کد خبر : 12628
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۸:۲۴

ورود ۴۹۳ هزار گردشگر خارجی به استان، خیال‌پردازی یا واقعیت؟/ بی‌خبری ملت ایران از صدرنشینی تبریز!

ورود ۴۹۳ هزار گردشگر خارجی به استان، خیال‌پردازی یا واقعیت؟/ بی‌خبری ملت ایران از صدرنشینی تبریز!

ادعای یک مدیر استانی و تاکید آن بر صحت آمارهایش، تلاشِ مسئولان اصفهان، شیراز و یزد و کرمان را به حاشیه برده و یک شبه آذربایجان‌شرقی را در صدر توریست پذیرترین منطقه‌ی کشور قرار داده است.  مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی میهمان برنامه‌ی تلویزیونی مطالبه بود و در مواجهه با

ادعای یک مدیر استانی و تاکید آن بر صحت آمارهایش، تلاشِ مسئولان اصفهان، شیراز و یزد و کرمان را به حاشیه برده و یک شبه آذربایجان‌شرقی را در صدر توریست پذیرترین منطقه‌ی کشور قرار داده است.

 مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی میهمان برنامه‌ی تلویزیونی مطالبه بود و در مواجهه با سوال مجری پیرامون تعداد گردشگران خارجی ورودی به استان مدعی شد ۴۵۰ هزار نفر در سال ۹۵ و ۴۸۸ هزار تن در سال گذشته در هتل‌های آذربایجان‌شرقی اقامت کرده‌اند که این رقم در ۷ ماهه‌ی سال جاری به ۴۹۳ هزار گردشگر خارجی افزایش یافته است.

با درج اعداد اعلامی از سوی این مقام مسئول در ماشین‌حساب، عنوانِ ورود ۱۹۳ هزار گردشگر خارجی به آذربایجان‌شرقی در سال ۹۷ فراتر از تعجب می‌رود و سوالاتی را به دنبال می‌آورد. به‌عبارت ساده‌تر آبدار می‌گوید در ماه بیش از ۷ هزار و هر روز بالایِ ۲ هزار و ۲۰۰ توریست به آذربایجان‌شرقی سفر کرده‌اند و این از برکاتِ تبریز ۲۰۱۸ است.

چنانچه این تعداد گردشگر خارجی برای تماشای دیدنی‌های آذربایجان و یا انجام امورِ شخصی به استان سفر کرده باشند، اصولاً باید هتل‌داران گله‌ای از درآمدشان نکنند چراکه ۹ هزار و ۱۰۰ تختِ هتل‌های آذربایجان‌شرقی در هفت ماهه‌ی سال جاری ۵۵ بار پر و خالی شده‌اند اما چرا هتل‌داران از اوضاع گله‌ دارند و معتقدند توریستِ اندکی به تورشان می‌افتد؟!

 

شاید اگر این آمارها در شهرهایی همچون اصفهان، شیراز و یزد مطرح می‌شد برای مردمی که مدام در خیابان‌هایشان گردشگران خارجی را پیش روی خود می‌بینند و از تکثر حضور، به همزیستی با آنان عادت کرده‌اند متعجب نمی‌شدند اما بر اساس آخرین آمارها در سالی که مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی مدعی است پذیرای ۴۸۸ گردشگر خارجی بوده حتی اصفهانی‌ها و شیرازی‌ها نیز بیش از ۴۵۰ هزار توریست در استان‌هایشان ندیده‌اند!

با این اوصاف اگر ورود ۴۹۳ هزار گردشگر خارجی در ۷ ماهه‌ی سال جاری و بازدید بیش از ۴۵۰ هزار توریست در سال‌های قبل از مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی صحت داشته باشد، آذربایجان‌شرقی بایستی مهدِ گردشگران خارجی معرفی شود که در طولِ ۳ سال اخیر توانسته است از مناطق گردشگرپذیر ایران پیشی بگیرد و معلوم نیست چرا مسئولان استانی در طولِ سال‌های اخیر عزاداری کرده و می‌گفته‌اند از اصفهان، یزد و شیراز و کرمان و… عقب مانده‌ایم!

علی‌ایحال ادعای ورود ۴۹۳ هزار گردشگر خارجی به آذربایجان‌شرقی در صورت اثبات، شبیه یک رویاست و آذربایجان‌شرقی یک ششم توریست‌هایی که به ایران می‌آیند را به خود جذب می‌کند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 10 =