کد خبر : 3868
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۸:۴۷

نادیده گرفتن خدمات شوراها، دور از انصاف است/ ورود افراد نالایق به شورای شهر، هزینه‌های زیادی به دنبال دارد

نادیده گرفتن خدمات شوراها، دور از انصاف است/ ورود افراد نالایق به شورای شهر، هزینه‌های زیادی به دنبال دارد

معاون استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت شوراها و انتخابات آن در سرنوشت جامعه گفت: باید افرادی به شوراهای اسلامی راه یابند که شایسته بوده و مساله دار نباشند؛ زیرا ورود افراد نالایق، هزینه های زیادی را به دنبال دارد و موجب بدبینی مردم می شود. به گزارش نگاه اسماعیل جبارزاده در نشست مشترک فرمانداران،

معاون استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت شوراها و انتخابات آن در سرنوشت جامعه گفت: باید افرادی به شوراهای اسلامی راه یابند که شایسته بوده و مساله دار نباشند؛ زیرا ورود افراد نالایق، هزینه های زیادی را به دنبال دارد و موجب بدبینی مردم می شود.

نادیده گرفتن خدمات شوراها، دور از انصاف است/ ورود افراد نالایق به شورای شهر، هزینه‌های زیادی به دنبال دارد

به گزارش نگاه اسماعیل جبارزاده در نشست مشترک فرمانداران، اعضای ستاد انتخابات و هیات‌های نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان، گفت: هدف همه ما برگزاری انتخابات سالم و قانون‌مند است و برای رسیدن به این هدف مشترک باید روحیه برادری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی سابقه خوبی در برگزاری انتخابات دارد، گفت: در انتخابات مجلس دهم در سایه همدلی و همکاری هیات‌های اجرایی و نظارت، یکی از بی‌حاشیه‌ترین انتخابات‌ها در این استان برگزار شد.

جبارزاده افزود: ان‌شاءالله در اردیبهشت ماه سال ۹۶ هم در سایه نیت پاک دست‌اندرکاران، شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه‌تر از قبل خواهیم بود و برگ زرین دیگری بر افتخارات استان افزوده خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اختلاف در مسیر اعتلای نظام اسلامی معنا ندارد، گفت: این نظام بر خون صدها هزار شهید بنا شده و هر کس ذره‌ای نیت غیرخدمت داشته باشد در این دنیا رسوا خواهد شد.

وی افزود: خدمت‌گزاری به این نظام و مردم بزرگ ایران بزرگترین افتخار است و امیدوارم ما نیز از جمله خادمان صدیق نظام اسلامی باشیم.

جبارزاده در ادامه به اهمیت انتخابات شوراها اشاره کرد و گفت: شوراها بازوی دولت در جهت اداره بهتر امور هستند و توجه ویژه قانون به شوراها به دلیل اهمیت مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود است.

وی با بیان اینکه وجود مشکل در هر مجموعه‌ای طبیعی است، گفت: نتایج تشکیل شوراها فراتر از مشکلات آنهاست و بزرگ‌نمایی اشکالات و نادیده گرفتن خدمات شوراها، دور از انصاف است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اهمیت بسیار زیاد مشارکت مردم در انتخابات، گفت: دشمنان در هر انتخاباتی قبل از این که نتیجه را ببینند به میزان حضور مردم در پای صندوق‌های رای نگاه می‌کنند؛ لذا هر رای مردم، مهر تائیدی بر نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه مردم هر انتخابی داشته باشند قابل احترام است، گفت: باید اجازه دهیم تمام سلایق و تفکراتی که در چارچوب نظام فعالیت می‌کنند در عرصه رقابت سالم در فضای انتخاباتی حضور داشته باشند.

جبارزاده با تاکید بر اینکه هیات‌های اجرایی و نظارت باید از دخالت دادن تفکرات خود در انتخابات پرهیز کنند، گفت: جناح‌بندی و طرفداری از افراد و گروه‌ها، دور از شأن مجریان و ناظران انتخابات است.

تخلفات انتخاباتی رصد می‌شود
سعید شبستری نیز دراین نشست، با اشاره به اینکه تخلفات انتخاباتی رصد شده و با سوء استفاده کنندگان از فضای انتخابات برخورد می شود، اظهار داشت: فرمانداران و هیات های نظارت شهرستانی با هماهنگی و بدون حب و بغض و اعمال سلیقه شخصی نسبت به برگزاری انتخاباتی پرشور تلاش کنند.

وی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات پشتوانه نظام ومایه یاس دشمنان نظام است، ادامه داد: با وحدت و همدلی اعضای هیات های اجرایی و نظارت، شاهد برگزاری انتخاباتی سالم همراه با رعایت حق الناس خواهیم بود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت شوراها و انتخابات آن در سرنوشت جامعه گفت: باید افرادی به شوراهای اسلامی راه یابند که شایسته بوده و مساله دار نباشند؛ زیرا ورود افراد نالایق، هزینه های زیادی را به دنبال دارد و موجب بدبینی مردم می شود.

وی با بیان اینکه هیات های اجرایی و نظارت در تایید و رد نامزدها هیچ گونه چشم پوشی نخواهند داشت، ادامه داد : باید مراتب و دلایل رد صلاحیت افراد به صورت شفاف به آنان اعلام شود تا امکان دفاع از خود را داشته باشند.

شبستری همچنین از استقرار ۳۴۵۶ شعبه اخذ رای در انتخابات اردیبهشت سال ۱۳۹۶ در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۴۱۰ شعبه شهری و بقیه روستایی و عشایری هستند.

مسئولیت هیات‌های نظارت بسیار بزرگ و سخت است
رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه همکاری‌ها در سطح استان خوب بوده، اظهار داشت: همکاری‌ ها از سوی شخص استاندار و به تبع آن معاونان و مدیران کل به قدری صمیمانه و غیرسیاسی بوده که حتی نیازی به حضور ما در استان نبوده و این نقطه امید و دلگرمی است،

سلمان خدادادی گفت: مسئولیت هیات‌های نظارت بسیار بزرگ و سخت بوده و برای کاهش مشکلات و بحران‌های پیش رو راهی جز همکاری و همدلی نیست.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، از ظرفیت‌ها و افتخارات نظام جمهوری بوده که می‌تواند مسئولیتی در این سطوح و گستردگی را به مردم واگذار کند تا مردم نظارت کنند یا برخی جاها می توانند به مجلس لایحه داده و بر دولت نظارت کنند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 13 =