کد خبر : 2160
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۷:۵۵

موزه تئاتر تبریز احداث می شود

موزه تئاتر تبریز احداث می شود

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی گفت: موزه تئاتر تبریز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری احداث می شود. به گزارش نگاه، بابک نهرین با بیان اینکه تئاتر تبریز به عنوان اولین تئاتر کشور از قدمت زیادی برخوردار است، افزود: در این موزه از جمله اسناد، مدارک، عکس، پوستر،

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی گفت: موزه تئاتر تبریز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری احداث می شود.

به گزارش نگاه، بابک نهرین با بیان اینکه تئاتر تبریز به عنوان اولین تئاتر کشور از قدمت زیادی برخوردار است، افزود: در این موزه از جمله اسناد، مدارک، عکس، پوستر، لباس و عروسک های قدیمی مربوط به تئاتر این شهر نگهداری می شود.
وی اظهار کرد: اقدام اولیه برای احداث این موزه انجام شده و نوادگان بنیانگذاران تئاتر تبریز، عکس، کتاب، عینک و لباس آن ها را برای گذاشتن در این موزه به تئاتر شهر تبریز اهدا کرده اند.
نهرین، امضای تفاهم نامه بین تئاتر موزیکال دولتی جمهوری آذربایجان و انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با نظارت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در باکو در خصوص همکاری های فرهنگی و نمایشی را از برنامه های این انجمن اعلام کرد.
مدیر تئاتر شهر تبریز یادآوری کرد: این تفاهم نامه در ۱۱ بند عقد شده و تبادل گروه های فرهنگی و هنری، دیدار از دانشگاه های تئاتر همدیگر، ایجاد فضای مناسب برای دیدن تئاترهای همدیگر و ترجمه و چاپ نمایش نامه ها از جمله بندهای آن است.
نهرین، ادامه داد: اولین قدم در اجرای این تفاهم نامه اجرای نمایش طلاق پردردسر از جمهوری آذربایجان در دومین جشنواره تئاتر فجر استانی آذربایجان شرقی و اجرای نمایش آنایوردوم آذربایجان در باکو در آینده نزدیک است.
وی امضای تفاهم نامه با انجمن فیلم برای اجرای برنامه های مشترک تله تئاتر و پخش در تلویزیون را از دیگر برنامه های انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی اعلام کرد.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، با انتقاد از نبود سالن تئاتر آبرومند و در خور و شان مردم استان در تبریز، گفت: هنر تئاتر استان به علت حمایت نکردن مسئولان خیلی افت کرده و هنرمندان، بازیگران و کارگردانان این رشته از این حرفه دست کشیده اند.

نهرین خواستار حمایت مسئولان از هنر تئاتر شد و افزود: تئاتر تبریز کماکان از جایگاه خوبی در کشور برخوردار بوده و ارتقای آن نیازمند تخصیص بودجه لازم و حمایت مسئولان است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =