کد خبر : 33025
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱

نشست سران ایران، روسیه و ترکیه با هدف تقویت تفکر مقابله با استکبار در منطقه

نشست سران ایران، روسیه و ترکیه با هدف تقویت تفکر مقابله با استکبار در منطقه

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه در تهران، گفت: آمریکا دنبال احیاء اعتبار از دست رفته خود در منطقه است اما در مقابل سران کشورهای ترکیه، روسیه و ایران گرد هم می‌آیند تا هدف مشترک خود یعنی تقویت تفکر مقابله با استکبار در منطقه را دنبال کنند.

به گزارش نگاه، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به همزمانی سفر پوتین به تهران و بایدن به خاورمیانه و برگزاری اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه، اظهار کرد: آمریکا در سفر خود به عربستان اعلام کرد که آمریکا منطقه را ترک نخواهد کرد زیرا روسیه، چین و ایران جای آن را خواهند گرفت و این نشان از واهمه ایالات متحده نسبت به آینده در حال افول خودش در منطقه است. آمریکا موقعیت خود را در منطقه خطرناک می‌بیند و می‌داند که دیگر هیچ جایگاهی ندارد، از این‌رو با این نوع سفرها تلاش می‌کند اعتبار از دست رفته خود را احیا کند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس افزود: کشورهای همسو و هم‌جهت در راستای حفظ استقلال ملت‌ها و و حمایت از حرکت‌های آزادی‌بخش که ایران محور آنهاست، گرد هم می‌آیند تا بتوانند در سایه استقلال، سیاست‌های منطقه‌ای را دنبال کنند و موقعیت منطقه در برابر استکبار را تقویت کنند.

وی  یادآور شد: نشست سران کشورهای ترکیه، روسیه و ایران در راستای تقویت این تفکر است که استکبار آمریکایی از منطقه دور شود. البته این نشست از جهت اقتصادی و توسعه روابط تجاری بسیار مهم است.

میرتاج الدینی تصریح کرد: مناسبات تجاری و اقتصادی برای ایران و روسیه همچنین ایران و ترکیه در کنار موضوعات مرتبط با روابط خوب سیاسی و موضوع سوریه بسیار مهم است و جمهوری اسلامی ایران ارتقاء این روابط را دنبال خواهد کرد. البته به خوبی می‌دانیم که ارتقاء مناسبات اقتصادی و تجاری نیازمند زیرساخت‌های لازم که در مذاکرات به آنها خواهیم پرداخت.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به سفر پوتین به تهران، گفت: قطعا منافع مشترک دو کشور ایران و روسیه در شرایط کنونی برای دو ملت ایران و روسیه در پرتو گسترش روابط اقتصادی همگام با حوزه سیاسی مهم است و تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 8 =