کد خبر : 3645
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۷:۳۲

هنر زبان جدید منطقه آزاد ارس/معرفی جاذبه های ارس با زبان هنر

هنر زبان جدید منطقه آزاد ارس/معرفی جاذبه های ارس با زبان هنر

معاون فرهنگی و اجتماعی گردشگری منطقه آزاد ارس تاکید کرد: می خواهیم با زبان هنر و فرهنگ جاذبه های منطقه آزاد ارس را به همه معرفی کنیم. به گزارش نگاه، “یوسف داداش زاده” که بعد از ظهر امروز در خانه تاریخی  ثقه السلام ( دفتر تبریز سازمان منطقه آزاد ارس) در جمع اصحاب رسانه سخن

معاون فرهنگی و اجتماعی گردشگری منطقه آزاد ارس تاکید کرد: می خواهیم با زبان هنر و فرهنگ جاذبه های منطقه آزاد ارس را به همه معرفی کنیم.

به گزارش نگاه، “یوسف داداش زاده” که بعد از ظهر امروز در خانه تاریخی  ثقه السلام ( دفتر تبریز سازمان منطقه آزاد ارس) در جمع اصحاب رسانه سخن می گفت افزود: اول دی، ۱۴ کمیته تخصصی خارج از بروکراسی اداری تشکیل شده تا شرایط را برنامه ریزی کرده تا در راستای جلب رضایت نظر گردشگران گام بردارند که یکی از نمونه این کمیته، کمیته آمار و برنامه ریزی است.

وی به تشکیل گروه های مصاحبه گری در بین مردم اشاره کرد و گفت: با تشکیل گروه های “مصاحبه گرها” در راستای پرس و جو ونظر سنجی از گردشگران و دائمی شدن خدمات با حفظ نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف است تشکیل شده اند.

وی اظهار داشت: منطقه آزاد ارس در خصوص زیر ساخت ها و بحث کیفیت زیر ساخت ها به دو ضلع غرب و ضلع شرق جلفا تقسیم بندی شده که در بخش غربی با استاندارد سازی پارکینگ ها، گاردریل ها، چادر زنی ها، نماز خانه ها و سرویس های بهداشتی نماز خانه و در کنار آن بهینه سازی عملیات های عمرانی و عملیات های مرمت و بازسازی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی گردشگری منطقه آزاد ارس  به دو رویکرد کلی این سازمان خاطر نشان کرد و گفت: ما در کل دو رویکرد داریم، یکی تنوع بخشی و دوم بحث کیفیت که در خروجی هر دو معقوله، رضایت گردشگری بیشتر مد نظر گرفته می شود.

داداش زاده اذعان داشت: گروه هایی با حضور دستگاه های ذی صلاح، شبکه بهداشت و محیط زیست و همکاران فرهنگی گردشگری تمامی مراکز اقامتی و پذیرایی را به صورت ادواری و سخت گیرانه بازدید کرده و می توانیم به جد بگوییم که برای پذیرش گردشگر از ۲۵ اسفند ماه هیچ مشکلی در خصوص کیفیت مراکز اقامتی و پذیرایی برای مسافران نخواهیم داشت.

وی در خصوص اطلاع رسانی این حوزه مطرح کرد: سعی کردیم تنوع و فزونی اطلاعات نداشته باشیم و شهر به جنگلی از بنر در این ایام تبدیل نشود و مردم با کمترین زمان به اطلاعات مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی گردشگری منطقه آزاد ارس گفت: توجه به برند سازی و معرفی جاذبه ها اعم از غذایی، هنری، گردشگری، تفریحی و طبیعی خود را به دنیا معرفی کنیم و در کنار این جشنواره تخم مرغ‌های نوروزی و برگزاری چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی در دو بخش آئینی و رقابتی انجام  می گیرد وطرح “قرآن بخوان” و نمایشگاه صنایع دستی و بازی های بومی محلی که بعضی از این بازی ها همراه با آموزش نیز خواهد بود.

وی به فرهنگ سازی معقوله نماز اشاره کرد و اظهار داشت: جز افتخارات منطقه (سازمان منطقه آزاد ارس) است که به عنوان سازمان برتر حامی بزرگ فرهنگ سازی نماز معرفی شده است و مشکلی در خصوص نماز خانه برای گردشگران وجود ندارد.

 

بهره برداری از ۶ کیلومتر از جاده جلفا – مرند

داداش زاده همچنین به بهره برداری از ۶ کیلومتر جاده مرند – جلفا اشاره کرد.

وی در ادامه به طرح مرمت کاروانسرای عباسی اشاره کرد و گفت: کاروانسرای عباسی در حین عملیات راه سازی شناسایی شده است که تاریخ آن به دوره تیموری باز می گردد وهمکاران در معاونت عمران با همکاری میراث فرهنگی استان به دنبال عملیات های اجرایی مرمت و باز سازی آن می باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی گردشگری منطقه آزاد ارس با اشاره به ثبت اداب و رسوم بین الملی، خاطر نشان کرد: رفتارهای غیر قابل قبول همسایگان کشور در جهت ثبت اداب و رسوم ایران با نام کشور خودشان ما را بر آن داشت تا از این معقوله جلوگیری کنیم و امثال چندین آداب و رسوم ملی کشورمان از جمله آن  آش قوروت قـیله علمدار رونمایی و ثبت سازمان جهانی یونسکو کنیم.

داداش زاده در پایان تصریح کرد: در سال ۲۰۱۸ ژئو پارک دوم خاور میانه بعد از قشم را در منطقه آزاد ارس به ثبت خواهیم رساند. امیدواریم با ارائه این طرح ها و شروع آن، جامعه محلی را از مرحله آموزش  تا معقوله تکمیل و تجاری سازی پیش ببریم.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 7 =