کد خبر : 6836
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۷:۵۷

مخالف فیلترینگ تلگرام هستم/ انتقال آب از وان به دریاچه ارومیه عملی است

مخالف فیلترینگ تلگرام هستم/ انتقال آب از وان به دریاچه ارومیه عملی است

سیدهادی بهادری گفت: مخالف فیلترینگ تلگرام هستم، باید پیام رسان های داخلی را آرام آرام تقویت کنیم. تبریزمن؛ با سیدهادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس گفتگوی کوتاهی ترتیب داده ایم که در ادامه می آید: نظرتان در مورد تذکر و درخواست آقای محمودزاده نماینده مهاباد جهت عدم رهاسازی

سیدهادی بهادری گفت: مخالف فیلترینگ تلگرام هستم، باید پیام رسان های داخلی را آرام آرام تقویت کنیم.

تبریزمن؛ با سیدهادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس گفتگوی کوتاهی ترتیب داده ایم که در ادامه می آید:

  • نظرتان در مورد تذکر و درخواست آقای محمودزاده نماینده مهاباد جهت عدم رهاسازی آب سد مهاباد به دریاچه ارومیه چیست؟

آقای محمودزاده اظهار نظری کرده بودند در خصوص این بحث عدم رهاسازی آب سد مهاباد به دریاچه ارومیه که خوشبختانه وزارت نیرو با پیگیری هایی که انجام داد در مرحله دوم نیز آب سد را باز کردند و از روخانه مهاباد چای نیز به دریاچه ارومیه آب وارد شد.

این آب همچنین از سدهای بوکان، ساروق، تکاب و مهاباد وارد می شود. این چهار سد هم اکنون باز هستند.

اینها به هر صورت نگران هستند و می گویند شاید به زمین های کشاورزی آسیب برساند ولی در واقع اهمیت دریاچه ارومیه فوق العاده بالاتر است و بالاخره باید حق آبه اش برسد و هر کسی در برابر حق ابه دریاچه ارومیه مقاومت کند در بین ملت آذربایجان منفور خواهد شد.

  • شما از روند احیای دریاچه ارومیه راضی هستید؟

در حوزه کشاورزی اصلا رضایت نداریم در واقع در حوزه کشاورزی باید تغییر اگوی کشت صورت گیرد و درختانی باید کشت شوند که کم مصرف هستند. در حوزه کشاورزی ما احساس میکنیم ضعف وجود دارد. در حال حاضر چغندر کاران ما با کارخانه های مشهد کار می کنند. چغندر در جایی باید کشت شود که آب فراوانی دارد و ما که در حال حاضر با کمبود آب مواجه هستیم قرار نیست که کارخانه های مشهد را تامین کنیم.

این کار باید در حاشیه های رودخانه ها و در جاهایی که مشکل آب ندارند انجام شود. الان در اطراف دریاچه ارومیه به شدت مشکل کم آبی داریم. به همین خاطر من احساس میکنم وزارت کشاورزی در این موضوع ضعیف عمل می کند.

  • کدام یک از طرح های انتقال آب به دریاچه ارومیه قابل انجام است؟ دریاچه وان یا رود ارس یا دریای خزر؟

به نظر من معقولترین اینها دریاچه وان ترکیه است اما به این شرطی که ترکیه موافقت کند؛ چون دریاچه وان از لحاظ حجم آبی مشکلی ندارد و ارتفاعش هم از دریاچه ارومیه بالاتر است و نیازی به پمپاژ آب ندارد. فاصله اش نیز کم است و به سرشاخه های نازلی چای اگر برسد خودش میتواند بدون پمپاژ به دریاچه ارومیه برسد و این سرشاخه ها در خاک ترکیه هستند. به همین خاطر راحتترین و کم هزینه ترین و مطمئن ترین راه است به شرط ترکیه موافقت کند.

خوشبختانه دولت هم برای تامین مالی این پروژه از محل فاینانس قبول کرده و در لیست مذاکرات ایران و ترکیه قرار گرفته است.

  • در مورد فیلترینگ تلگرام نظرتان چیست؟

من خودم شخصا مخالف فیلترینگ هستم و احساس میکنم که ما باید شبکه های پیام رسان داخلی را تقویت کنیم و در واقع آنها را جذاب کنیم و آرام آرام مردم خودشان تمایل پیدا کنند و رقابت کنند.

مثل قضیه پراید و مرسدس بنز نباشد که مردم ما مجبور باشند از پراید استفاده کنند و ما نگذاریم خودروی خارجی وارد کشور شود. ما باید به شرطی اجازه ورود خودروی خارجی را به کشور ندهیم که خودروهای داخلی را بهبود بدهیم.

اگر قرار باشد به زور به مردم بگوییم که باید حتما از پیام رسان داخلی استفاده کنند من این را به نفع پیشرفت کشور نمیبینم.

من از تلگرام استفاده میکنم و هنوز پیام رسان دیگری نصب نکرده ام ولی شنیده ام که پیام رسانهای داخلی سرعتشان کم است یا نصبشان سخت است ولی ما هم خوشمان می آید از پیام رسان داخلی استفاده کنیم منتهی به شرط اینکه رقابت کنند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − 5 =