کد خبر : 123
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۸:۳۲

همه بسترها در تبریز برای سرمایه گذاری طرف های ترک آماده است

همه بسترها در تبریز برای سرمایه گذاری طرف های ترک آماده است

فرماندار تبریز در دیدار  والی استان های الغدیر و آغری ترکیه  با وی با اشاره به رویکردهای حمایتی دولت تدبیر و امید از سرمایه گذاری های خارجی گفت : امروز بسترهای لازم برای توسعه همکاری های تجاری ، اقتصادی در تبریز برای طرف های خارجی به ویژه کشور دوست و همسایه ترکیه بیش از همه

فرماندار تبریز در دیدار  والی استان های الغدیر و آغری ترکیه  با وی با اشاره به رویکردهای حمایتی دولت تدبیر و امید از سرمایه گذاری های خارجی گفت : امروز بسترهای لازم برای توسعه همکاری های تجاری ، اقتصادی در تبریز برای طرف های خارجی به ویژه کشور دوست و همسایه ترکیه بیش از همه فراهم است.

به گزارش  نگاه ،‌ رحیم شهرتی فر در این دیدار که امروز سه شنبه در محل فرمانداری تبریز صورت گرفت اعلام کرد : مرزهای دو کشور در قرن های اخیر همواره مرزهای دوستی و آمیخته به صلح و آرامش بوده و هر دو دولت مصمم به گسترش مناسبات تجاری ، اقتصادی هستند.

وی موقعیت جغرافیایی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی و نیز آسان بودن سفرهای متقابل اتباع دو کشور را از جمله بستر و زمینه های توسعه همکاری ترکیه با ایران به ویژه تبریز و در حوزه های صنعتی و گردشگری بیان کرد.

فرماندار تبریز با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان  پایتخت شهرهای گردشگری کشورهای اسلامی برای سال ۲۰۱۸ خواستار ایفای نقش پر رنگ ترکیه در این رویداد بین المللی شد و و ابراز امیدواری کرد در این سال تبریز شاهد میزبانی بیشترین گردشگران از ترکیه باشد.

“احمد تورغای آلپمان”والی ایغدیر با ابلاغ پیام محبت و دوستی مردم استان ایغدیر و قدردانی از میزبانی فرماندار تبریز گفت : همه کسانی که از ایران دیدن می کنند بر  مهمان نوازی و صمیمت مردم ایران صحه می گذارند و این فرهنگ و حسن خلق ایرانیان انگیزه های سفر به این کشور را بیشتر می کند.

وی تبریز را شهر فرهنگ و ادب و صنعت توصیف کرد و اطمینان داد تمام توان دولت محلی را برای تقویت زیرساخت های سرمایه گذاری ، گردشگری و تبادلات صنعتی به کار خواهد گرفت.
“موسی ایشین” والی استان آغری ترکیه نیز با ابراز خوشحالی از سفر به تبریز گفت : تبریز جایگاه ویژه ای در جهان اسلام دارد و انتخاب شدن آن به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ مایه ی فخر و مباهات مردم ترکیه به خصوص  استان های هم مرز با ایران است.
” موسی ایشین”  لزوم وحدت بین مسلمانان را ضرورتی غیرقابل انکار  توصیف کرد و  گفت : کسانی که موجب اختلافات و کشتار بین مسلمانان هستند دقیقا پا در راه آنهایی گذاشته اند که امام حسین (ع) را شهید کردند.

وی افزود : اینها تلاش دارند با ایجاد تفرقه بین مسلمانان قدرت مسلمانان را تقلیل دهند و ما باید نسبت به توطئه تفرقه افکنانه دشمنان هوشیار باشیم .

در این دیدار مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی هم  ویژگی های تاریخی ، فرهنگی ، صنعتی و علمی تبریز را برشمرد و ابراز امیدواری کرد:  با برگزاری هفته فرهنگی تبریز در ایغدیر و آغری ترکیه شناخت جامع و کاملی از تبریز به علاقه مندان گردشگری ترکیه ارائه شود.
والیان استان های مذکور و هیات همراهشان طی مدت اقامت در تبریز از جاذبه های گردشگری این شهر زیبا دیدن خواهند کرد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + چهارده =