خودرو و باقی مانده فولاد مبارکه و شرکت ملی صنایع مس می‌شود، باقی موارد در هیات واگذاری دنبال می‌شود و قیمتی که برای انتقال سهم در نظر گرفته می‌شود یک ماه منتهی به آگهی است.

وی در پایان درمورد آزادسازی سهام عدالت نیز گفت که امیدورایم تا پایان آبان سهام عدالت قابل معامله شود.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − دو =