کد خبر : 17995
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳

مسئولان محیط زیست آذربایجان شرقی باید تهدیدات زیست محیطی را جدی بگیرند

مسئولان محیط زیست آذربایجان شرقی باید تهدیدات زیست محیطی را جدی بگیرند

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی در بیانیه‌ای در مورد ضعف مدیران در حفظ و منابع زیست محیطی نوشت: مسئولان محیط زیست استان باید متوجه رسالت و بدور کردن تهدیداتی، چون قطع درختان جنگل ها، دفع پساب‌های کارخانه جات باشد. به گزارش سهند بنقل از خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی در مورد ضعف مدیران استانی

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی در بیانیه‌ای در مورد ضعف مدیران در حفظ و منابع زیست محیطی نوشت: مسئولان محیط زیست استان باید متوجه رسالت و بدور کردن تهدیداتی، چون قطع درختان جنگل ها، دفع پساب‌های کارخانه جات باشد.

به گزارش سهند بنقل از خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی در مورد ضعف مدیران استانی و کشوری در حفظ و نگاهداری از منابع زیست محیطی بیانیه‌ای نوشت.
متن بیانیه به شرح زیر است:
این ذخیره‌گاه زیست‌کره در کوهستان‌های قفقازی ایران نزدیک مرز کشور با جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار دارد. ناحیه، با قرار گرفتن در بین مناطق خزری، قفقازی و مدیترانه‌ای، کوه‌هایی تا ارتفاع ۲۲۰۱ متر، علفزار‌های آلپی، دشت‌های نیمه‌خشک، مراتع و جنگل‌ها، رود‌ها و چشمه‌ها را شامل شده‌است.
ارسباران در تحلیل کارشناسان یونسکو
اکنون قریب به دو دهه است که برخی مسئولین تمام فکر و ذکرشان شده سیاست بازی و هیچ توجه ندارند که زیست بوم منطقه آذربایجان رو به پرتگاه و نابودی است؛ از بی تدبیری و کار نابلدی در خصوص خشک شدن و از بین رفتن دریاچه ارومیه تا بی توجهی محیط زیست استان به قطع درختان جنگل‌های ارسباران و حالا هم آتش سوزی گسترده‌ای که درختان، حیوانات و زیستگاه طبیعی بکری که در دنیا انگشت شمار است را به ورته نابودی میکشاند. نبود امکانات اطفای حریق از طرفی و بی توجهی مسئولین از طرف دیگر قلب مردم آذربایجان را سوزاند.
حالا که پس از جانفشانی نیرو‌های مسلح اعم از ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این آتش سوزی مهار شد، و ستاد بحران خود دچار بحرانی شدید بود! لازم است مطالبی را به آقایان متذکر شویم تا شاید دیگر چنین دل مردم را خون نکرده و به سرمایه‌های ملی چوب تاراج نزنند:
۱. مسئولین محیط زیست استان باید متوجه رسالت خویش در حفظ و سیانت از منابع زیست محیطی سراسر استان و بدور کردن تهدیداتی، چون قطع درختان جنگل ها، رعایت نکردن زیرساخت صحیح و اصولی برای دفع پساب‌های کارخانه جات شیمیایی، چون کاوه سودا و… باشد.
۲. مسئولین ستاد بحران استان گرچه باید در خصوص آنچه گذشت و عدم آمادگی شان در خصوص آتش سوزی اخیر ارسباران مورد پرسش قرار گیرند، لکن هرچه زودتر و در اسرع وقت باید اقدام به فراهم نمودن لوازم کامل و دقیق اطفای حریق و در کل دفع تمام مخاطرات احتمالی اقدام کند.
۳. هم چنان و پس گذشت چندین و چند سال دریاچه ارومیه رو به فنا بوده و مشخص نیست دقیقا ستاد احیاء دریاچه ارومیه دقیقا مشغول به احیاء کجاست؟ حال آنکه لازم به ذکر است این عدم دقت آقایان می‌رساند که بهبود وضعیت دریاچه ارومیه به جهت بارش‌های متعدد اخیر را در کارنامه خود به عنوان نتیجه بخش بودن اقداماتشان بنویسند!
۴. بر خود لازم میدانیم از امام جمعه محبوب تبریز و نماینده، ولی فقیه در استان حضرت حجت الاسلام آل هاشم، فرمانده سپاه عاشورا سردار خرم، فرمانده لشکر حمزه سید الشهدا ارتش مستقر در تبریز، استاندار آذربایجان شرقی دکتر پورمحمدی و تمامی عوامل و مسئولین محترم دخیل و زحمت کش در عرصه اطفای حریق تقدیر و تشکر نمونده و از نیرو‌های مسلح به عنوان جبران کننده ضعف‌ها و نواقص دیگر مسئولین و نهاد‌ها تشکر ویژه به عمل آوریم.
امید است هرچه سریع‌تر شاهد اقدامات مثبت در خصوص مسائل فوق باشیم.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =