کد خبر : 13815
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۸:۱۲

فعلا خطر سیل ، تبریز را تهدید نمی‌کند/ باید برای بارش های سنگین تر آماده شویم

فعلا خطر سیل ، تبریز را تهدید نمی‌کند/ باید برای بارش های سنگین تر آماده شویم

مهدوی گفت: گزارش هایی که از مراکز مختلف هواشناسی به دستمان رسیده است نشان می دهد, در حال حاضر هیچ خطری از نظر وقوع سیل ،شهر تبریز را تهدید نمی کند, بارش های باران و برف در قسمت های مختلف استان به صورت طبیعی ادامه دار است. به گزارش آوای سهند به نقل از تبریز

مهدوی گفت: گزارش هایی که از مراکز مختلف هواشناسی به دستمان رسیده است نشان می دهد, در حال حاضر هیچ خطری از نظر وقوع سیل ،شهر تبریز را تهدید نمی کند, بارش های باران و برف در قسمت های مختلف استان به صورت طبیعی ادامه دار است.

به گزارش آوای سهند به نقل از تبریز بیدار، بهروز مهدوی با اشاره به وقوع سیل در چند استان کشورمان اظهار داشت: گزارشاتی که از مراکز مختلف هواشناسی  به دستمان رسیده است نشان می دهد, در حال حاضر هیچ خطری از نظر وقوع سیل ،شهر تبریز را تهدید نمی کند, بارش های باران و برف در قسمت های مختلف استان به صورت طبیعی ادامه دار است.

وی گفت:  مصوباتی که در جلسه ستاد بحران  به تصویب رسید, مطالعه صحنه های مسیل های رودخانه های در شهر تبریز است, البته شهرداری اقداماتی را انجام داده است, خوشبختانه فعلا  تبریز بدور از چنین آسیب هایی است ولی باید برای بارش های آینده و سنگین  پیش بینی هایی انجام شود, به ویژه مسیل هایی که از گذشته وجود دارند و  به شهر و روستاهای اطراف متصل شده اند باید مورد مطالعه و تغییرات بیشتری قرار بگیرند, همچنین تغییراتی که در ساخت و ساز های شهری انجام گرفته است باید دوباره  مطالعه و بررسی شوند, پیش بینی هایی که انجام شده نشان می دهد فعلا شاهد وقوع سیل یا هر آسیب دیگری از ناحیه آن در تبریز  نخواهیم بود.

فرماندار تبریز با اشاره به  سدهای موجود در شهرهای اطراف تبریز نیز خاطر نشان کرد: در تماسی که با فرماندار آذرشهر داشتیم  متوجه شدیم خطری از جانب برخی سدها و رودخانه های اطراف تبریز نیز متوجه شهر تبریز نیست, اینکه در برخی اخبار آمده بود سد گوگان  یا رودخانه ای سرریز شده نادرست است و چنین خبری اصلا وجود ندارد.

وی بیان داشت: مطالعه صحنه های مسیل های قدیمی تبریز و آمادگی تمامی دستگاه برای مقابله با بحران از جمله مصوبات  جلسه دیشب ستاد بحران بود, تمامی  مدیران و دهیاران  در آماده باش کامل به سر می برند, به تمامی افراد نیز اعلام شده است که در دسترس کامل باشند.

مهدوی گفت: بخشی از مقابله با بحران های احتمالی بر عهده مردم است مردم باید همکاری های لازم را داشته باشند, یکی دیگر از دلایل وقوع سیل در شهر های مختلف, ضعف یا عدم وجود پوشش گیاهی مناسب در مناطق  به ویژه در داخل شهرها است, در خود شیراز مسیل عبور رودخانه ای که در گذشته وجود داشت, در اثر ساخت و سازهای نامناسب از بین رفته بود و از طرفی مردم و گردشگران نیز نسبت به برخی هشدار ها بی توجه بودند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + چهار =