کد خبر : 3041
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۷:۴۲

نرخ بیکاری آذربایجان شرقی از ۱۲ درصد به ۷٫۶ درصد کاهش یافته است

نرخ بیکاری آذربایجان شرقی از ۱۲ درصد به ۷٫۶ درصد کاهش یافته است

استاندار آذربایجان شرقی عصر یکشنبه گفت: کاهش نرخ بیکاری استان از بیش از ۱۲ درصد به هفت و شش دهم درصد نتیجه مهم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در آذربایجان شرقی است. به گزارش نگاه به نقل از خبرگزاری ایرنا، «اسماعیل جبارزاده» در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز

استاندار آذربایجان شرقی عصر یکشنبه گفت: کاهش نرخ بیکاری استان از بیش از ۱۲ درصد به هفت و شش دهم درصد نتیجه مهم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در آذربایجان شرقی است.

به گزارش نگاه به نقل از خبرگزاری ایرنا، «اسماعیل جبارزاده» در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز که به ارایه گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی اختصاص داشت، اظهار کرد: از مجموع یکهزار و ۸۶۵ مصوبه اقتصاد مقاومتی در استان تاکنون افزون بر ۷۴ درصد محقق شده است.
وی افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۵۴جلسه اقتصاد مقاومتی در قالب شش کارگروه تخصصی برگزار شده است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمامی تلاش مدیریت استان برای جلب رضایت مردم و رهبری است، گفت: از ابتدای سال جاری و پس از توصیه های رهبری مبنی بر تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، بلافاصله در استان ستادی به همین منظور تشکیل و فعال شد که از این لحاظ جزو اولین استان های کشور به شمار می رویم.
جبارزاده افزود: همه مدیران استانی هم قسم شدیم تا با روحیه جهادی و انگیزه الهی وارد عرصه شده و مفاد موجود در اقتصاد مقاومتی را نه به عنوان کار اداری و اجرایی، بلکه به عنوان یک تکلیف شرعی و وظیفه ای قانونی با نیت پاک و باوری درونی اجرا کنیم.
وی، تلاش برای رفع موانع تولید در بخش صنعت و کشاورزی، رفع مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی در حال رکود و تعطیلی، رایزنی با مقامات قضائی استان جهت برطرف سازی مشکلات تعدادی از واحدهای صنعتی در زمینه واگذاری به بخش خصوصی، واگذاری های تعدادی از طرح های نیمه تمام به بخش های غیردولتی، رفع موانع صادرات کالا در گمرکات استان، رفع نابسامانی های مربوط به اراضی کشاورزی، حل مسایل زیست محیطی واحدهای آلاینده، اقدامات جدی در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری، ذخیره سازی مناسب و مطمئن محصول استراتژیک گندم در استان و توجه به موضوع مهم آسیب های اجتماعی را از جمله رئوس عملکرد مدیریت استان در حوزه های گوناگون اقتصاد مقاومتی بیان کرد.
جبارزاده از تزریق ۱۵ هزار میلیارد ریال به امر تولید در حوزه های صنعتی و کشاورزی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار کرد: از این میزان تسهیلات بیش از سه هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال از سهم شش هزار و ۸۷۰ میلیارد ریالی استان در قالب طرح های مربوط به بهین یاب به تعداد ۵۷۳ واحد مشکل دار پرداخت شده است.
وی با تاکید بر اینکه مدیریت استان نسبت به پرداخت اعتبارات فوق حساسیت ویژه ای داشته است، گفت: برای تخصیص وام های مربوطه تیم های مختلف کارشناسی بارها از واحدهای متقاضی بازدید کرده و پس از حصول اطمینان ، به بانک های عامل معرفی شده اند.
جبارزاده با اشاره به اینکه در سایت بهین یاب سه هزار واحد مشکل دار نام نویسی کرده بودند، گفت: پس از بررسی های کارشناسی و بازدید از محل کارخانه های مربوطه، در نهایت یکهزار و ۳۳۶ واحد حائز شرایط تشخیص داده شد که از این تعداد تاکنون ۵۸۳ واحد برای درایفت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.
وی از کسب مقام دوم آذربایجان شرقی در زمینه جذب سرمایه گذاری های خارجی در سال جاری خبر داد و افزود: در ۱۰ ماه گذشته یک میلیارد و ۵۳۱ دلار سرمایه خارجی در استان جذب شده است که این رقم در بین استان های مختلف بسیار قابل توجه و چشم گیر است.
به گزارش ایرنا، در این نشست، معاونان برنامه ریزی، امور اقتصادی، عمرانی و سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مدیران کل صنعت، معدن و تجارت، حفاظت از محیط زیست و جهاد کشاورزی گزارشی از عملکرد حوزه های مدیریت خود در زمینه اقتصاد مقاومتی ارایه کردند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز با اشاره به فعالیت های مدیران این استان در حوزه اقتصاد مقاومتی از استاندار به خاطر عملکرد مناسب در این حوزه مهم و محوری قدردانی کرد.
آیت الله محسن مجتهدشبستری اظهار کرد: فعالیت هایی که در۱۰ ماه اخیر در استان به انجام رسیده است گویای تلاش های شبانه روزی و بی وقفه مدیران می باشد و نشان دهنده عزم و اراده راسخ آنها برای تحقق منویات مقام معظم رهبری است.
وی، عملکرد مدیریت استان در حوزه های مختلف اقتصاد مقاومتی را نشان دهنده انگیزه الهی و اقدامات جهادی مدیران در رده های گوناگون دانست و افزود: با وجود مشکلات عدیده مالی دولت در سال جاری، فعالیت هایی که از ابتدای امسال تاکنون در استان صورت گرفته است، قابل قدردانی و ستایش است.
آیت الله مجتهدشبستری، گزارش مدیران استانی درباره اقتصاد مقاومتی را خوشحال کننده خواند و با اشاره به اینکه بهتر است این گزارش عملکرد به پیشگاه مردم استان نیز ارایه شود، یادآور شد: لازم است مدیران استان نتایج عملکرد خود در این حوزه مهم و حیاتی را از طریق رسانه های گروهی تبیین و تشریح کرده و به اطلاع عموم برسانند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + بیست =