کد خبر : 11268
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۸:۱۸

محمدحسین فرهنگی و فردین فرمند منظم‌ترین نمایندگان آذربایجان‌شرقی

محمدحسین فرهنگی و فردین فرمند منظم‌ترین نمایندگان آذربایجان‌شرقی

صبح امروز لیستی از منظم‌ترین نمایندگان مجلس و بیشترین مشارکت کنندگان رای‌گیری‌ها منتشر شد که تنها نام دو تن از وکلای آذربایجان‌شرقی در آن دیده می‌شود. دیروز هیئت رئیسه مجلس گزارشی را منتشر کرد که طی آن اسامی منظم‌ترین نمایندگان از نظر شرکت در جلسات علنی و کمیسیون‌ها و نمایندگانی که بیشترین مشارکت در رای‌گیری‌ها را

صبح امروز لیستی از منظم‌ترین نمایندگان مجلس و بیشترین مشارکت کنندگان رای‌گیری‌ها منتشر شد که تنها نام دو تن از وکلای آذربایجان‌شرقی در آن دیده می‌شود.

دیروز هیئت رئیسه مجلس گزارشی را منتشر کرد که طی آن اسامی منظم‌ترین نمایندگان از نظر شرکت در جلسات علنی و کمیسیون‌ها و نمایندگانی که بیشترین مشارکت در رای‌گیری‌ها را داشته‌اند منتشر شد.

در بین ۱۹ نماینده آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی نام محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و فردین فرمند نماینده میانه به عنوان منظم‌ترین نمایندگان از نظر حضور در جلسات علنی مجلس و کمیسیون‌ها آمده است. نکته جالب اینجاست که تنها نام ده نفر از میان ۲۹۰ نماینده مجلس به عنوان منظم‌ترین نمایندگان آورده شده است.

در لیست دیگری که هیئت رئیسه منتشر شده و نمایندگانی که بیشترین مشارکت را در رای‌گیری جلسات علنی مجلس داشته‌اند بازهم نام فردین فرمند و محمدحسین فرهنگی از آذربایجان‌شرقی به چشم می‌خورد و خبری از دیگر نمایندگان استان نیست.

موضوع جالب دیگر این است که اسامی موجود در این دولیست تقریبا یکسان می‌باشد و به جز دو تغییر در یکی از لیست‌ها همه نمایندگانی که منظم‌ترین حضور را در جلسات داشته‌اند، بیشترین مشارکت را در رای‌گیری‌ها انجام داده‌اند.

اگرچه بر اساس این دو گزارش نمی‌توان عملکرد نمایندگان را مورد بررسی قرار داد اما شاید همین دو گزارش کوتاه نشان دهد که نمایندگان ملت تا چه اندازه برای مسئولیتی که در مجلس بر دوششان گذاشته شده زمان گذاشته و احساس مسئولیت می‌کنند.

طرح شفافیت آرای نمایندگان نیز می‌تواند به مانند این دو گزارش کمک کند تا مردم از نظر و عملکرد نمایندگانی که به مجلس فرستاده‌اند آگاه شوند و ببینند که آیا وکلای ملت بعد از تکیه زدن بر صندلی نمایندگی در مواقع حساس پشت به رای ملت کرده و به جناح‌های سیاسی تکیه می‌زنند یا خیر.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 17 =