کد خبر : 798
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

مراسم بزرگداشت آیت الله موسوی اردبیلی و سلیم مؤذن زاده در باکو برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله موسوی اردبیلی و سلیم مؤذن زاده در باکو برگزار شد

با حضور گروهی از خادمان دینی، مداحان، شاعران اهل بیت (ع)، همچنین عاشقان آذربایجانی مکتب ابا عبدالله الحسین (ع) و نیز مسئولان ایرانی مراسم بزگداشت آیت الله اردبیلی و سلیم مؤذن زاده در حسینیه اهل بیت ایرانیان مقیم در آذربایجان، برگزار شده است.  طی مراسم بزرگداشتی، یاد و خاطره آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی و

با حضور گروهی از خادمان دینی، مداحان، شاعران اهل بیت (ع)، همچنین عاشقان آذربایجانی مکتب ابا عبدالله الحسین (ع) و نیز مسئولان ایرانی مراسم بزگداشت آیت الله اردبیلی و سلیم مؤذن زاده در حسینیه اهل بیت ایرانیان مقیم در آذربایجان، برگزار شده است.

 طی مراسم بزرگداشتی، یاد و خاطره آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی و مداح سرشناس مکتب امام حسین (ع) سلیم مؤذن زاده اردبیلی در پایتخت جمهوری آذربایجان گرامی داشته شده است.

این مراسم پنجشنبه شب با حضور گروهی از خادمان دینی، مداحان، شاعران اهل بیت (ع)، همچنین عاشقان آذربایجانی مکتب ابا عبدالله الحسین (ع)  و نیز مسئولان ایرانی در حسینیه اهل بیت ایرانیان مقیم آذربایجان برگزار شده است.

قابل ذکر است، حجت الاسلام اجاقی نژاد نماینده ولی فقیه در باکو در این مراسم ابراز داشته است: مرحوم ایت الله اردبیلی خادمی سرشناس در دنیای اسلام بود و تلاش‌‌های وی در دوران انقلاب اسلامی و سعی‌های خستگی ناپذیر معنوی ایشان در جامعه اسلامی همواره مورد تأکید قرار گرفته است.

اجاقی نژاد اذعان کرده است: ایشان در دوران زندگی خویش فردی مبارز و شناخته شده بود به طوری که در به هدف رسیدن مقاصد انقلاب اسلامی از هیچ یاری دریغ نکرده بود.

وی همچنین، طی توصیه هایی برای شرکت کنندگان، یادگیری زندگی مفید و نیز آشنایی با اشخاص مهم و سرشناس اسلامی را سرلوحه تقویت روحیه اجتماعی و معنوی افراد جامعه عنوان کرده است.

نماینده ولی فقیه در باکو با اشاره به شخصیت کمیاب سلیم مؤذن زاده نیز تصریح کرده است: این استاد و مداح بزرگ اهل بیت صاحب قلبی پاک و بدور از وابستگی های دنیوی بود که صدای سحرآمیز معنوی خود را که نعمتی از سوی خداوند بود وقف امام حسین (ع) نمود.

شایان ذکر است، ووقار ابراهیم اوغلو، مدیر مرکز آزادی عقاید دینی جمهوری آذربایجان و متخصص الهیات نیز با شرکت در این مراسم ضمن تسلیت در خصوص وفات این دو شخصیت دنیای اسلام با اشاره به نقش های مهم آیت الله اردبیلی در اوایل دوران استقلال آذربایجان خاطر نشان کرده است: این شخصیت بزرگ و عالم دینی همیشه برای تبلیغ  دین اسلام در تلاش بوده و صداقت به ولی فقیه از خصوصیت های بارز ایشان به شمار می‌‌رفت.

گفتنی است، در پایان؛ شعرخوانی‌‌هایی برای ارادت به اهل بیت (ع)، مداحی چند تن از مداحان آذربایجانی و اجرای نوحه دلنواز “زینب زینت ” استاد مؤذن زاده با صدای حاج داوود علیزاده از مداحان اردبیلی شرکت کننده در این بزگداشت فضای معنوی خاصی به این مراسم بخشیده است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =