کد خبر : 4711
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۷:۲۸

قرارداد ایران و توتال آغازی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید است

قرارداد ایران و توتال آغازی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد ایران و توتال آغازی برای سرمایه گذاری های جدید بوده که اگر کمک شود که این روند بر اساس قانون و در نظر گرفتن دغدغه ها پیش برود، بستری برای حضور مابقی سرمایه گذاران در ایران می شود. به گزارش نگاه مسعود پزشکیان  با اشاره

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد ایران و توتال آغازی برای سرمایه گذاری های جدید بوده که اگر کمک شود که این روند بر اساس قانون و در نظر گرفتن دغدغه ها پیش برود، بستری برای حضور مابقی سرمایه گذاران در ایران می شود.

ترس تحریم‌ها در شرکت‌ها و بانک‌های خارجی ریخت/ قرارداد ایران و توتال آغازی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید است

به گزارش نگاه مسعود پزشکیان  با اشاره به قرارداد ٤.٨ میلیارد دلاری ایران و توتال، گفت:اگر بتوان سرمایه گذاران خارجی را در چارچوب قانون درپروژه های بزرگ سهیم و یک ارتباط منطقی بین آنها ایجاد کرد از چند بعد مختلف به نفع مردم و کشور است.

وی افزود:نخستین بعد این بوده که متخصصان، جوانان و شرکت های داخلی به تکنولوژی های برتر دست پیدا کرده و نسبت به علم روز آگاهی پیدا می کنند چرا که تکنولوژی های کشور در عرصه نفت الان بسیار قدیمی است و همین مقدار نفتی که اکنون با این میزان فعالیت و دستگاه ها از چاه ها استحصال می شود، این شرکت های با تکنولوژی بالا می توانند دوبرابر بیش از این استخراج کنند.

ترس تحریم ها در شرکت ها و بانک های خارجی ریخت
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:اگر ۵۰درصد سهم به شرکت های خارجی داده شود، ٥٠ درصد بیشتر نصیب ایرانی ها می شود، که از نظر اقتصادی نیز به نفع ایران است.

وی با بیان اینکه قرارداد با توتال و سایر شرکت های خارجی از بعد امنیتی ترسی که بسیاری از بانک های خصوصی خارجی برای فعالیت با ایران داشته را از بین می برد، یادآور شد: با حضور یک یا دو شرکت بزرگ پس از تحریم ها مابقی بخش های اقتصادی خارجی بسیار راحت وارد ایران شده و در بخش های مختلف سرمایه گذاری می کنند.

قراداد ایران و توتال بستری برای حضور و سرمایه گذاری سایر شرکت های خارجی
پزشکیان، افزود: این سرمایه گذاری برای کشور ایجاد اشتغال کرده و بازار خارجی به روی ایران باز می شود و این شرکت ها یک سری بازارهای خارجی دارند که می توانند کالاها و اجناس ایرانی را صادر کرده و به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر آمریکا و اسرائیل به این سادگی نمی تواند ایران را تحریم کند، ادامه داد:با ورود شرکت های خارجی به ایران دیگر منافع ایران نیست، بلکه مجموعه ای از پتانسیل های منطقه ای و جهانی بوده که در ایران تعامل می کند و صحبت ها و شعارهای آمریکایی ها و اسرائیلی ها که ایرانی تروریست هستند با حضور کارشناس ها و تجار بزرگ خارجی رنگ کمتری پیدا می کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران دیگر حنای آمریکایی ها رنگی ندارد، تصریح کرد: قرارداد ایران و توتال آغازی برای سرمایه گذاری های جدید بوده که اگر کمک شود که این روند بر اساس قانون و در نظر گرفتن دغدغه ها پیش برود، بستری برای حضور مابقی سرمایه گذاران در ایران می شود

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + ده =