کد خبر : 1028
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۹:۱۴

وقوع ۲۱ درصد از کل تصادفات و ۱۲ درصد تصادفات فوتی تبریز در ۱۰ خیابان این کلانشهر

وقوع ۲۱ درصد از کل تصادفات و ۱۲ درصد تصادفات فوتی تبریز در ۱۰ خیابان این کلانشهر

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۱ درصد از کل تصادفات و ۱۲ درصد تصادفات فوتی(سر صحنه) کلانشهر تبریز در ۱۰ خیابان تبریز اتفاق افتاده است. به گزارش نگاه از تبریز، رضا مسعودی‌فر بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته اجرایی طرح کاهش تصادفات درون شهری و ارتقای فرهنگ ترافیک کلانشهر تبریز هدف از اجرای

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۱ درصد از کل تصادفات و ۱۲ درصد تصادفات فوتی(سر صحنه) کلانشهر تبریز در ۱۰ خیابان تبریز اتفاق افتاده است.

به گزارش نگاه از تبریز، رضا مسعودی‌فر بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته اجرایی طرح کاهش تصادفات درون شهری و ارتقای فرهنگ ترافیک کلانشهر تبریز هدف از اجرای این طرح را اصلاح رفتار ترافیکی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ترافیک معیاری برای سنجش درجه تمدن ملت‌ها و شاخصی برای میزان توسعه‌یافتگی کشورهاست، گفت: اعتبار فرهنگی هر ملت را می‌توان به محض ورود به یک کشور و یا شهر با مشاهده نحوه و چگونگی عبور و مرور وسائل نقلیه که نمادی از قانونمندی آن جامعه است، بدست آورد.

وی افزود: مدیران شهری و متولیان مدیریت حمل و نقل و ترافیک باید در طراحی­‌ها و برنامه­‌های مدیریتی خود، کیفیت بخشی به ترافیک و حمل و نقل، نهادینه سازی حمل و نقل پایدار، مدیریت بهینه نظام تقاضای سفر در شهرها و بهبود ایمنی ترافیک و کاهش تصادفات و حوادث رانندگی و تلفات جانی را مدنظر قرار دهند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اعلام اینکه ۲۱ درصد از کل تصادفات و ۱۲ درصد تصادفات فوتی(سر صحنه) کلانشهر تبریز در ۱۰ خیابان تبریز اتفاق افتاده است، اظهار داشت: در گام اول اولویت‌بندی و انتخاب یک مسیر برای آغاز طرح، در گام دوم بررسی زیرساخت‌های مسیر انتخابی و رفع نواقص و ایرادات موجود، در گام سوم اقدامات فرهنگی و اجتماعی، در گام چهارم سایر اقدامات اجرایی و در گام پنجم اثربخشی طرح به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی هدف از اجرای طرح را کاهش تصادفات و اصلاح رفتار ترافیکی مردم عنوان کرد و از برخورد قاطع با رانندگان خاطی خبر داد.

در  این جلسه دو مسیر دروازه تهران- چایکنار و کمربند میانی تبریز بعنوان مسیرهای در اولویت جهت شروع طرح انتخاب شد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + 8 =