کد خبر : 12113
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۲۹

لزوم توسعه شرکت‎های حسابرسی و ممیزی به صورت مستقل در استان‎ها

لزوم توسعه شرکت‎های حسابرسی و ممیزی به صورت مستقل در استان‎ها

 نایب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس گفت: لازم است شرکت‎های حسابرسی و ممیزی به صورت مستقل در استان‎ها هم توسعه یابند؛ چرا که تعداد این شرکت‎ها بسیار کم است. به گزارش آوای سهند به نقل از فارس، معصومه آقاپورعلیشاهی امشب در دیدار اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: تقاضا

 نایب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس گفت: لازم است شرکت‎های حسابرسی و ممیزی به صورت مستقل در استان‎ها هم توسعه یابند؛ چرا که تعداد این شرکت‎ها بسیار کم است.

به گزارش آوای سهند به نقل از فارس، معصومه آقاپورعلیشاهی امشب در دیدار اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: تقاضا داریم اختیار ماده ۱۶۷ که مربوط به تقسیط ۳۶ ماهه است به استان تفویض شود که ما در مجلس تلاش می‎کنیم این مدت را به ۶۰ ماه تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه لازم است شرکت‎های حسابرسی و ممیزی به صورت مستقل در استان‎ها هم توسعه یابند؛ چرا که تعداد این شرکت‎ها بسیار کم است، افزود: ما می‎خواهیم آذربایجان‎شرقی پایلوت تشکیل شرکت‎های مشاوران مالیاتی حقوقی قرار گیرد.

نماینده شبستر در مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: ما در شرایط جنک اقتصادی قرار داریم و باید شرایط را تسهیل کرده و دست از خود تحریمی برداریم.

آقاپور بر لزوم ارتقاء ادارات مالیاتی شهرستان‎ها تاکید و اضافه کرد: در مورد سرممیزها هم گرفتاری‎های زیادی وجود دارد چرا که تعداد پرونده‎ها زیاد و سرممیزی‎ها کم است و ساماندهی سازمان‎های مالیاتی بسیار ضروری به نظر می‎رسد.

وی در بخش دیگری از صحبت‎های خود یادآور شد: شهرک سرمایه‎گذاری خارجی ۱۰ سال پیش از دولت منفک شده و شارژی که دریافت کرده هزینه شهرک می‎شود؛ این در حالی است که دوباره برای این شارژ مالیات تعیین می‎شود.

آقاپور همچنین بر لزوم ترخیص سریع واگن‎های متروی تبریز از بندر شهید رجایی تاکید کرد.

نایب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در ارتباط با پیمان‌سپاری لازم است مبلغ ۳۵ درصد کاهش یابد، بیان کرد: تقاضا داریم اختیار کالاهای امانی واحدهای تولیدی برای شرکت در نمایشگاه‎های کشورهای همسایه به گمرک استان‎ها تفویض شوند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 2 =