کد خبر : 12791
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۸:۴۲

لزوم تشکیل دفتر مطالعات منطقه‎ای معادن در آذربایجان‌شرقی

لزوم تشکیل دفتر مطالعات منطقه‎ای معادن در آذربایجان‌شرقی

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو بر لزوم تشکیل دفتر مطالعات منطقه‎ای معادن در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد. به گزارش آوای سهند، جلسه دیدار فعالان اقتصادی و تجاری آذربایجان شرقی با “رضا رحمانی” وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) ، امروز ۱۷ آذر ۹۷ در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد. “محمدحسین فرهنگی”  نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو بر لزوم تشکیل دفتر مطالعات منطقهای معادن در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد.

به گزارش آوای سهند، جلسه دیدار فعالان اقتصادی و تجاری آذربایجان شرقی با “رضا رحمانی” وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) ، امروز ۱۷ آذر ۹۷ در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

“محمدحسین فرهنگی”  نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در این دیدار با اشاره به اینکه انتظار مردم از دولت و نمایندگان مجلس تغییر شرایط صنعت و معدن کشور است، ادامه داد: آذربایجان شرقی در بخش ذخایر معادت رتبه نخست و در بخش اکتشافات رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است، لذا در راستای تقویت ظرفیت های موجود باید آثاری چون نقدینگی در استان تقویت شود تا سکوی پرتاب استان به افق‌های جدید باشد.

فرهنگی با اشاره به ماده ۴۳ قانون برنامه، مبنی بر اینکه در مناطق و استان های غنی از ذخایر معدنی باید نقدینگی، گردش مالی و حوزه مالیاتی عملیاتی شود؛ از عدم انجام این قانون تا کنون خبر داد.

وی در ادامه بر لزوم تشکیل دفتر مطالعات منطقهای معادن در استان تاکید کرد و گفت: این امر در جهت توسعه اکتشاف و کمک به جنبههای مطالعاتی صنایع پایین‌دستی و امکان راهاندازی آنها مفید است.

فرهنگی یکی از مشکلات استان را نبود نقدینگی عنوان و بر لزوم جذب منابع از صندوق توسعه ملی، استفاده از منابع موجود و حل مشکلات واحدهایی که مشکلات نقدینگی دارند تاکید کرد.

وی با بیان اینکه قطب خودروسازی استان راه اندازی شود، هماهنگی و تسریع این امر را ضروری دانست و گفت: در این جهت باید کنسرسیومی با ارکان روشن تشکیل شود.

حسن زاده: اختیار مسئولان استانی افزایش یابد

گزارش آوای سهند می افزاید، “صمد حسنزاده” رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه برنامه های مدیریتی  “رضا رحمانی” در راستای توسعه صنعت کشور موثر و کارساز خواهد بود، ادامه داد: با توجه به اینکه آقای رحمانی مجتهد جامع الشرایط مشکلات صنایع کشور است بنابراین افقی روشن را برای صنایع کشور می توان پیش بینی کرد.

حسنزاده در ادامه به برخی از مشکلات حوزه صنعت استان، اشاره کرد و گفت: نرخ پایه تعرفههای گمرکی سال های قبل بر اساس دلار ۲۵۰۰ یا ۳۰۰۰ تومان مطرح شده و اکنون با توجه به نوسانات ارزی کشور بیشتر صادرکنندگان برای پیمان‌سپاری مشکلات بزرگی دارند که بر این اساس شاهد بی‌نظمی در بخش صادرات هستیم که با افزایش ۳ برابری قیمت ارز بازگشت ارز صادرکنندگان به کشوربا مشکل مواجه شده است.

وی در ادامه بر لزوم تفویض اختیار مسائل مربوط به استانها به مسوولان استانی تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز تاکید کرد: حدود ۱۷ میلیارد دلار برای تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی در نظر گرفته شده، با این اوصاف انصاف نیست اصناف و تولیدکنندگان قیمتها را با تفکر دلار ۱۸ هزار تومانی محاسبه و مشکلات مردم را مضاعف کنند.

وی با بیان اینکه براساس لایحه رفع موانع تولید اگر چنان چهدر تحولات اقتصادی قوانینی تغییر یافت، با نمایندگان بخش خصوصی مشورت شود، ادامه داد: به امروز این مسئله به هیچ وجه تحقق نیفتاده و همواره نگرانی‌هایی در تصویب برخی از مصوبات وجود دارد.

حسن زاده در پایان سخنان خود با بیان اینکه بخشنامههای خلق‌الساعه مشکلات بزرگی در قراردادهای شرکت‌های تولیدی و بنگاههای اقتصادی ایجاد کرده است بر عدم صلاحیت این موضوع در اقتصاد کشور تاکید کرد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × دو =