کد خبر : 21759
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷

مسئولی که خودسازی نکند، غاصب است/ دلایل ۴۰بار اشاره رهبر انقلاب به جوانان

مسئولی که خودسازی نکند، غاصب است/ دلایل ۴۰بار اشاره رهبر انقلاب به جوانان

فرمانده سپاه عاشورا گفت: برای قبول مسئولیت باید خودسازی داشت و دلیل بسیاری از ریزش‌ها دادن مسئولیت به کسانی است که خودسازی نکرده‌اند. به گزارش سهند، سردار عابدین خرّم در همایش دانشجویان نخبه بسیجی شمالغرب کشور که در شهرستان جلفا برگزار شد، اظهار داشت: به شما توصیه می‌کنم مطالبی که رهبر انقلاب در حوزه جوانان به

فرمانده سپاه عاشورا گفت: برای قبول مسئولیت باید خودسازی داشت و دلیل بسیاری از ریزش‌ها دادن مسئولیت به کسانی است که خودسازی نکرده‌اند.

به گزارش سهند، سردار عابدین خرّم در همایش دانشجویان نخبه بسیجی شمالغرب کشور که در شهرستان جلفا برگزار شد، اظهار داشت: به شما توصیه می‌کنم مطالبی که رهبر انقلاب در حوزه جوانان به عنوان یک پدیده مبارک و پیشرو و راهبر اصلی جامعه در بیانیه گام دوم انقلاب آورده‌اند را مطالعه کنید.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم چهل بار از جوانان و دوبار از نوجوانان نام برده‌اند، گفت: دلیل این تکرار از نظر بنده این است که جوان پدیده انقلاب، نگهدار و حرکت دهنده و فتح الفتوح انقلاب بوده است. امام(ره) به وسیله جوانان انقلاب را به پیروزی رساند و با جوانان انقلاب را در دهه اول که دهه پرتنشی بود به سلامت گذراندند.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به برخی دوقطبی‌سازی‌ها در جامعه ابراز داشت: امروز دو قطبی جنگ و صلح را مطرح می‌کنند که گویی عده‌ای به دنبال جنگ و عده‌ای به دنبال صلح هستند در حالیکه چنین نیست. امام(ره) و رهبر انقلاب هیچگاه نگاهشان این نبود که کشور در جنگ باشد و رهبرانقلاب بارها فرمودند که عقلای انقلاب اسلامی نمی‌گذارند که کشور به ورطه جنگ بیفتد.

وی خاطرنشان ساخت: در ده سال اول انقلاب همواره به ما حمله شد و این تهاجم‌ها از نوع ترور، ناامنی و جنگ بود اما در این مقطع نورانی جوانان خط شکنی کردند؛ جوانانی که آنسوی دیوار را می‌دیدند و خودساخته بودند. اولین رهنمود رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نیز خودسازی است.

سردار خرّم با اشاره به اینکه اگر خودسازی نداشته باشیم، مسئولیت‌پذیر هم نخواهیم بود، عنوان کرد: اگر کسی در جمهوری اسلامی مسئولیتی به عهده بگیرد و خودسازی انجام ندهد، مسئولیتی که پذیرفته غصبی است و حتما انحراف و ریزش خواهد داشت. دلیل ریزش‌ها این است که قبل از خودسازی به آقای خرّم مسئولیت بالاتری داده می‌شود و این مسئولیت به جای نعمت تبدیل به نقمت می‌شود.

وی جوانان دهه اول انقلاب را خودساخته دانست و تصریح کرد: این خودسازی‌ها در مدرسه و دانشگاه انجام نشد بلکه انگیزه فردی و انقلابی و اعتقادی و مقلد بودن به امامی بود که راهبری انجام می‌داد، باعث این خودسازی شد.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: شهید مهدی باکری قبل از انقلاب در دانشگاه تبریز خودساخته بود و بعد شد آقا مهدی. شهید حاج قاسم سلیمانی در اوج جوانی خودساخته شد و وارد میدان جنگ شد و آنجا شهید شد و چهل سال این شهادت را با خود حمل کرد تا در چنین جایی جسمش نیز شهید شود و به تعبیر رهبر انقلاب برای ما تبدیل به یک شهید بی‌نظیر شود.

این فرمانده دوران جنگ خاطرنشان ساخت: همیشه در ذهنمان بود، اگر حاج قاسم سلیمانی که همواره در میدان جنگ بود باید یک تیر داعشی شهید شویم، تاسف خواهیم خورد اما شهید حاج قاسم باید به دست شقی‌ترین دشمن اسلام به شهادت برسد و انقلابی را در دنیا با خون خودش به ثمر بنشاند. همه این موضوعات یک رمز دارد و آن هم خودساختگی است.

وی با بیان اینکه اگر بدون خودسازی مسئولیتی به کسی داده شود در جامعه اثرگذار نخواهد بود، اظهار داشت: امروز یک نظم نوین جهانی در حال شکل گرفتن است و معتبرترین نام نظم نوین یعنی توسل به زور از طریق قانونی! در مقابل این نظم نوین جهانی رهبر انقلاب تمدن نوین اسلامی را مطرح کرده‌اند. گام دوم انقلاب نیز یک چالش عظیم با نگاه انقلابی و اسلامی برای استکبار جهانی است.

سردار خرّم درباره اینکه چرا رهبر انقلاب به جوانان اشاره کرده است، تشریح کرد: جوان در این انقلاب یک کارنامه سراسر نور و درخسان و تابنده به یادگار گذاشته‌اند. ۷۸ درصد مدیریت‌ها در دهه اول انقلاب در دست جوانان بود و از فرمانده سپاه تا وزیر و وکیل همه جوان بودند و اکنون گام دوم این پیام را می‌دهد که با استفاده از تجربه چهل سال مبارزه با استکبار، جوان انقلابی باید به میدان بیاید و نقش خود را با استفاده از این رهنمون‌ها ایفا کند.

وی افزود: آخرین جمله رهبر انقلاب در نماز جمعه اخیر درباره قوی شدن بود. قوی شدن یک ابزار است و اگر بخواهیم قوی شویم باید از شعارهای انقلاب پاسداری کنیم و اگر می‌خواهیم قوی باشیم باید از شعارهایی که عامل به وجود آمدن و ادامه انقلاب بوده صیانت کنیم. از جمله این شعار ها استقلال بوده و این همه هزینه‌ای که در چهل سال داده‌ایم به خاطر استقلال بوده است.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به یکی از چالش‌های اخیر ابراز داشت: یکی از چالش‌های اصلی ما این است که برخی از مسئولین ما نسبت به این استقلال و آزادی که انقلاب به وجود آورده بی‌تفاوت شدند. قوی بودن یعنی اگر دشمن خواست به این شعارها تعدی کند جلوی دشمن بایستیم.

وی ادامه داد: از دیگر آسیب‌ها این است که بعضا ما در مقابل تعدی دشمن کرنش و عقب‌نشینی می‌کنیم و دشمن را جری می‌کنیم که ما را تعقیب کند. اگر ما اینگونه باشیم دیگر نمی‌توانیم بگوییم قوی هستیم یا به دنبال قوی شدن هستیم.

فرمانده سپاه عاشورا اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی جسمش امروز زیر خاک است اما آن انقلاب در تشییعش و شکست هیمنه رسانه‌ای غرب برای معرفی این سردار به عنوان تروریست را دیدیم و این دستگاه‌های رسانه‌ای چنان به عقب رانده شدند که در قلب آمریکا و اروپا مردم به ترور حاج قاسم سلیمانی اعتراض و راهپیمایی کردند.

سردار خرّم تاکید کرد: شما ببینید یک شخصیت خودساخته که اهل هیچ جناح و گروهی هم نبود چه انقلابی را به وجود آورد. به تعبیر رهبر انقلاب حاج قاسم سلیمانی ذوب شده در انقلاب بود و لحظه‌ای در عمل به رهنمون‌های رهبر انقلاب لحظه‌ای درنگ نکرد.

وی در پایان متذکر شد: در دیداری که ده سال قبل با رهبر انقلاب داشتیم ایشان فرمودند برخی از فرماندهان سپاه مانند حاج قاسم سلیمانی به گونه‌ای هستند که ما حرفی را نزده آنها در حال عمل کردن هستند و این موضوع تنها به دلیل خودسازی ایشان بود.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × دو =