کد خبر : 2652
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۹:۴۱

وضعیت مالیات شفاف سازی شود/ درآمدهای شهرداری تبریز به خزانه دولت می رود/مافیا در شهرداری تبریز

وضعیت مالیات شفاف سازی شود/ درآمدهای شهرداری تبریز به خزانه دولت می رود/مافیا در شهرداری تبریز

جلسه این هفته شورای اسلامی شهر تبریز با  ذکر تذکرات اعضای شورا در مباحث مختلف آغاز و با رای گیری های متداول در خصوص لایحه پیشنهادی شهرداری مبنی بر تغییر دفترچه قیمت گذاری دارائی پایان یافت. به گزارش نگاه،  یکصد و شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز در محل عمارت شهرداری با تاخیر

جلسه این هفته شورای اسلامی شهر تبریز با  ذکر تذکرات اعضای شورا در مباحث مختلف آغاز و با رای گیری های متداول در خصوص لایحه پیشنهادی شهرداری مبنی بر تغییر دفترچه قیمت گذاری دارائی پایان یافت.

به گزارش نگاه،  یکصد و شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز در محل عمارت شهرداری با تاخیر در حضور تعدادی از اعضا  برگزار شد.

 سوءاستفاده های بنده را اثبات نماید

محمد حسن اسوتچی عضو شورای  شهر تبریز تذکرات خود را در ارتباط با مدیریت شهری بیان کرد و گفت: هفته پیش درجلسه علنی روز یکشنبه ۹۵/۱۰/۲۶ آقای شهردار شما درجمع اهالی شورا اینجانب رابه سوء استفاده از موقعیت شورایی باعناوین مختلف طی پنج بارتکرار متهم کرد!!! این در حالیست که شهردار از دفتر خودش و  بعضی آقایان شهردار مناطق اش و اتهامات وارده بی اطلاع بود! اینک در این جلسه تقاضامندم سوءاستفاده های بنده را اثبات نماید.

لکه گیری خیابان های شهر تبریز

جعفر مدبر عضو شورای  شهر تبریز در خصوص لکه گیری خیابان های شهر تبریز گفت: پس از بارندگی های اخیر و نمک پاشی ها تعدادی از خیابان ها شهر دچار آسیب دیدگی شده اند که عبور بعضی شهروندان را دشوار کرده است، در خواست می کنم که در جهت  لکه گیری خیابان های شهر  سریعا اقدام شود.

ساختمان های عمومی و پاساژها  از لحاظ ایمنی بررسی شوند

ایرج شهین باهر عضو شورای  شهر تبریز آتش سوزی  ساختمان پلاسکو را زنگ خطری برای تمام شهرها دانست و از شهرداری تبریز درخواست کرد تا تمامی ساختمان های عمومی و پاساژها را از نظر کارشناسان ایمنی بررسی کنند.

تعرفه عوارض محلی  ۱۵ بهمن ماه اعلام عمومی می شود

در ادامه جلسه بعد از بررسی تذکرات، شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز درباره تعرفه عوارض محلی گفت:: موضوع حسابرسی و تفریغ بودجه و جمع بندی اساسنامه سازمان ها باید هرچه سریع تر اقدام شود و بودجه سال ۹۶ شهرداری باید براساس چارت جدید بررسی و تصویب شود که تعرفه عوارض محلی نیز بایستی تا ۱۵ بهمن ماه اعلام عمومی شود.

وضعیت مالیات  شفاف سازی شود

علی شیاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر تبریزدر تذکر شفاهی اظهار داشت : استاندار را دعوت کنید تا درباره وضعیت مالیات شفاف سازی کند و در این زمینه جلسه فوق العاده ای برگزار شود و شهردار هنوز مستنداتی که در جلسه قبل برای بررسی بودجه سازمان ورزش خواسته بودیم را ندادند!

شیاری در ادامه سخنان خود گفت: موضوع پلاسکو و آتش نشانان این تسلیت ها کافی است و اگر این اتفاق در تبریز رخ دهد، برای برخی از آقایان محفلی ایجاد می شود که بروند سلفی عکس بگیرند! ۴ میلیارد تومان برای خرید ماشین های آتش نشانی با ارتفاع ۵ متر پول دادیم ولی ارتفاع زیرگذرها ۴,۵ متر است!

تذکر دبیری به شیاری مبنی بر صحبت نکردن در  خارج از موضوع، سبب شد تا شیاری به طعنه بگوید مشخص است چه کسانی عکس سلفی می گیرند، شما چرا به خود می گیرید؟!

تمام درآمدهای شهرداری به خزانه دولت واریز می شود

صادق نجفی ، شهردار تبریز،  با بیان اینکه در جلسه های متعدد شورا، خواستار ورود و پیگیری جدی شورا در مورد مسایل بسیار مهم مرتبط با قوانین و بندهای برنامه ششم و قانون بودجه شدیم  گفت: اما متاسفانه شورا پیگیر این موارد نشد و موارد آمده در بودجه ۹۶ بر اساس برنامه ششم و بدون اصلاحیه های لازم ارایه شده است.

نجفی ادامه داد: براساس ماده ۱۴۱ ، پس از این تمام درآمدهای حاصله شهرداری به خزانه خواهد رفت و کلیه درآمدها، عملکردها و کمک های شهرداری نیز از طریق دیوان محاسبات کشوری انجام خواهد شد.

مافیا در شهرداری

فریدون بابایی اقدم عضو و رییس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای اسلامی کلانشهر تبریز از مافیای قیمت گذاری درشهرداری هشدارداد وگفت،باید ازاین حرکت ها جلوگیری شود تاعدالت برقرار شود.

در انتهای جلسه و پس از رآی گیری های متداول برای بند بند لایحه پیشنهادی شهرداری مبنی بر تغییر دفترچه قیمت گذاری دارائی و سپردن آن به هیئت ارزیابی، این مسئله رای نیاورد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − چهارده =