کد خبر : 13559
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۹:۲۸

لیکنز: می‌دانم که تراکتورسازی یک باشگاه جاه‌طلب است/ رؤیای قهرمانی ما می‌تواند به واقعیت تبدیل شود

لیکنز: می‌دانم که تراکتورسازی یک باشگاه جاه‌طلب است/ رؤیای قهرمانی ما می‌تواند به واقعیت تبدیل شود

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، این تیم را معروف، مشهور و پرطرفدار دانست. به گزارش آوای سهند، جرج لیکنز در نشست خبری قبل از بازی تیمش مقابل نفت مسجدسلیمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اول از هر چیز به شما به زبان ترکی تبریک می‌گویم. از آقای آذرنیا هم

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، این تیم را معروف، مشهور و پرطرفدار دانست.

به گزارش آوای سهند، جرج لیکنز در نشست خبری قبل از بازی تیمش مقابل نفت مسجدسلیمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اول از هر چیز به شما به زبان ترکی تبریک می‌گویم. از آقای آذرنیا هم تشکر می‌کنم. به شما خوش‌آمد می‌گویم و خوشحالم که در نشست خبری با شما حاضر هستم. در فرودگاه استقبال خوبی از من شد و خیلی خوشحالم که اینجا هستم. می‌دانم که باشگاه تراکتورسازی یک باشگاه مشهور و پرطرفدار است. ما در کنار حمایت هواداران به حمایت شما اصحاب رسانه هم نیاز داریم. قبل از هر چیزی باید بگویم زمانی که وارد تبریز شدم احساس کردم که به خانه خودم آمدم. دوست دارم وقتی اینجا هستم به عنوان سفیر کشورم فعالیت داشته باشم.

وی ادامه داد: من در تیم‌های ملی مختلفی کار کردم و ممکن است انتقاداتی در این رابطه در کارم وجود داشته باشد که آنها را قبول دارم. همیشه سعی کردم ارتباط خوبی با اصحاب رسانه برقرار کنم. تلاش ما این است تا در آینده یک باشگاه عالی و فوق‌العاده بسازیم. واقعیت این است که ما در جایگاه چهارم حضور داریم و ۵ امتیاز از تیم صدر جدول فاصله داریم، همچنین گل‌های زیادی دریافت کرده‌ایم. باید بگویم حمایت و میزبانی مردم تبریز از بنده فوق‌العاده بوده و واقعا از این موضوع لذت بردم. من در تیم ترابوزان اسپور ترکیه هم کار کردم که در این تیم نیز استقبال خوبی از من شد اما در تبریز نسبت به آنجا دو برابر بود.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی با بیان اینکه فوتبال برای مردم تبریز مثل زندگی است، گفت: ما در این هفته در استادیوم اصلی‌مان تمرین کردیم و من دیدم که چه استادیوم بزرگی داریم. امیدوارم هواداران روز چهارشنبه استادیوم را پر کرده و از تیمشان حمایت کنند. از وقتی که به تبریز آمدم همه چیز برایم جالب بوده و علاقه زیادی دارم تا این کشور و شهر را بشناسم و اینجا هستم تا از تجربه خودم برای بالابردن سطح تراکتور استفاده کنم. می‌دانم که تراکتورسازی یک باشگاه جاه‌طلب است. ما در حال حاضر ۵ بازیکن جدید داریم که ساسان انصاری از بازی فردا محروم است. البته باید بگویم هیچ موقع بازیکنانی که از قبل در تیم حضور داشتند را فراموش نمی‌کنم. خلی خوشحالم که سه بازیکن ملی‌پوش هم به تیم اضافه شدند و وقتی می‌بینم این بازیکنان برای بازی فردا انگیزه بالایی دارند، احساس خرسندی زیادی به من دست می‌دهد.

وی در خصوص بازی فردا عنوان کرد: ما با تیم نفت مسجدسلیمان بازی داریم که با همکاری کادر فنی آنالیز خوبی روی این تیم انجام داده‌ایم. شاید همه بگویند که آنالیز و تمرینات مهم است ولی من سعی می‌کنم حرفه‌ای برخورد کنم و به مسائل بیرون از زمین نیز اهمیت زیادی می‌دهم. ما تا انتهای فصل برنامه‌ریزی کرده‌ایم و برای سال‌های بعد هم برنامه داریم بخصوص برای اینکه چگونه تراکتورسازی را به بهترین تیم تبدیل کنیم. من در بازی‌های جام ملت‌های آسیا طرفدار ایران بودم و با سابقه‌ای که از کار در تیم‌های ملی مختلف دارم، دوست دارم که رابطه باشگاه تراکتورسازی و تیم ملی خیلی خوب باشد.

لیکنز در خصوص شرایط تیمش خاطرنشان کرد: در سه هفته گذشته تمرینات خوبی انجام دادیم. اردوی کیش هم به خوبی سپری شد، این شهر هوای خوبی داشت و تمرینات خوبی در این اردو پشت سر گذاشتیم. اگر بگویم این تمرینات کافی است درست نیست چراکه معتقدم باید بیشتر و سخت کار کنیم. شاید الان از وضعیت فعلی راضی نباشم اما کارهایی که انجام می‌دهیم فکر می‌کنم برای آینده تیم عالی است و در ادامه باید کارهای بهتری انجام بدهیم.

وی تأکید کرد: بازی فردا اولین امتحان ماست مثل دانش‌آموزی که درس‌های خود را خوانده و آماده نخستین آزمون می‌شود. باید ببینیم بازی که انجام می‌دهیم در چه سطحی خواهد بود. در تیم ما بازیکنان با هم ارتباط خوبی دارند و من هم ارتباط خوبی با بازیکنانم دارم، با کوین به زبان فرانسوی و با اشکان به زبان آلمانی صحبت می‌کنم و در کل از این نظر شرایط خوبی برقرار است. ما محمدرضا اخباری را هم در درون دروازه خریدیم و با انگیزه‌ای که در این بازیکن دیدم واقعا از جذب او خیلی خوشحالم. خیلی دوست دارم که در هر پست دو بازیکن خوب داشته باشم تا آنها باهم رقابت کنند. من فقط ۱۱ بازیکن ندارم بلکه ۲۲ بازیکن در لیست تیمم حضور دارند که دوست دارم همه آنها روی فرم باشند و بازی کنند. همچنین خیلی خوشحالم که در تیمم بازیکنانی داریم که قدرت رهبری بالایی دارند. با این شرایط، فردا دنبال این هستیم تا نتیجه خوبی رقم بزنیم.

 

سرمربی بلژیکی تراکتورسازی متذکر شد: همانطور که می‌دانید ما یک کمپ اختصاصی داریم و در کنار آن به دنبال ایجاد سالن بدنسازی و هتل اختصاصی هستیم تا به سطح حرفه‌ای برسیم. باشگاه در این قضایا به ما کمک می‌کند. به بازیکنانم گفتم در باشگاهی بازی می‌کنید که هواداران انتظار زیادی از آنها دارند و به همین دلیل وظیفه‌شان سنگین است. ما دوست داریم هر بازی را با برد پشت سر بگذاریم و سیستم‌مان این است که دوست داریم ببریم. در واقع این سیستم نیست که باعث پیروزی تیم می‌شود بلکه بازیکنان هستند که پیروزی را رقم می‌زنند و ما این چالش را در بازیکنان ایجاد می‌کنیم. کوین کنستانت در شش ماه گذشته بازی نکرده و می‌خواهیم او را به سطحی برسانیم که آرام آرام در زمین از وجودش استفاده کنیم. تمرینات خوبی با او انجام دادیم و تلاش می‌کنیم او را به شرایط ایده‌آل برسانیم. ساسان انصاری فردا محروم است و بازی نخواهد کرد، ولی اکبر ایمانی به جمع ما اضافه شده و ممکن است از او در این بازی استفاده کنیم.

این مربی همچنین اذعان داشت: من می‌دانم تیم خوبی داریم و شاید اشتباهاتی داشته باشیم، اما سعی می‌‌کنیم به مدارج بالاتر برسیم. من یک ماه است اینجا حضور دارم و از اینکه حضور مردم را می‌بینم، لذت می‌برم. احساس می‌‌کنم شما نیز این حس را به تراکتورسازی داشته باشید. من به حمایت شما برای ادامه کار نیاز دارم. من نیز می‌توانم به شما کمک کنم.

وی در مورد اینکه چه شناختی از حریفان تراکتورسازی پیدا کرده است، تصریح کرد: ما گروه خوب آنالیز و کادر فنی داریم. امیرحسین پیروانی و پاتریک اطلاعات کاملی در رابطه با تیم‌ها دارند. اگر اطلاعات بیشتری داشته باشید، می‌تواند در کارتان تأثیر بگذارد. وقتی من به اینجا آمدم، بازیکنان ملی‌پوش حضور نداشتند، اما بازی‌های آنها را دیدم. مسعود شجاعی مصدومیت کوچکی دارد و باید دید شرایطش برای بازی فردا چه خواهد بود.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: وقتی پیشنهاد تراکتورسازی را دریافت کردم، دوست داشتم مالک باشگاه را دیده و با شخصیت او آشنا شوم. ما باید سعی کنیم امروز شناخت‌مان از بازیکنان بیشتر شود تا عملکرد بهتری داشته باشیم. یادمان نرود مالک باشگاه این تیم را خریده است و سعی می‌کند به خواسته هواداران برسد. ما باید آنچه را که پیش رو داریم، ببینیم. قطعاً نقاط ضعفی وجود دارد. مهم نیست با چه سیستمی بازی کنیم، مهم درک بازیکنان از سیستمی است که با آن بازی می‌کنیم. با تمام وجود و از تجربه‌ای که از قبل داشتم، به اینجا آمدم. الجزایر، تونس، بلژیک و خیلی جاها کار کرده‌ام. هر جا که بودم، به خصوص اینجا استقبال از من خوب بوده است. چیزی که صادقانه باید بگویم این است که خیلی کار داریم که باید انجام دهیم.

لیکنر در رابطه با برنامه‌هایش برای تراکتورسازی و تیم‌های پایه این باشگاه نیز اظهار داشت: ما هر چهار روز یک بار بازی داریم و باید به بازیکنان ملی‌پوش کمک کنیم تا با تیم هماهنگ شوند. در مورد آینده نمی‌توان خیلی صحبت کرد و دید شرایط چگونه است. شجاعی با مصدومیت جزئی روبه‌رو شده و باید شرایط او را بررسی کرد، چون دو بازی اول‌مان در نیم‌فصل دوم نزدیک است، خیلی نمی‌توان کاری کرد.

«دوست دارم از بازیکنان جوانم استفاده کنم.»، وی با بیان این جمله ادامه داد: هدف اصلی‌مان این است که تیم اصلی را تقویت کرده و سپس بازیکنان جوان را از پایه به بزرگسالان بیاوریم. این امر مستلزم آن است که برنامه‌ریزی کنیم تا بازیکنان پایه تجربه حضور در تیم بزرگسالان را پیدا کنند. قطعاً در پایان فصل مشخص می‌شود به چه بازیکنانی نیاز داریم. شاید همه بگویند تراکتورسازی در خط دفاعی ضعیف است، اما ما باید برای همه خطوط برنامه‌ریزی کنیم. دوست دارم بازیکنی که به اینجا می‌آید، تلاش زیادی کند. در مورد بازیکنان خارجی نیز این موضوع وجود دارد و دوست دارم تلاش‌شان بیشتر از سایر بازیکنان باشد. بازیکنان جوان هم باید سطح توانایی‌های خود را بالا ببرند. ما برخی مواقع به آنها کمک کرده و برخی مواقع نیز به آنها سخت می‌گیریم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی خاطرنشان کرد: با بازیکنی چون لوکاکو (بازیکن منچستریونایتد) در سن ۱۸ سالگی کار کردم و امروز می‌بینید در چه سطحی حضور دارد. وقتی آنها به بازیکنان بزرگی تبدیل شدند، خیلی خوشحال می‌شوم که توانستم پنج درصد روی آنها تأثیرگذار باشم. من بازیکنی که تفکر حرفه‌ای داشته و سخت تلاش کند را، دوست دارم و از بازیکن تنبل خوشم نمی‌آید.

لیکنر در واکنش به اظهارنظر خبرنگاری مبنی بر اینکه خیلی از مربیان قبلی برف تبریز را ندیدند، اما شما زمان بارش برف به تبریز آمدید، گفت: دوست دارم تمام بازی‌ها را ببرم که شاید غیرممکن باشد، اما امیدوارم این اتفاق بیفتد. الان زمستان است و خورشید می‌تابد و من نمی‌ترسم! قبل از اینکه به ایران بیایم، برخی‌ها گفتند چرا به ایران رفتی؟ دوستان فرانسوی‌ام در ایران به من گفتند، اینجا خوب است. من آدم ماجراجویی هستم و خوشحالم که به اینجا آمده‌ام و چالش جدیدی را شروع کرده‌ام، اما قبل از هر چیزی باید بیشتر تلاش کرده و تنها تجربه من کافی نیست. این را باور دارم که شما رؤیای بزرگی برای تیم‌تان دارید. می‌توانم بگویم که قهرمان می‌شویم، اما باید به جای آن به برنامه‌ریزی فکر کرد. این رویای قهرمانی نه تنها فردا، بلکه در آینده می‌تواند به حقیقت تبدیل شود.

خبرنگاری به لیکنز گفت که شما بیشتر شبیه یکی از هنرمندان تبریزی هستید که سرمربی تراکتورسازی گفت: جدی؟! من بیشتر شبیه جورج کلونی هستم!

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج − سه =