کد خبر : 6206
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۸:۳۳

نفس ها در تبریز تنگ تر می شود/ افزایش آلودگی هوای تبریز در روز تعطیل!

نفس ها در تبریز تنگ تر می شود/ افزایش آلودگی هوای تبریز در روز تعطیل!

بر اساس اعلام اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی، شاخص آلودگی هوای تبریز امروز به ۱۵۷ رسید. به گزار نگاه بر اساس اعلام اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی، شاخص آلودگی هوای تبریز امروز به ۱۵۷ رسید. این در حالی است که روز گذشته این شاخص عدد ۱۵۵ را برای هوای

بر اساس اعلام اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی، شاخص آلودگی هوای تبریز امروز به ۱۵۷ رسید.

نفس ها در تبریز تنگ تر می شود/ افزایش آلودگی هوای تبریز در روز تعطیل!

به گزار نگاه بر اساس اعلام اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی، شاخص آلودگی هوای تبریز امروز به ۱۵۷ رسید.

این در حالی است که روز گذشته این شاخص عدد ۱۵۵ را برای هوای تبریز نشان داد و هم اکنون هوای تبریز برای تمامی گروها در وضعیت ناسالم است.

تردد زیاد خودرو‌ها به خصوص خودرو‌های تک سرنشین، گرد و غبار محلی، افزایش استفاده از سیستم‌های گرمایشی خانگی و غیرخانگی در روز‌های سرد، آتش زدن پسماند‌ها در حاشیه‌های غربی و جنوبی شهر و همچنین ساکن بودن هوا در افزایش میزان آلودگی کلانشهر تبریز بسیار مؤثر است.

این در حالی است که تاثیرات آلایندگی صنایع نفتی، پتروشیمی و نیروگاه حرارتی علیرغم انکار مسئولین این کارخانه ها از عوامل موثر در تشدید الودگی کلانشهر تبریز بوده است.

شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) نیز معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲,۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

بر‌اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 5 =