کد خبر : 4755
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۹:۴۳

هیچ مانعی برای اجرای پروژه آزادراه تبریز- بازرگان وجود ندارد/ سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی در قطعه اول پروژه

هیچ مانعی برای اجرای پروژه آزادراه تبریز- بازرگان وجود ندارد/ سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی در قطعه اول پروژه

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از عملیات اجرایی قطعه اول آزادراه تبریز- بازرگان، با اشاره به اینکه هیچ مانع و معارضی برای اجرای این پروژه وجود ندارد، از شرکت پیمانکار خواست با افزایش ماشین‌آلات و نیروهای فنی خود، به روند اجرایی پروژه سرعت بخشد. به گزارش  نگاه محمدصادق پورمهدی در این بازدید در جمع

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از عملیات اجرایی قطعه اول آزادراه تبریز- بازرگان، با اشاره به اینکه هیچ مانع و معارضی برای اجرای این پروژه وجود ندارد، از شرکت پیمانکار خواست با افزایش ماشین‌آلات و نیروهای فنی خود، به روند اجرایی پروژه سرعت بخشد.

هیچ مانعی برای اجرای پروژه آزادراه تبریز- بازرگان وجود ندارد/ سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد تومانی در قطعه اول پروژه

به گزارش  نگاه محمدصادق پورمهدی در این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: آزادراه تبریز- بازرگان در ادامه کریدور شرق به غرب احداث می‌شود و با بهره‌برداری از آن امکان ارتباط ترانزیتی سریع و امن کشورمان با اروپا فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با پیگیری‌های مجدانه مسئولان به‌ویژه استاندار آذربایجان شرقی به مرحله اجرا رسید، افزود: همه دستگاه‌های استانی مکلف به همکاری با مجریان این پروژه هستند و هیچ محدودیتی از طرف مدیریت استان در این زمینه وجود ندارد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات پروژه‌های عمرانی به‌ویژه در حوزه راه‌سازی، تحصیل اراضی و وجود معارض در مسیر پروژه است که خوشبختانه آزادراه تبریز- بازرگان از این نظر کمترین مشکل را دارد.

وی افزود: شرایط برای اجرای این پروژه مهیاست و انتظار داریم که شرکت پیمانکار با افزایش ماشین‌آلات و نیروهای فنی خود، به روند اجرایی پروژه سرعت بخشد.

پورمهدی اظهار کرد: از نظر منابع مالی نیز دولت سهم ۳۵ درصدی خود را تأمین کرده و امیدواریم این پروژه براساس قرارداد و به‌صورت فاز به فاز اجرایی شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در قطعه اول این آزادراه قریب به یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود، افزود: به شرکت پیمانکار توصیه کرده‌ایم که از نیروهای فنی منطقه و مهندسان بومی استفاده کنند تا این پروژه در ایجاد فرصت شغلی برای جوانان منطقه نیز سهم داشته باشد.

نماینده وزارت راه و شهرسازی و مجری پروژه آزادراه تبریز- بازرگان نیز در این بازدید گفت: طول این آزادراه ۲۵۳ کیلومتر است که قطعه اول آن به طول ۶۴ کیلومتر از پل دیزل‌آباد تبریز تا مرند اجرا می‌شود.

اروجعلی علیزاده افزود: ۶۵ درصد از هزینه ساخت این آزادراه به‌عهده سرمایه‌گذار داخلی است و دولت نیز تأمین ۳۵ درصد باقی‌مانده و همچنین تملک اراضی واقع در مسیر را تعهد کرده است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد مشارکت این پروژه نهایی و به پیمانکار ابلاغ شده است، افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر اجرایی نداریم و سهم دولت از منابع مالی نیز از طریق انتشار اوراق مشارکت به میزان یکصد میلیارد تومان تأمین و به حساب پیمانکار واریز شده است.

علیزاده با بیان اینکه ۱۳ کیلومتر ابتدایی این آزادراه از سمت تبریز در قالب ارتقای کنارگذر غربی تبریز اجرا می‌شود، افزود: تملک اراضی مسیر تا کیلومتر ۳۷ انجام شده و تملک بقیه مسیر تا مرند نیز در حال انجام است.

در این بازدید مدیر کارگاه و نماینده شرکت پیمانکار آزادراه تبریز- بازرگان نیز در خصوص روند اجرایی پروژه و مسائل و مشکلات موجود در این زمینه به ارائه گزارش پرداختند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =