کد خبر : 2127
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۸:۵۳

موافقت فرمانداری با لایحه یکسان سازی حقوق کارکنان و کارگران شهرداری تبریز/ سوخت مازوت نیروگاه حرارتی عامل اصلی آلودگی هوای تبریز

موافقت فرمانداری با لایحه یکسان سازی حقوق کارکنان و کارگران شهرداری تبریز/ سوخت مازوت نیروگاه حرارتی عامل اصلی آلودگی هوای تبریز

فرماندار تبریز با لایحه شهرداری تبریز در خصوص یکسان سازی حقوق کارکنان و کارگران شهرداری تبریز که در شورای اسلامی شهر تبریز به تصویب رسیده بود ، موافقت کرد. به گزارش نگاه، جلسه شورای شهر کلانشهر تبریز  طبق روال هر هفته با کمی تاخیر و تنها با غیبت یک عضو آغاز به کار کرد. در

فرماندار تبریز با لایحه شهرداری تبریز در خصوص یکسان سازی حقوق کارکنان و کارگران شهرداری تبریز که در شورای اسلامی شهر تبریز به تصویب رسیده بود ، موافقت کرد.

به گزارش نگاه، جلسه شورای شهر کلانشهر تبریز  طبق روال هر هفته با کمی تاخیر و تنها با غیبت یک عضو آغاز به کار کرد. در ابتدای جلسه رئیس شورای شهر به دلیل بررسی لوایح سخنرانی پیش از دستور را حذف نمود.

شهرام دبیری با اشاره بودجه شهرداری در ماه‌های آتی باقی مانده از سال، اظهار داشت: بررسی و تصویب بودجه سالانه‌ی شهرداری و تعرفه عوارض محلی باید در الویت امر قرار گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به انعکاس نظرات اعضای شورا در رابطه با بودجه، متذکر شد: در سالهای گذشته پیشنهادات همکاران شورا در جلسات قبل از ارائه بودجه به هئیت رئیسه نمی‌رسید و پس از ارائه لایحه در صحن اظهار نظرها شروع می شد.

جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با موضوع بررسی اساسنامه پیشنهادی سازمان های شهرداری تبریز و تعدادی از لوایح باقی مانده برگزار گردید.

در ادامه فرماندار تبریز با ارسال نامه موافقت خود را در خصوص لایحه شهرداری تبریز با موضوع یکسان سازی حقوق کارکنان و کارگران شهرداری تبریز که پیش از این در شورای اسلامی شهر تبریز به تصویب رسیده بو، اعلام کرد.

پیش از این شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه غیرعلنی خود پس از بررسی مفاد مختلف لایحه شهرداری تبریز در خصوص یکسان‌سازی حقوق کارکنان و کارگران، این لایحه را تصویب کرده بود.

مطابق این لایحه، بحث امتیازات کارکنان شرکتی، حجمی، تامین نیرو و کار معین، با در نظر داشتن تاثیرگذاری خدمتی افراد، سوابق، تحصیلات و آموز‌ش‌های ضمن خدمت، به انسجام لازم رسیده است. این لایحه از اول بهمن ماه اجرایی می شود و شامل تمام نیرو های حجمی،شرکتی،خدماتی،تامین نیرو خواهد شد.

شهردار تبریز در جلسه عنی شورای شهر با اشاره به اینکه تعداد روزهای آلودگی تبریز نسبت به سایر کلانشهرها کمتر بوده است، گفت: این آلودگی از قبل وجود داشته و سوخت مازوت نیروگاه حرارتی تبریز یکی از مهم ترین عوامل بروز آن است.

وی بالاترین میزان آلودگی را ۹۰ تا ۱۰۰ واحد دانسته و افزود: بیش از ۷۰ درصد آلودگی متعلق به مازوت نیروگاه حرارتی است که این موضوع به عنوان مطالبه مردمی باید از طرف شورا پیگیری شود.

نجفی تاکید کرد: در سه سال گذشته بیش از دوهزار تاکسی جدید و ۲۹۰ اتوبوس دو و تک کابین وارد ناوگان حمل و نقل شهری شده است همچنین بالغ بر پنجاه درصد هزینه های عمرانی نیز صرف هزینه های اجرایی قطار شهری می شود.

وی با بیان این‌که نیمی از بودجه عمرانی کلان‌شهر تبریز، به پروژه مترو اخصاص می‌یابد، اظهار امیدواری کرد با آغاز مسافرگیری قطار شهری در محدوده مرکزی شهر، تاثیرگذاری این پروژه در خدمت آسایش شهروندان و تعدیل آلایندگی شهر باشد.

نجفی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به لایحه دو فوریتی شهرداری در خصوص بخشودگی عوارض و افزایش آن از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد خواستار تصویب این لایحه در شورا شد و گفت: در شرایط فعلی بخشودگی عوارض محلی ۲۰ درصد است و با توجه به اینکه بعد از عید ۲۵ درصد می شود، تا کنون کسی نسبت به بهره مندی از این بخشودگی رغبت نشان نداده و از این رو بنا به دلایل و شرایط موجود و در پیش رو بودن دهه مبارک فجر میزان این بخشودگی ۲۰ درصدی به ۳۰ درصد افزایش یابد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 2 =