کد خبر : 4514
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۸:۱۹

قراردادهاي ميلياردي در زير سايه تبريز ۲۰۱۸ و بي مهري به رسانه هاي محلي

قراردادهاي ميلياردي در زير سايه تبريز ۲۰۱۸ و بي مهري به رسانه هاي محلي

جلسه اتاق فکر کارگروه رسانه تبریز ۲۰۱۸ با هدف همفکری و ارائه پیشنهادهای سازنده از طرف اصحاب رسانه در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در حالی برگزار شد که فعالان رسانه ای حاضر از وضعیتت موجود در حوزه اطلاع رسانی این رویداد ابراز نگرانی کردند. به گزارش نگاه، آذری مشاور مدیر کل صدا و

جلسه اتاق فکر کارگروه رسانه تبریز ۲۰۱۸ با هدف همفکری و ارائه پیشنهادهای سازنده از طرف اصحاب رسانه در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در حالی برگزار شد که فعالان رسانه ای حاضر از وضعیتت موجود در حوزه اطلاع رسانی این رویداد ابراز نگرانی کردند.

به گزارش نگاه، آذری مشاور مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و مسئول کارگروه رسانه تبریز ۲۰۱۸  با اشاره به اینکه هنوز اهمیت و ابعاد کامل این رویداد برای عموم تبیین نشده و فقط اطلاعات کلی در این خصوص بین مردم منتشر شده است، به تبیین کارکردهای مورد انتظار از رسانه های استانی درباره رویداد تبریز ۲۰۱۸ پرداخت و افزود: تبیین ابعاد مختلف و اهمیت تبریز ۲۰۱۸، برجسته سازی و پوشش مناسب عملکرد دستگاههای متولی امر، رفع ابهامات در افکار عمومی و توقعات ناصحیح درباره تبریز ۲۰۱۸، آموزش تعامل صحیح با گردشگران، ارتقای فرهنگ میزبانی مناسب و تشویق مشارکتهای عمومی را از جمله محورهای مهمی دانست که رسانه ها باید در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه گردشگری بدون اصلاح نگرش ها در مقصد گردشگری ممکن نیست اذعان داشت: این مسئله نه تنها از بعد استانی بلکه از بعد ملی هم اهمیت بیشتری دارد و میزبانی از گردشگران باید به درستی در میان مردم فرهنگ سازی و آموزش داده شود.

گزارش نگاه می افزاید، در ادامه این نشست تخصصی هر کدام از حاضران به بیان دیدگاه های خود پرداختند که مهمترین نکات مطرح شده به قرار زیر است:

– سیاست اشتباه شهرداری تبریز در جریان سازی رسانه ای و اتلاف اعتبارات کلان در این حوزه.

– عدم توجه به نفوذ اهمیت تبریز ۲۰۱۸ به لایه های مختلف مردم و دوری از دولتی کردن این رویداد مهم فرهنگی و اجتماعی.

– عدم تبیین شفاف ظرفیت های ایجاد شده و بی توجهی به ابعاد جریان سازی رسانه ای در ابعاد ملی و به ویژه فراملی.

– به کار گیری افراد غیر متخصص در حوزه اطلاع رسانی و انعقاد قرار دادهای میلیاردی با افراد غیر بومی حوزه فرهنگ و رسانه.

– استفاده از ابزار تهدید و تطمیع در برابر نقدهای مطرح شده به ویژه از سوی شهرداری تبریز مبنی بر اینکه هر گونه نقد با تندترین واکنش ها همراه خواهد بود.

– عدم اقبال مدیران دولتی از افزایش گستره و نفوذ این رویداد فرهنگی با وجود تاکید معاون رئیس جمهور و انتقاد وی از اینکه اقدامات بسیار اندکی در راستای تبریز ۲۰۱۸ انجام نشده است.

– عدم توجه و تعامل ضعیف دستگاه های متولی به ویژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز با خبرنگاران و فعالان رسانه ای

– نبود سیاست شفاف و اصولی در حوزه اطلاع رسانی و فرصت سوزی به واسطه همین نگاه های بخشی و عدم بهره مندی از ظرفیت های موجود.

– ضعف دبیرخانه تبریز ۲۰۱۸ در بخش های مختلف به ویژه حوزه رسانه

– انتقاد از عدم حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی عضو دبیرخانه در کارگروه رسانه به منظور شنیدن نقدها و پاسخگویی نسبت به موارد مطروحه.

گزارش نگاهحاکی است، در ادامه این نشست مقرر شد صورتجلسه این کارگروه پس از تنظیم در اختیار مسئولان امر قرار گیرد تا نسبت به رفع و پاسخگویی به شبهات مطرح شده اعلام نظر کنند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =