کد خبر : 39001
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷

طراحی ایستگاه‌های متروی تبریز بر اساس فولکلور و معماری آذربایجان

طراحی ایستگاه‌های متروی تبریز بر اساس فولکلور و معماری آذربایجان
مديرعامل سازمان حمل و نقل ريلی شهرداری تبريز گفت: در طراحی فضای داخلی ایستگاه‌های مترو از فولکلور آذربایجان و معماری خاص شهر تبریز الهام گرفته می‌شود.

به گزارش نگاه؛ تور رسانه‌ای بازدید خبرنگاران از روند احداث ایستگاه‌های خط دو مترو تبریز در قالب طرح «راویان پیشرفت» به همت سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

در حاشیه این بازدید یعقوب وحیدکیا، مديرعامل سازمان حمل و نقل ريلی شهرداری تبريز با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت خط دو مترو تبریز عنوان کرد: حفاری خط دو از دو جهت شرق و غرب شروع شده و در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال حفاری تونل ها به پایان برسد.

وی اضافه کرد: برای خط دو مترو تبریز در حال حاضر به ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا عملیات سویل، زیرسازی، روسازی، ریل گذاری، احداث ایستگاه ها و ناوگان ریلی آن تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به فاینانس خط دو قطار شهری توضیح داد: البته اعتبار پروژه های قطارشهری تبریز از طریق منابع غیر نقدی شهرداری نیز تامین می‌شود و نامه نهایی فاینانس خط دو مترو از محل اعتبارات دولتی به همت مدیران شهری، نمایندگان مجلس و استاندار آذربایجان‌شرقی در حال پیگیری است و هیاتی از چین به تبریز آمده که امیدواریم ۴۲۰ میلیون دلار از طریق این فاینانس برای خط دو جذب شود.

وی از تکمیل ۵ ایستگاه این خط تا دو سال آینده خبر داد و افزود: در حال حاضر خط ۲ قطارشهری تبریز دارای ۲۴ تا ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی است اما بر اساس مطالعات صورت گرفته، ایستگاه های یک تا هشت خط ۲ از جمله قراملک، خانه سازی، شهرک امام، آخونی، قره آغاج، درب گجیل، سه راه محققی و استانداری یا حداقل ۵ مورد از این ایستگاه ها تا دو سال آینده تکمیل شده و به بهرده برداری می‌رسد.

وحیدکیا با بیان این‌ که آینده‌ حمل و نقل عمومی در شهر تبریز را روشن می‌بینیم، خاطرنشان کرد: ۴ خط در برنامه مترو تبریز و علاوه بر آن یک خط برون شهری برای شهر سهند در سال های آتی در صورت تامین بودجه برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با بیان اینکه بودجه سال جاری شهرداری تبریز ۲۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: به لحاظ اهمیت پروژه قطارشهری تبریز یک پنجم این بودجه معادل چهار هزار میلیارد تومان برای قطارشهری اختصاص یافته و بودجه عمرانی سازمان قطارشهری تبریز نیز سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که از این میزان اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای خط۲ قطارشهری هزینه می شود.

وی با بیان اینکه در ایستگاه های خطوط قطارشهری تبریز فضای مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم شده است، گفت: این سازمان برای سرمایه گذاری بخش خصوصی استقبال می کند، بخش خصوصی می تواند در فضاهای ایستگاه های قطارشهری نسبت به ایجاد واحدهای خدماتی، تجاری و مسکونی با این سازمان مشارکت کند، این سازمان نیز در این راستا همایشی برای شناسایی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری را به سرمایه گذاران معرفی می کند.

وحیدکیا به طراحی ایستگاه ها پرداخت و گفت: در خصوص طراحی سه ایستگاه خط یک مترو بازنگری شده و قرار است در طراحی فضای داخلی ایستگاه‌های مترو در تمامی خطوط از فولکلور آذربایجان و معماری خاص شهر تبریز الهام گرفته شود.

وی درباره میزان مسافرپذیری روزانه متروی تبریز بیان کرد: میزان مسافری که روزانه توسط قطار شهری تبریز جابجا می شود ۲۵ هزار نفر است و روزانه شاهدیم که این تعداد افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر این که تمام تلاشمان را می‌کنیم تا پروژه را سر زمان اعلام شده به شهروندان تحویل دهیم، گفت: زمانبندی هایی که اعلام کرده ایم تاکنون بدون تاخیر و راس زمان مقرر تمام شده است تاکنون تنها در یک ایستگاه این مشکل را داشتیم که با دو هفته تاخیر به موعد مقرر رسیدیم.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − دوازده =