کد خبر : 2953
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۷:۳۰

مسئولان استان جلوی تخریب کارخانه بنیان دیزل را بگیرند

مسئولان استان جلوی تخریب کارخانه بنیان دیزل را بگیرند

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با انتقاد از تغییر کاربری و تخریب کارخانه بنیان دیزل، تاکید کرد: مسئولان استان باید از تخریب این کارخانه جلوگیری و با خروج خریدار این کارخانه از تعهدادت خود برخورد کنند.   به گزارش نگاه بنقل از نصر، “محمدحسین فرهنگی”  با انتقاد از انجام عملیات تخریب کارخانه «بنیان دیزل» به

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با انتقاد از تغییر کاربری و تخریب کارخانه بنیان دیزل، تاکید کرد: مسئولان استان باید از تخریب این کارخانه جلوگیری و با خروج خریدار این کارخانه از تعهدادت خود برخورد کنند.

 

به گزارش نگاه بنقل از نصر، “محمدحسین فرهنگی”  با انتقاد از انجام عملیات تخریب کارخانه «بنیان دیزل» به خبرنگار نصر، گفت: این رویه غلطی است که صنایع استان که سرمایه های ملی هستند، در اختیار افرادی با قیمت غیر واقعی قرار بگیرند که اهل کار تولید و صنعت نیستند و دست آخر هم شاهد  تغییر کاربری و تخریب این سرمایه های ملی باشیم.

وی با بیان اینکه واگذاری صنایع استان به بخش خصوصی با روش نامناسبی انجام شده است، گفت: سازمان خصوصی سازی مسئول نظارت و برخورد با تخلفات انجام گرفته در روند خصوصی سازی های انجام گرفته است.

فرهنگی با انتقاد از تغییر کاربری و تخریب کارخانه بنیان دیزل، تاکید کرد: مسئولان استان باید از تخریب این کارخانه جلوگیری و با خروج خریدار این کارخانه از تعهدادت خود برخورد کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی به روند تعطیلی، تغییر کاربری و تخریب کارخانه بنیان دیزل اشاره کرد و گفت: خریدار این مجموعه با بازنشسته کردن، بازخرید کردن و انتقال افراد شاغل در بنیان دیزل برای تغییر کاربری و تخریب بی سر و صدای این کارخانه بستر سازی کرد.

فرهنگی در پایان از بررسی مسئله تخریب کارخانه بنیان دیزل در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

این گزارش می افزاید، کارخانه بنیان دیزل تبریز که در راستای اجرای سیاست های خصوصی سازی در سال ۸۶ به بخش خصوصی واگذار شده بود، هم اکنون پس از دریافت حکم تغییر کاربری در بهمن ماه سال ۹۳، تعطیل و ساختمان های آن در حال تخریب است.

شركت بنيان ديزل تبريز در سال ۱۳۴۸ شمسي همزمان با شکل گیری صنایع منطقه صنعتی غرب تبریز تحت ليسانس شركت درمن انگلستان با هدف تولید موتورهاي ديزلي تاسيس گرديده و در ادامه در سال ۱۳۵۵ مونتاژ موتورهاي Volvo ديزلي نيز به توليدات آن اضافه گرديد.

بنیان دیزل در سال ۱۳۸۶ در جهت اجرای سیاست های خصوصی سازی در کشور به بخش خصوصی واگذار شد، اما سهامدار جدید این شرکت از پس اداره و توسعه آن بر نیامد تا اینکه در مهر ماه سال ۹۱ این کارخانه تعطیل و حدود ۴۰۰ کارگر آن بازنشسته، اخراج و یا به واحدهای دیگری انتقال داده شدند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + پانزده =