کد خبر : 39516
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

رفع تنش آبی ۳۷ روستای اهر

رفع تنش آبی ۳۷ روستای اهر
مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از پیشرفت ۹۹ درصدی مجتمع آبرسانی یخفروزان شهرستان اهر خبر داد و گفت: با بهره برداری از طرح یاد شده ۳۷ روستای این شهرستان از آب شرب بهداشتی بهره مند می شوند.

به گزارش نگاه به نقل از ایرنا، محمد خانی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مجتمع شامل ۵۸ باب مخزن با حجم ۱۱ هزار و ۷۰۰ مترمکعب، ۲۰ باب دستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۷ لیتر برثانیه، ۱۱۴ کیلومتر خط انتقال و ۵۸ کیلومتر شبکه توزیع آب است و برای آن ۲۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این مجتمع آبرسانی ۳۷ روستا با ۲ هزار و ۸۸ خانوار شامل هفت هزار و ۲۴ نفر در این روستاها از آب سالم آشامیدنی بهره مند می شوند.

وی افزود: همچنین از محل منابع آبی مجتمع یخفروزان و با اجرای هشت کیلومتر خط انتقال، ۲ باب مخزن ۲۰۰ متر مکعبی و یک باب دستگاه پمپاژ با ظرفیت ۲۰ لیتر بر ثانیه، مشکل کمی و کیفی مجتمع چوبقشلاقی شهرستان اهر که شامل ۳۰ روستا، یک هزار و ۲۱۸ خانوار و چهار هزار و ۱۰۰ نفر رفع خواهد شد.

خانی به طرح آبرسانی به روستاهای محروم و کم برخوردار استان در قالب فاز یک جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: با اتمام فاز نخست این طرح، ۱۷۸ روستا از آب پایدار و با کیفیت مناسب برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: در فاز ۲ جهاد آبرسانی نیز آب پایدار ۲۳۳ روستای تامین می شود و عملیات اجرایی این فاز به زودی آغاز می شود.

وی افزود: برای فاز یک پروژه جهاد آبرسانی ۲۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و در چهار شهرستان خداآفرین، کلیبر، هشترود و ورزقان در حال اجراست که ۸۳ درصد پیشرفت دارد که این میزان پیشرفت از میانگین کشوری بالاتر است.

خانی تصریح کرد: فاز ۲ پروژه جهاد آبرسانی نیز با ۱۳ هزار میلیارد ریال و برای آبرسانی به ۲۳۳ روستا در ۲۱ شهرستان استان طی هفته‌های آینده به مرحله اجرا خواهد رسید.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + هفده =