کد خبر : 41697
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۹:۴۲

نوری قزلجه:

فیلترینگ روی اعصاب مردم راه می‌رود

فیلترینگ روی اعصاب مردم راه می‌رود
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث فیلترینگ واقعاً روی اعصاب مردم راه می‌رود چراکه هم از نظر مالی هزینه‌های زیادی را بر مردم تحمیل می‌کند.

به گزارش نگاه، نوری قزلجه افزود: از این دولت اقدامات مثبت مشاهده نکردیم اما هر پالسی که می‌آید به فال نیک می‌گیریم و دعا می‌کنیم که إن‌شاءالله کار خوبی پشت سرش است و اتفاق خوبی بیفتد. در حال حاضر بحث فیلترینگ واقعاً روی اعصاب مردم راه می‌رود چراکه هم از نظر مالی هزینه‌های زیادی را بر مردم تحمیل می‌کند، هم از نظر وقت و انرژی که می‌گذارند واقعاً اذیت‌کننده شده است.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه فیلترینگ که در قالب طرح صیانت در مجلس مطرح بود، تبدیل به قانون نشد و نیمه تمام ماند و الان در اختیار شورای عالی فضاهای مجازی قرار دارد که رئیس جمهور هم رئیس آن مجموعه است و این اختیار را دارد و می‌تواند تصمیمی بگیرد که یک مقدار برای کار مردم گره‌گشا باشد.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: من انگیزه اصلی از فیلترینگ را اصلاً نمی‌دانم چیست، اگر بحث ارتباط با خارج از کشور است که الان با فیلترشکن این اتفاق می‌افتد و حتی امنیت در این حوزه بسیار پایین است. اما وقتی پلتفرم‌ها بدون فیلتر باشند کاربر ما دارای امنیت است و اصلاً خود مسئولان امر به راحتی می‌توانند بر موضوعات اشراف داشته باشند.

وی با بیان اینکه فلترینگ هیچ خاصیتی ندارد بیان کرد: در شرایط فعلی با وجود فیلترشکن‌ها فضای مجازی از دسترس مسئولان کشور هم خارج شده و کاربران هم در فضاهای مجازی امنیتی ندارند. یعنی فیلترینگ هیچ خاصیتی ندارد، بعضی از این پلتفرم‌های پرکاربرد را برای مردم فیلتر کردند که این اقدام غیر از اینکه برای آنهایی که فیلترشکن تولید می‌کند، پول دارد، هیچ فایده دیگری ندارد. مافیای فیلترشکن در حوزه‌هایی قرار دارند که بلد و فنی هستند. آنهایی که کُد و دِکُد را بلدند و کار می‌کنند، درآمدهایی هم از آنجا برای آنها می‌آید. طبیعتاً آنهایی که به هر شکلی از فیلترینگ و فروش فیلترشکن درآمد دارند، دنبال منافع خودشان هستند و از این ناامنی‌ها دارند سوءاستفاده می‌کنند.

نوری در خصوص تولید فیلترشکن اظهار کرد: نمی‌توانم دقیق بگویم که مافیای فیلترشکن تا چه اندازه در دولت نفوذ دارد، اخیراً با یکی از دوستان صحبت می‌کردیم و می‌گفتیم فیلترها را بالاخره کسانی انجام می‌دهند که در این حوزه دست‌اندرکار هستند، اتحادیه دامداران شهرستان من که فیلترشکن تولید نمی‌کند، در نتیجه معلوم است این کارها را چه جاهایی بلد هستند، کجاها انجام می‌دهند و چه کسی از این کار نفع دارد.

وی افزود: من نمی‌خواهم دستگاه یا شخص خاصی را به نفع بردن از فیلترینگ متهم کنم اما به عنوان یک نماینده مجلس از این به‌هم‌ریختگی در این حوزه سؤال داشته باشم، قطعاً وزیر ارتباطات در دسترس قانونی من هست که باید پاسخگو باشد که چرا فیلتر است؟ چرا فیلترشکن است؟ و چرا به مردم هزینه تحمیل می‌شود؟ باید او به این سوال‌ها پاسخ بدهد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − یک =