کد خبر : 4623
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

مسئول اجرای «تبریز ۲۰۱۸» کیست؟

مسئول اجرای «تبریز ۲۰۱۸» کیست؟

بهتر است یک سوزن به خودمان بزنیم و یک جوالدوز به دیگران، چرا نباید رئیس یک سازمان که اتفاقا بر مسند معاونت رئیس جمهوری هم تکیه زده است نتواند دستورات خودش را پیگیری کند و تصمیمات اتخاذ شده در جلسه را به مرحله اجرا برساند؟ یادداشت محمد محمود پور کمتر از ۷ ماه مانده به

بهتر است یک سوزن به خودمان بزنیم و یک جوالدوز به دیگران، چرا نباید رئیس یک سازمان که اتفاقا بر مسند معاونت رئیس جمهوری هم تکیه زده است نتواند دستورات خودش را پیگیری کند و تصمیمات اتخاذ شده در جلسه را به مرحله اجرا برساند؟

مسئول اجرای «تبریز 2018» کیست؟

یادداشت محمد محمود پور

کمتر از ۷ ماه مانده به تبریز ۲۰۱۸ و اولین جلسه ستاد ملی در تبریز هفته گذشته برگزار شده است، جلسه ای که حواشی آن پس از گذشت دو روز هنوز در صدر اخبار رسانه ها قرار دارد. معاون رئیس جمهوری به عنوان ارشدترین مقام مسئول دراین جلسه از استاندار آذربایجان شرقی انتقاد می کند و می گوید «متاسفم که این رویداد تاریخی اینقدر سهل گرفته مي شود، اگر این رویداد برای سایر کشور ها بود از لحظه لحظه آن استفاده می کردند، اما در کشور ما به سردی هوا، تعطیلی نوروز و سایر حوادث غیر مترقبه اشاره می شود!»
وی در ادامه سخنان خود به آماده نبودن شهر تبریز برای میزبانی از این رویداد بین‌المللی سخن میگوید و انتقادات تندش را متوجه مسئولان تبریز می کند، این در حالیست که خانم زهرا احمدی‌پور به عنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید پیش از این ها پیگیر این مسائل میشد تا تنها ۷ ماه مانده به آغاز رویداد تبریز ۲۰۱۸ اینچنین کاسه چه کنم به دست نگیریم.

زمستان ۱۳۹۴ بود که تبریز از سوی سازمان همکاری های اسلامی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شد اما امروز پس از اینکه رئیس سازمان میراث فرهنگی تغییر کرده و چند ماهی است که خانم احمدی پور بر مسند این قدرت نشسته تنها ۷ ماه مانده به آغاز ۲۰۱۸ یادشان افتاده که در تبریز جلسه داشته باشند و ستاد ملی کمتر از ۲ ماه است که تشکیل شده است.

در جلسات گذشته بنا شده است که از ردیف بودجه صندوق اعتبار ملی و از بودجه سازمان های دولتی اعتبار قابل توجهی برای تبریز اختصاص داده شود ولی تا به حال این اقدام صورت نگرفته است و هر آنچه که برای این رویداد هزینه شده توسط شهرداری تبریز بوده است.

بهتر است یک سوزن به خودمان بزنیم و یک جوالدوز به دیگران، چرا نباید رئیس یک سازمان که اتفاقا بر مسند معاونت رئیس جمهوری هم تکیه زده است نتواند دستورات خودش را پیگیری کند و تصمیمات اتخاذ شده در جلسه را به مرحله اجرا برساند؟

از طرفی دیگر این انتقاد متوجه مسئولان استانی نیز هست، افرادی که به عنوان عالی ترین مقام مسئول استان باید قدرت چانه زنی داشته باشند تا بتوانند از محل اعتبارات ملی برای تبریز اعتبار جذب کنند، آیا این امر وظیفه استاندار آذربایجان شرقی و مدیرکل میراث فرهنگی استان نیست؟ از طرفی دیگر نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی باید پیگیر مطالبات شهروندان باشند و با رایزنی بتوانند برای شهرشان جذب اعتبار کنند.

حال که هیچ کدام از این اتفاقات نیفتاده و زمانبندی و برنامه ریزی مناسبی صورت نگرفته است مسئولان ارشد استان و میراث فرهنگی کشور طبق روال توپ را در میدان یک دیگر می اندازند و معلوم نیست دقیقا می خواهند چه کاری را انجام دهند.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × دو =