کد خبر : 38861
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹

مدیرعامل منطقه آزاد ارس:

سوم شهریور به نام روز ارس ثبت شود

سوم شهریور به نام روز ارس ثبت شود
مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: ثبت حماسه سوم شهریور در سال ۱۳۲۰ به عنوان روز ارس خواسته مردم این خطه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است زیرا مفاهیم زیادی پشت این خواسته است که می‌تواند منجر به گسترش فرهنگ شهادت و ایثار و مقاومت شود.

به گزارش نگاه، مجید کیانی، مدیرعامل منطقه آزاد ارس امروز در اختتامیه دومین دوسالانه قصه‌گویی نهال امید به میزبانی منطقه آزاد ارس اظهار کرد: منطقه آزاد ارس یکی از هفت منطقه قدیم آزاد ایران است و سبد توسعه این منطقه یک سبد بزرگ می‌باشد.

وی با اشاره بر ظرفیت منطقه آزاد ارس در صنعت، کشاورزی، اقتصادی، گردشگری گفت: منطقه آزاد ارس در صنعت رتبه اول، در بخش کشاورزی نیز رتبه برتر را داراست و به عبارتی قطب گلخانه‌های کشور است؛ منطقه آزاد ارس در حوزه تجارت نیز به علت قرارگیری در جاده ابریشم ظرفیت بزرگ تجاری دارد و در واقع سابقه جلفا به تجارت است.

کیانی افزود: جشن ژئوپارک ارس دیروز برگزار شد و به شکرانه پروردگار ژئوپارک ارس ملحق به ژئوپارک جهان شد.

وی با بیان اینکه در حوزه احداث و نوسازی مساجد، مدارس، کتابخانه‌های و سایر بخش‌های فرهنگی کارهای خوبی در منطقه آزاد ارس انجام گرفته است و بودجه خوبی نیز تخصیص یافته است، گفت: الحاق ژئوپارک ارس به جهان آثار مختلفی در بر می‌تواند داشته باشد که یکی از این آثارها، موضوع فرهنگی است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس ادامه داد: انتظار می‌رود تا تمام دستگاه‌های دولتی و نظارتی همراهی کنند زیرا دومین ژئوپارک کشور منطقه آزاد ارس است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت حماسه سوم شهریور در سال ۱۳۲۰ به عنوان روز ارس خواسته مردم این خطه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است زیرا مفاهیم زیادی پشت این خواسته است که می‌تواند منجر به گسترش فرهنگ شهادت و ایثار و مقاومت شود.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =