کد خبر : 1180
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۷:۳۸

قرار است تبریز شهر نمونه گردشگری باشد نه پایتخت گردشگری/ حقوق اعضاء شورا را یک ماه ندهید اما حقوق کارگران را به موقع پرداخت کنید

قرار است تبریز شهر نمونه گردشگری باشد نه پایتخت گردشگری/ حقوق اعضاء شورا را یک ماه ندهید اما حقوق کارگران را به موقع پرداخت کنید

اسوتچی با حضور در برنامه سحرلر ضمن تبیین جوانب تبریز ۲۰۱۸ عملکرد شهرداری و شورای شهر را به باد انتقاد گرفت. محمد حسن اسوتچی در برنامه سحرلر شرایط تبریز در سال ۲۰۱۶ را مقدمه بحث خود قرار داد و گفت: من می‌‌خواهم بحث را از تبریز ۲۰۱۶ شروع کنم و بدون تعارف حرف بزنم چون

اسوتچی با حضور در برنامه سحرلر ضمن تبیین جوانب تبریز ۲۰۱۸ عملکرد شهرداری و شورای شهر را به باد انتقاد گرفت.

محمد حسن اسوتچی در برنامه سحرلر شرایط تبریز در سال ۲۰۱۶ را مقدمه بحث خود قرار داد و گفت: من می‌‌خواهم بحث را از تبریز ۲۰۱۶ شروع کنم و بدون تعارف حرف بزنم چون رویه تعارفی در شورای سوم به شورای چهارم نیز سرایت کرد و اتفاقات و وضعیتی را که شاهد هستیم، رقم زد.

وی با تاکید بر اینکه باید از عمر کوتاه شورا باید به صورت مفید استفاده کنیم، افزود: در رابطه با ۲۰۱۸ باید وظایف ذاتی شورا و شهرداری را مورد بررسی قرار دهیم و پس ارزیابی عملکردمان در رابطه با ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ تصمیم بگیریم و ببینیم چگونه از میهمانان استقبال خواهیم کرد.

عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: ۲۰۱۸ فرصتی است برای شهر تبریز اما قرار است به عنوان شهر نمونه گردشگری انتخاب شود نه پایتخت گردشگری!

وی بیان داشت: ما می‌‌خواهیم در تبریز ۲۰۱۸ جذب گردشگر اتفاق بیافتد و با این ابزارها و بسترها امکاناتی برای شهرمان فراهم.

اسوتچی تاکید کرد: با این حال ما باید توجه کنیم که از امکانات فعلی که در دست داریم تا چه اندازه می‌توانیم استفاده بکنیم یا از آنها چگونه بهره می گیریم.

وی با انتقاد از دیرکرد پرداخت حقوق کارکنان شهرداری، اظهار کرد: یک تشکیلات به وسیله‌‌ی اعضا و کارکنان خود می‌‌تواند به پیشرفت برسد و اهداف خود را محقق کند اما وقتی هرماه مساله‌‌ی دیرکرد حقوق‌‌ها در بخشی از سیستم شهرداری تکرار می‌‌شود، آیا می‌‌توان به مطلوب دست یافت؟

عضو شورای شهر تبریز یادآور شد: البته این مساله به شورا نیز مربوط می شود و اولین اشکال از شوراست؛ شورا برای شهر پیشکش! ای کاش ما می توانستیم شورای شهرداری باشیم و سیستم آن را به درستی تنظیم کنیم اما باید بگویم همه‌‌ی این اشکالات ریشه در عملکرد شورا دارد.

وی عنوان کرد: اگر حقوق‌‌ها دیر پرداخت می شود و اگر پروژه‌‌ها در فلان شرایط پیش می‌روند، در اثر عدم نظارت شورای شهر است.

اسوتچی اذعان داشت: ضعف نظارت شورا از دوره سوم شروع شد اما در دوره چهارم به نقطه‌ای رسید که می‌توانم بگویم صد درصد نظارتی از طرف شورا بر شهرداری صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: به نظر من این رویکرد که بخواهیم بهترین هر چیز را برای دیگران کنار بگذاریم، شیوه‌ای منطقی و منطبق بر آموزه های دینی ما نیست و ما اگر دوست داریم در برابر میهمانان ۲۰۱۸ ایثارگر باشیم، به جای دیر پرداخت کردن حقوق کارگر، اعضای شورا یک ماه حق الجلسه و امتیازات خود را دریافت نکنند چرا که اگر در خانه‌ای امکانات پذیرایی  از میهمان نباشد، پدر هست که باید از غذای خود چشم بپوشد نه اینکه فرزندانش را به خاطر میهمان، از غذا خوردن محروم کند.

عضو شورای شهر ابراز داشت: بهتر است بدانید برای احداث مرکز همایش های بین المللی در سال ۹۴ ، ۳۰۰ درصد بیشتر از بودجه پیش بینی شده هزینه شده و در سال ۹۵ نیز شش میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده بود که تا یک ماه قبل بیش از پنج میلیون را خرج کردند و علاوه بر آن جهت افتتاح در دهه فجر، سه و نیم میلیارد تومان نیز به صورت علی الحساب هزینه کرده اند که این خلاف قانون است.

وی در پایان تاکید کرد: اینها در شرایطی اتفاق می‌افتد که شهرداری ۱۲۰ ملیارد تومان به اشخاص حقیقی بدهکار است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × سه =